  • 123. Data: 2013-02-16 20:00:37
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tá´? ...

    > Różnica jest taka, ze po zmianie więcej pieszych by właziło pod koła,
    > więc ryzyko takiej sytuacji byłoby większe.

    Nie wiem skąd takie wnioski więc trudno z nimi dyskutować.

    Ja zakłądam, że jednak większość osób ma silniejszy instrynkt
    samozachowawczy niż myśli samobójcze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 122. Data: 2013-02-16 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale dlaczego nie? Co jest złego w uporządkowaniu ruchu pieszych poprzez
    > wymuszeniu na nich stosowania się do pewnych zasad? Pieszy czy
    > rowerzysta ma być świętą krową uczestniczącą w ruchu drogowym?

    Ale w imie czego? PRzepisu jako takiego?
    Przeciez przepis mówiacy o tym, że możesz przechodzic jeżeli nikomu nie
    utrudnisz (SW3 podał tutaj dobre wyznaczniki) to też jest uporządkowanie.

    P.S. Nie chodzi o swiete krowy tylko o zdrowy rozsadek.
    Sa to najwolniejsi i ajsłabsi ucestnicy ruchu, można wiec załozyć że
    najbardziej będzie im zależało aby nie powodować niebezpieczeństwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 121. Data: 2013-02-16 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No właśnie.

    Twoja zgoda upewnie mnie tylko w mojej racji :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 124. Data: 2013-02-16 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Paliłeś coś?

    Wychodzi na to, że nie zgadzasz się z własnymi pogllądami.
    Bo Twoje pytanie "dlaczego samochód tak a pieszy tak" sugerują dokładnie
    takie podejście, jak napisał Shrek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 125. Data: 2013-02-16 22:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > w stosunku do przewalających się tamtędy samochodów to jest ułamek
    > promila. W zeszłym roku zginął na przejściu człowiek, starszy, w
    > stosunkowo drastyczny sposób. Mieszkająca tam radna PiS postanowiła
    > złożyć petycję, zbierając podpisy mieszkańców, aby postawić na tym
    > przejściu sygnalizację. Podpisali się prawie wszyscy, no, powiedzmy,
    > że zdecydowana większość. Na szczęście ktoś miał rozum w ZDM i
    > odmówiono takiego zabiegu. Ale się nie poddali i w zamian wywalczyli
    > radar. :P A sporo wczesniej mieszkańcy wywalczyli sobie ograniczenie

    kładka?
    przejscie z sygnalizacja wzbudzaną przyciskim?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 126. Data: 2013-02-16 23:14:39
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Aktualnie rzecznik Policji opowiadał że właśnie zajmują się pieszymi.
    > Też jestem za. Im większa część narodu doświadczy dojenia tym prędzej się
    > to skończy. Albo pogonią opresyjny aparat albo wszyscy nauczą się
    > przestrzegać _każdego_ przepisu i nie będzie narzekania :-)

    zawsze można zmienić przepisy żeby doić "efektywniej", ale to już OT i
    spiskowo.

  • 127. Data: 2013-02-17 00:29:24
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    W dniu 2/16/2013 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik tá´? ...

    > Nie wiem skąd takie wnioski więc trudno z nimi dyskutować.
    >
    > Ja zakłądam, że jednak większość osób ma silniejszy instrynkt
    > samozachowawczy niż myśli samobójcze.

    Nie zgodze sie.

    Statystyczny czlowiek to jednak ignorant. Potrzebuje prostych przepisow.
    Jakos we wszystkich dziedzinach zycia tworzy sie tzw. procedury po to
    zeby wyeliminowac myslenie Nowaka-szaraka tam gdzie jego "zdawalo mi
    sie" moze byc dalekie od oceny rzeczywistego stanu rzeczy.
    I to sie sprawdza zazwyczaj. A tutaj chcemy najgorzej obeznana z
    rzeczywistoscia grupe (czyli pieszych) uprawomocnic we wchodzeniu na
    czerwonym?
    Przeciez taki pieszy - bez PJ i bez jakiegokolwiek doswiadczenia, nie ma
    mozliwosci oceny ani predkosci pojazdu ani mozliwosci jego zatrzymania
    (juz nie mowie o uwzglednieniu panujacych warunkow).

    Poza tym jak sie ma mozliwosc to sie zaczyna naginac rzeczywistosc -
    wszyscy tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

    Teraz jest jasne przeslanie - jest czerwone to stoj a jak zielone to
    rozejrzyj sie i jesli mozna to idz. Owszem, czasem prowadzi to do
    absurdow - ale nie przesadzajmy. Te przypadki, gdzie w nocy sie stoi bez
    sensu to jakas znikoma i zupelnie marginalna liczba. Jak zaczekaja to
    nic im sie nie stanie - a mechanizm w glowie bedzie dzialal nadal
    (czerwone - stoj). I wedlug mnie to dobry mechanizm.

    Wedlug mnie instynkt samozachowawczy juz dawno w ludziach zaginal.
    Owszem, budzi sie jak ma ku temu przeslanki. Ale tutaj nie ma - jak cie
    trafi auto to juz jest za pozno. A dopoki nie trafi to przeciez jest
    bezpiecznie. Stoimy przy drodze i jada samochody i wszystko jest ok.
    Pozornie tak, ale jeden metr roznicy i sytuacja wyglada nieco inaczej.

    Jak zdarza mi sie isc z kims kto nie jezdzi samochodem przez przejscie
    (zwykle bez swiatel) i widze jak wlazi przed pojazd to mnie zawsze
    ciarki przechodza. Bo zdarza mi sie siedziec po drugiej stronie i wiem,
    jak nieprzyjemna jest to sytuacja. Wiem ile raz zdarzylo mi sie
    przejechac przejscie nieswiadomie, albo z nadmierna predkoscia.
    A moj(a) towarzysz(ka) ingnorancja na 100%. Np. fakt, ze jest juz ciemno
    to w ogole nic nie znaczy. A jest tak, ze z pojazdu widzisz pieszego
    dopiero jak wlezie w reflektory. natomiast pieszy naiwnie zaklada, ze
    skoro on swietnie widzi pojazd to i kierowca pojazdu swietnie widzi
    jego. Slisko czy mokro - tez bez znaczenia. Wiec o jakim instynkcie mowa?

    Wreszcie kwestia dzieci - od doroslych nie mozna oczekiwac, ze zachowaja
    sie sensownie a sa jeszcze dzieci. Teraz maja jasno okreslona strategie
    - czekac na zielone. Lepiej zeby tak zostalo.

    --
    Pozdrawiam,
    mk4

  • 128. Data: 2013-02-17 12:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@d...nul napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > ma mozliwosci oceny ani predkosci pojazdu ani mozliwosci jego
    > zatrzymania (juz nie mowie o uwzglednieniu panujacych warunkow).

    Jeżeli według ciebie do przechodzenia przez jezdnie są potrzebne procedury,
    bo zwykły człowiek-ignorant sobie nie poradzi to raczej nie ustalimy
    wspólnego stanowiska.
    Mam również wrażenie, że nie zrozumiałeś czego ma dotyczyć to pozwolenie.
    Bo na pewno nie "szacowania predkosci", "oceniania czy zdążę" i
    "przebiegania przed maską".
    Zobacz o czym piszemy.

    > Poza tym jak sie ma mozliwosc to sie zaczyna naginac rzeczywistosc -
    > wszyscy tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

    Ale teraz też tak jest. Więc gdzie różnica?

> [...]
    > to nic im sie nie stanie - a mechanizm w glowie bedzie dzialal nadal
    > (czerwone - stoj). I wedlug mnie to dobry mechanizm.

    Nie wydaje mi się, aby to był az tak żadki obrazek.
    Poza tym każde takie stanie poteguje w głowie hasło: "po co stoje... ależ
    te przepisy są głupie"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 129. Data: 2013-02-17 13:14:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Feb 2013 21:00:10 +0000 (UTC), Budzik

    > kładka?
    > przejscie z sygnalizacja wzbudzaną przyciskim?

    Zapłaci za to... kto? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 130. Data: 2013-02-17 13:40:32
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Witam

    Podepnę się pod wątek ponieważ także dotyczy TVNu i programu Legendy PRL.
    Jest pokazany gość, który garbusem objechał świat.
    Wywiad jest prowadzony w tym samochodzie, który porusza się po drodze.
    Jako, że samochód wszystkie szyby (czołowa i boczne także) są oblepione
    różnymi naklejkami i to dosyć gęsto to jak to się ma do przyciemniania
    szyb?

    Przepuszczalność nie może być mniejsza (czołowa i przednie boczne) niż 75%,
    ale czy jest gdzies w przepisach na jakiej powierzchnii ?
    Widząc tego garbusa to mam wrażenie, że można sobie całe szyby obkleić
    różnymi naklejkami i swobodnie jeździć.

    Czy są jakieś przepisy, w jaki sposób dokonać pomiaru przepuszczalności
    światła, czy jeżeli obkleję szybę czołową naklejkami i zostawię np. kwadrat
    o boku 20cm nieobklejony to policjant może zabrać dowód rejestracyjny ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]