  • 1. Data: 2010-10-26 12:20:13
    Temat: Utrzymanie Suzuki Grand Vitara
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Witam,

    zastanawiam się nad zakupem Suzuki Grand Vitara z rocznika 2006-2007.
    Jak wyglądają koszty utrzymania takiego samochodu? Co trzeba robić
    dodatkowo poza standardowym serwisem dla samochodu z napędem na jedną
    oś? Wymiana oleju w mostach, serwis sprzęgiełek na przedniej osi? Może
    ktoś ujeżdza i miałby takie zestawienie co się robi i jakie są
    orientacyjne koszty.

    Dziękuję i pozdrawiam,

    --
    ganda

  • 2. Data: 2010-10-26 21:52:56
    Temat: Re: Utrzymanie Suzuki Grand Vitara
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-26 12:20, Paweł Andziak pisze:
> [...]
    > Jak wyglądają koszty utrzymania takiego samochodu? Co trzeba robić
    > dodatkowo poza standardowym serwisem dla samochodu z napędem na jedną

    W tych rocznikach masowo pada ESP - sterownik łapie jakiś tam błąd i koniec.
    Obecnie wymiana tylko w ASO na nowy (8000zł), nikt nie umie tego
    naprawić, a komponent przełożony z innego samochodu ponoć nie działa, bo
    trzeba go w również nieznany system sparować z resztą samochodu.

    > Wymiana oleju w mostach, serwis sprzęgiełek na przedniej osi?

    Nie ma sprzęgiełek w przedniej osi.
    GV ma stały napęd na 4 koła. Centralny dyfer jest LSD - AFAIK torsen,
    ale gdzieniegdzie widziałem informacje że są egzemplarze z cierną szperą
    (ale nie wiem czy to prawda).
    W każdym razie z napędem to nie słyszałem żeby jakieś problemy były.

    Ponoć zdarza się że się blokuje przełączanie napędów (bo tam sterowanie
    elektryczne i siłowniki ponoć trochę za słabe są).

  • 3. Data: 2010-10-26 22:07:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]

    > oś? Wymiana oleju w mostach, serwis sprzęgiełek na przedniej osi? Może
    > ktoś ujeżdza i miałby takie zestawienie co się robi i jakie są

    Częste wycieki z simeringów dyfrów, czasem z półosi.
    Dość trwałe zawieszenia, oryginalne czesci zamienne drogie. Ogolnie
    problemow nie sprawiaja.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com