-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.at
man.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 04 May 2011 21:55:22 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uszkodzony rozrząd
References: <5...@g...googlegroups.com>
In-Reply-To: <5...@g...googlegroups.com
>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 39
Message-ID: <4dc1af28$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.242.188
X-Trace: 1304538920 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2491 83.23.242.188:24914
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2366046
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-05-04 20:55, BearBag pisze:
> Oczywiście że można zmieniać rozrząd co 50tyś chociaz producent każe co 120 tylko
jest to niezła nadgorliwość
W dodatku taka nadgorliwość wcale nie musi zmniejszać prawdopodobieństwa
że tłoki się zderzą z zaworami.
Kryteria awaryjności podzespołów są bardziej skomplikowane i wymagają
uwzględnienia jeszcze paru rzeczy.
Np. krzywa wannowa i duży skok awaryjności w okresie "nowości", związany
z tym że nowo założony pasek może być fabrycznie wadliwy, albo błąd
zostanie popełniony przy wymianie i silnik się uszkodzi już w pierwszych
chwilach po wymianie paska.
Do tego dużo awarii będzie po prostu losowych na które kondycja paska
nie ma wpływu - uszkodzenia mechaniczne, chemiczne czy awaria innych
podzespołów silnika samochodu.
A samo wyliczanie żywotności podzespołów na podstawie przebiegu też już
jest obarczone co najmniej solidnym błędem.
Wiele podzespołów zużywa się raczej w zależności oo ilości obrotów
silnika, prędkości obrotowej silnika czy temperatury, a nie ilości
przejechanych kilometrów.
Można to oczywiście uśredniać, ale te wyniki dla samochodu używanego do
stania w miejskich korkach na krótkich trasach, będą mocno się różnić od
wyników w samochodzie używanym do jeżdżenia w dalsze trasy.
> Poza tym słyszałem o silnikach które miały po 250tyś i przyjeżdzały do mechanika na
zmiane fabrycznego paska i nic im nie było :)
W bezkolizyjnych silnikach to chyba częste podejście - urwanie paska nie
grozi niczym poważnym, więc najwyżej zmienia się go przy okazji jakiś
gwiżdżących rolek, albo cieknącej pompy wody.
Szansa że silnik całe życie samochodu przejedzie na jednym pasku jest w
na tyle duża, że przy bezkolizyjnym silniku nie ma sensu się brudzić :)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.11 22:35 J.F.
- 04.05.11 22:11 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo