1. Data: 2009-01-02 15:41:16
Temat: Re: Uszkodzona samochodowa ładowarka GPS
Od: "sofu" <m...@o...pl>
--
Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gjfk1n$c08$1@inews.gazeta.pl...
> sofu wrote:
> > GPS Navia II można ładowac i przez USB (teraz tak robie dokad nie kupie
> > nowej ładowarki) jak i przez gniazdo z boku.
>
> Jz uzywam pierwszej Navii - to zdaje sie dokladnie to samo, tylko
> ladniejsze. ;) Uzywam jej z ladowarka 5V / maks. 2A, ale nie mierzylem
> poboru pradu przez ladujacy sie GPS (owego zasilacza uzywam do ladowania
> przeroznych urzadzen, w tej chwili ma on jakies 6-7 roznych wtyczek:)).
>
> k,
>
-------
Witam!
Pierwsze Navi-e miały tylko 256 MB flasha, a Navia II ma 512 czyli dwa razy
wiecej.
To znaczy, ze mieszcza sie na niej przynajmniej 2 lub nawet 3 duze mapy
Polski bez koniecznosci nagrywania ich na karty.
A propos tej uszkodzonej ładowarki impulsowej, to dzis ja naprawiłem.
Myslałem, ze tam powstało jakies spustoszenie w przewodnikach i upalil sie
scalak i tranzystor, ale na szczescie poszla tylko dioda Zenera.
Byla w szeregu z diodą 1N5819 (Schottkiego) i dochodzila do bazy tranzystora
2SD882P ((Ucb=40V, Ic=3A, P=10W, Si NPN) czyli sterowała nim. Nie
wiedzialem jaka to dioda Zenera ale skoro na wyjsciu ma byc 5V to
pomyslalem, ze dioda tez ma taka byc i załozyłem: C5V1. Ładowarka na razie
działa dobrze, ale ciekawy jestem dla czego tamta zenerka walnęła? Mam
nadzieje, ze troche teraz pochodzi?
pozdrawiam
Janusz