  • 1. Data: 2010-06-01 12:11:34
    Temat: "Uszkodzenie" plyty.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Co moze byc powodem specyficznego "uszkodzenia" plyty
    objawiajacym sie tym ze po odlaczeniu napiecia zasilajacego
    systemowa data zostaje zresetowana? Niesprawna baterie
    nalezalo by wykluczyc bo inne ustawienia (np. Disable FDD)
    sa zapamietywane. Czy moze to byc wina nieprawidlowego
    upgrade biosu czy tez raczej uszkodzenie jakiegos elementu
    na plycie odpowiedzialnego za date?
    AM

  • 2. Data: 2010-06-01 12:21:55
    Temat: Re: "Uszkodzenie" plyty.
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Cześć,

    ta data to jedyny objaw ?

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 3. Data: 2010-06-01 12:39:14
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Użytkownik "Mateusz"
    Cześć,
    ta data to jedyny objaw ?
    Pozdrawiam,
    Mateusz

    =======================

    Z zaobserwowanych na razie tak. Wiem ze w uzykowaniu to niespecjalnie
    przeszkadza a juz szczegolnie kiedy nie wylacza sie napiecia w zasilaczu,
    ale w wypadku checi zbycia takiej plyty jest to jednak niesprawnosc.
    AM

  • 4. Data: 2010-06-01 12:52:58
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Co moze byc powodem specyficznego "uszkodzenia" plyty

    Miałem to samo - data i czas resetowały się po każdym wyłączeniu
    zasilania na noc lub nawet na dłuższą chwilę. Inne ustawienia zostawały
    niezmienione - wystarczyło wymienić baterię i jest ok.

  • 5. Data: 2010-06-01 17:21:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-01 14:39, Hades napisał/a:

> [...]
    > przeszkadza a juz szczegolnie kiedy nie wylacza sie napiecia w zasilaczu,
    > ale w wypadku checi zbycia takiej plyty jest to jednak niesprawnosc.

    Bateria do wymiany.
    Podtrzymanie ustawień biosu i zegar, to dwa różne "urządzenia" zasilane
    z tego samego źródła i nie muszą oba odmówić posłuszeństwa w tym samym
    czasie z powodu za niskiego napięcia baterii.

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2010-06-01 20:16:52
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Co moze byc powodem specyficznego "uszkodzenia" plyty
    > objawiajacym sie tym ze po odlaczeniu napiecia zasilajacego
    > systemowa data zostaje zresetowana? Niesprawna baterie
    > nalezalo by wykluczyc[ciach]

    Wykluczyc baterię powinien woltomierz po jej wyjęciu z komputera.

    Feromon

  • 7. Data: 2010-06-04 21:27:10
    Od: "PP" <p...@w...pl>

> [...]
    > sa zapamietywane. Czy moze to byc wina nieprawidlowego
    > upgrade biosu czy tez raczej uszkodzenie jakiegos elementu
    Jeśli masz szansę to zmierz napięcie baterii, potem wyłącz kompa z sieci i
    zostaw na 2 dni, zmierz powtórnie, jak spadni to może byc upływność
    kondensatora który ją blokuje.
    Piotr