  • 11. Data: 2023-08-10 16:37:07
    Temat: Re: Usunięcie śladów kredek z obudowy
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 10 August 2023 at 11:14:51 UTC+2, Adam wrote:

    > Natomiast odnośnie kiblożelu: kumpel czytał o takiej metodzie.
    > Ale on jest muzyk i artysta, natomiast dla niego wszystko, co nie jest
    > metalem ani drewnem to "plastik".
    > No i sobie chciał taki "plastik" wybielić. Miał w tej obudowie jakiś dibox
    > czy inny midi - tutaj nieważne.
    > Owszem, obudowa mu się wybieliła, lecz po kilku dniach zaczęła się rozpadać
    > na kawałki.
    >
    > Ale to była oryginalnie obudowa z jakiegoś ruskiego diwajsu, którą
    > zaadoptował do elektroniki, więc nie wiadomo, z czego to było.

> [...]

    A może pomoże
    Edek z fabryki kredek ?

    Każda kredka dzisiaj ma syntetyczny sklad = tajemnica producenta

  • 12. Data: 2023-08-11 01:13:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-10, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Ale to była oryginalnie obudowa z jakiegoś ruskiego diwajsu, którą
    > zaadoptował do elektroniki, więc nie wiadomo, z czego to było.

    Wiekszość tworzyw użytkowych zawiera przeciwutleniacze. Przeciwdziałają
    degradacji termicznej / UV. Czasem ktos próbuje na nich zaoszczędzić lub
    przytrafia się inne zdarzenie.

    A jesli obudowa była dość cienka, znaczy ścianki a kolega przesadził
    jakoś z całą akcją to też mogło się dołozyć.

    Sam uzywam tego żelu dość regularnie do czyszczenia blatów (białawe) w
    kuchni i wytłukiwania czarnej pleśni w szczelinach. Blaty pewnie jakiś
    poliester lub epoksyd. Dotychczas (parę lat) bez widocznych uszkodzeń.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-08-14 08:27:04
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2023 at 7:42:19 a.m. UTC-5, Atlantis wrote:
> [...]
    > dziecko kredkami. Istnieje jakiś środek, który byłby w stanie
    > bezpiecznie (i skutecznie) usunąć takie zabrudzenia z tworzywa

    Nic nie uczyni cudow jak barwnik wniknal gleboko.
    Ale sprobuj po kolei:
    plyn do naczyn
    cif (najpierw zobacz czy sie mocno rysuje od niego)
    plyn do usuwania naklejek (rowniez najpierw sprawdzic czy nie jest zbyt agresywny)

    Jak nie pomoze to albo zeszlifowac i machnac lakierem albo pomalowac na nowo.