  • 1. Data: 2023-08-08 11:33:53
    Temat: Jak połączona jest ta bateria kondensatorów?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Takie coś wpadło mi w oko:

    https://allegro.pl/oferta/modul-kondensatora-farad-1
    6v-1f-2f-14055878680

    Potrzebuje taki "ups" sobie zrobić do nietypowego zastosowania (spore
    prądy, czasy podtrzymania rzędu dziesiątek ms).

    Jednak na jednym ze zdjeci widać, że na płytce są elementy aktywne,
    jakieś tranzystory (?).

    Ktoś wie jako to jest połaczone?

    Zakładam, że te tranzystory to mogą być np. do równomiernego rozłożenia
    ładunku. Ale może po coś innego.

    Ale co ciekawsze, jak się zbliży zdjecia spod płytki, to widać coś na
    kształt manipulacji obazu (podjerzana ilosc nóg elementów).

    Miał ktoś tą "baterię" i może przybliżyć jak to w zasadzie działa?

  • 2. Data: 2023-08-08 12:32:05
    Temat: Re: Jak połączona jest ta bateria kondensatorów?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 8 August 2023 at 11:34:02 UTC+2, heby wrote:
    > Cześć.

    spadaj spamerze

    i wsadź sobie to w doopę i lataj z tym po ulicy

    Płać 1000 zł za każdą reklamę na usenecie

  • 3. Data: 2023-08-08 13:15:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 11:33:53 +0200, heby wrote:
> [...]
    >
    > Potrzebuje taki "ups" sobie zrobić do nietypowego zastosowania (spore
    > prądy, czasy podtrzymania rzędu dziesiątek ms).

    Ale upewnij sie jaki prad daja te kondensatory

    > Jednak na jednym ze zdjeci widać, że na płytce są elementy aktywne,
    > jakieś tranzystory (?).

    Q to pewnie tak.

    > Ktoś wie jako to jest połaczone?
    >
    > Zakładam, że te tranzystory to mogą być np. do równomiernego rozłożenia
    > ładunku. Ale może po coś innego.

    Jesli to mialoby byc to, to powinny ograniczac napiecie.
    TL431 do kompletu?
    Chyba nie, bo brak rezystorow ... jakas zenerka na 2V?

    > Ale co ciekawsze, jak się zbliży zdjecia spod płytki, to widać coś na
    > kształt manipulacji obazu (podjerzana ilosc nóg elementów).

    No fakt.

    J.

  • 4. Data: 2023-08-08 13:37:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 13:15, J.F wrote:
    > Ale upewnij sie jaki prad daja te kondensatory

    Kondensatory chińskie pewnie, wic nie ma się jak upenić inaczej niż
    eksperymentalnie...

  • 5. Data: 2023-08-08 13:56:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 8.08.2023 o 11:33, heby pisze:
> [...]
    > prądy, czasy podtrzymania rzędu dziesiątek ms).
    >
    > Jednak na jednym ze zdjeci widać, że na płytce są elementy aktywne,

    tak, szeregowo.

    > Zakładam, że te tranzystory to mogą być np. do równomiernego rozłożenia
    > ładunku. Ale może po coś innego.

    To są balancery, ale one nie odcinają jak w li-on, tylko pilnują
    napięcie aby nie przekroczyło 2,7V na kondensator.

    > Ale co ciekawsze, jak się zbliży zdjecia  spod płytki, to widać coś na
    > kształt manipulacji obazu (podjerzana ilosc nóg elementów).
    Jest tranzystor mocy i scalak komparator, coś faktycznie przy tych
    tranzystorach jest dokomponowane ale mógł to 'zrobić' albo aparat, jakiś
    tryb poprawiania czy program graficzny, co ciekawe chińczyk pewnie nawet
    nie zauważył że ma tak 'poprawione' zdjęcie.

    > Miał ktoś tą "baterię" i może przybliżyć jak to w zasadzie działa?
    jak akumulator tyle że ładowarka musi mieć ogranicznik prądu i
    napięcia, czyli jak podają 16v to tyle max, co daje 2,67V/kondensator,
    czyli jest na granicy napięcia.
    Prąd to nie wiadomo, ale one są dość odporne, pewnie 1-3A spokojnie zniosą.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-08-08 14:01:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 13:56, Janusz wrote:
    > Prąd to nie wiadomo, ale one są dość odporne, pewnie 1-3A spokojnie zniosą.

    Mało, na oko potrzebuję z 10A na kilkanaście, może dziesiąt ms do czasu
    aż coś przełączy na akumulator.

  • 7. Data: 2023-08-08 15:17:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Jesli to mialoby byc to, to powinny ograniczac napiecie.
    > TL431 do kompletu?

    https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/644
    70/HOLTEK/HT7027A.html
    + dodatkowy mosfet i rezystor

    > to widać coś na
    > kształt manipulacji obazu (podjerzana ilosc nóg elementów).

    Kitaj zatarł stronę wu wu wu na pcb i symbol produktu.
    Może czytał regulamin all i przezornie wygumkował.

  • 8. Data: 2023-08-08 16:45:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-08-08 o 14:01, heby pisze:

    > Mało, na oko potrzebuję z 10A na kilkanaście, może dziesiąt ms do czasu
    > aż coś przełączy na akumulator.

    Może tyle wytrzyma... Generalnie bez pdf-a od producenta kondensatora (a
    i od producenta płytki też) to za wiele nie zrobisz.
    GW w obudowie walcowej nie widziałem. Ale jeżeli to podróba podróby...

    Popatrz sobie na pdf zapewne podobnego:
    https://www.cap-xx.com/wp-content/uploads/2023/07/CA
    P-XX-GY-series-Datasheet-V4_3.pdf

    I zestawienie
    https://www.mouser.pl/c/passive-components/capacitor
    s/supercapacitors-ultracapacitors/?capacitance=10%20
    F&voltage%20rating%20dc=2.7%20VDC

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2023-08-08 18:14:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uat267$3beud$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Ale co ciekawsze, jak się zbliży zdjecia spod płytki, to widać
    > coś na kształt manipulacji obazu (podjerzana ilosc nóg elementów).

    fotoszop adresu prducenta

    http://en.cda-cap.com

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 10. Data: 2023-08-08 19:08:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 06:17:34 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Kitaj zatarł stronę wu wu wu na pcb i symbol produktu.
    > Może czytał regulamin all i przezornie wygumkował.

    A co - nie wolno?

    J.