eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUstawianie zaponu simson › Re: Ustawianie zaponu simson
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Agent" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ustawianie zaponu simson
    Date: Mon, 18 Apr 2011 22:41:52 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <ioi7md$iae$1@news.onet.pl>
    References: <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host23-89-206-48.limes.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1303159309 18766 89.206.48.23 (18 Apr 2011 20:41:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Apr 2011 20:41:49 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@n...onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18197
    X-Antivirus: avast! (VPS 110418-1, 2011-04-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2362823
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:129b.000001a0.4daa81e2@newsgate.onet.pl...
    > Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak go
    > ustawic nie majac lampy stroboskopowej?
    >
    Ja zrobiłem sobie kiedyś przyrząd ze starej świecy. Po prostu wykorzystałem
    jej gwint usuwając jej porcelanę i nawiercając w niej otwór i wkręcając do
    środka śrubę najlepiej ze skokiem gwintu 1 mm. Ustawianie przebiega wtedy
    tak:
    1. Wkręcasz przyrząd zamiast świecy.
    2. Powoli wkręcasz śrubę w przyrządzie kręcąc ręką kołem zamachowym aby tłok
    oparł się o śrubę.
    3. Popuszczasz śrubę aby złapać moment kiedy tłok zaczyna już przechodzić
    przez śrube lekko ją tylko dotykając. Masz wtedy GMP.
    4. Odczytujesz z instrukcji wyprzedzenie zapłonu np. 3 mm przez GMP
    5. Cofasz tłok w przeciwnym kierunku niż kręci sie normalnie silnik.
    Wkręcasz śrubę o 3 obroty (jesli skok ogwintu masz 1 mm). Kontrujesz
    nakrętką aby się nic nie przestawiało.
    6. W tym momencie mając przerywacz można było obserwować moment otwierania
    styków. U ciebie mozesz obserwować na włożonej w fajkę świecy czy
    przeskakuje iskra w momemcie jak pukasz tłokiem o wkręcony przyrzad. Jak nie
    przeskakuje wcale to zapłon za późny i musisz przyspieszyć kręcąc na
    fasolkach modułu w kierunku przeciwnym do obrotów silnika. Jak iskra
    przeskakuje za szybko to na odwrót. Przydały by sie jakieś rysunki ale na
    grupach ciężko z tym :). Fachowcy odpowiedzą że to za mało dokładne jest z
    tą obserwacją iskry więc można też na żarówkę ustawić. W praktyce tolerancja
    ustawianie zapłonu jest większa niż wprawne oko i ręce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: