  • 1. Data: 2010-11-28 20:33:06
    Temat: Ustawa o zuzytym sprzecie i elektronicy hobbysci
    Od: Nomen Nescio <n...@d...com>

    Jestem elektronikiem hobbysta mieszkajacym w malym miasteczku.
    Ostatnie zmiany w polskim prawie troche mnie przestraszyly.
    Wszystkie wyroby elektroniczne sa traktowane jako odpady niebezpieczne.
    Gminne punkty zbiorki zuzytego sprzetu elektrycznego i elektronicznego
    maja obowiazek przyjmowac sprzet fabryczny w niezmienionym stanie.
    Co w takim razie ma robic elektronik hobbysta ktory cos zbudowal, ale
    jego dzielo w koncu przestalo byc uzyteczne i chcialby je legalnie
    zezlomowac?
    Co zrobic z nieudanymi prototypami?
    Ustawa podobno straszy grzywnami od 2000 zl do 100 000 zl za nielegalny
    demontaz urzadzen elektrycznych i elektronicznych.
    Czy jesli wymontowuje przydatna mi czesc z zepsutego radia, telewizora
    lub komputera to ryzykuje grzywna 100 000 zl?
    Co w takim razie z tymi wszystkimi niesprawnymi urzadzeniami sprzedawanymi
    na allegro po 100 zl na czesci?
    Czy hobbysci elektronicy maja zejsc do podziemia? Czy maja zakopywac swoje
    dziela po lasach i lakach?
    Czy ktos sie uwzial zeby wykonczyc w naszym kraju elektronike amatorska?
    Wybaczcie, ze pisze przez anonimizator, ale nie chce sie podkladac.
    Moze trzeba by podjac jakas dyskusje, zeby prawne regulacje w Polsce
    uwzglednily potrzeby elektronikow amatorow?

  • 2. Data: 2010-11-29 21:16:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Nomen Nescio pisze tak:

    > Gminne punkty zbiorki zuzytego sprzetu elektrycznego i
    > elektronicznego maja obowiazek przyjmowac sprzet fabryczny w
    > niezmienionym stanie.

    są firmy co przyjmują w zmienionym też no może nie w gminie ale mieście
    wojewódzkim. Jak Ci upadnie laptop i odskoczą smd to nikt Ci nie każe
    ich wlutowywać z powrotem.

    > Wybaczcie, ze pisze przez anonimizator, ale nie chce sie podkladac.

    nie popadajmy w paranoję :)

    --
    Piotr