  • Data: 2002-04-04 00:10:32
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam ale co mają do tego pola "wszystkie serwery usenetowe"?
    > Bo chyba nie za bardzo rozumiem do czego się teraz przyczepiasz...

    Nie chcę nadmiernie przedłużać tematu: gdy wysyłam sobie napisanym
    ręcznie skryptem post, mogę ustawić praktycznie wszystkie pola jak
    chcę - ale serwery NNTP są tak skonfigurowane, że nie przyjmują od
    klienta posta z ustawionym NNTP-Posting-Host. (Sprawdziłem kiedyś,
    pisząc klienta, kilkanaście serwerów, i wiem z doświadczenia, że tej
    akurat informacji nie da się "oszukać".) A X-Forwarded-For widzę po
    raz pierwszy i nie mam do niego tego zaufania.

    Gdy ktoś zaczyna na liście za bardzo bluzgać bez powodu, można
    grzecznie poprosić np. jego admina, żeby mu zwrócił uwagę. Ale
    jeśli X-Forwarded-For da się ustawić, to już nie da się nadawcy
    zidentyfikować. I tylko dlatego chciałbym mieć pewność, że to pole
    jest równie wiarygodne, jak NNTP-Posting-Host.

    --