  • 51. Data: 2019-12-14 17:40:01
    Temat: Re: Urządzenia wielofunkcyjne
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-14 o 14:19, miab pisze:
    > Tak, i w Lexmarku mam prawie identycznie. Z innymi typami zasilania
    > tuszem nie miałem okazji się zaznajomić.

    Do Lexmarka pojemnik napełniałam czarnym zwykłym atramentem. Przez
    strzykawkę. Drukowala piękniej niż z oryginałem w przeliczniku na dolary.
    Problem był z pojemnikiem kolorowym. Po jakimś czasie odkryłam, że facet
    na giełdzie komputerowej sprzedaje pojemniki z kolorowym tuszem-za
    grosze. Oczywiście kupowałam i drukarka też pięknie drukowała.

    --
    animka

  • 52. Data: 2019-12-14 20:40:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5df4a2af$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > A co to za drukarka,

    Ta, którą mam, czy ta za 349 pln?
    Mam Canona qpionego w Auchan, którego numeru nie pamiętam.
    (na grupach zapewne można znaleźć numerki, które zapisałem)

    Tej za 349 nie widzę teraz, ale to też Canon, tyle, że z CISS.

    > i jak często drukujesz?

    Zwykle drukuję, gdy chcę drukować. ;) Ponadto czasami tylko skanuję.
    W niecałe 2 lata wydrukowałem około 3 czy 4 ryz papieru. Bywa, że
    drukarka jest używana codziennie a bywa, że nie jest używana przez
    miesiąc, lub dłużej...

    Niemal nie drukuję w kolorze. Zużyłem czarny atrament startowy
    i jedną dolewkę -- chyba 75 ml; mam w zapasie dwie kolejne
    dolewki -- chyba razem 300 ml...

    Urządzenie waży 3.4 kg, więc łatwo je wyjąć z szafki i tam włożyć,
    co czynię... Dodatkowo wkładam to urządzenie do plastykowego worka,
    w którym było, gdy je kupowałem...

    -=-

    IMO dysze nie zasychają, gdy są poprawnie zaparkowane. Wilgotność
    powietrza itp. parametry powietrza niewiele tu znaczą, bo w tym
    poprawnym parkowaniu dysze są chronione malutką, szczelną
    i miękką otuliną...

    Mając tanią drukarkę z zaschniętą (lub uszkodzoną dyszą) można
    po prostu wymienić kartridż, lub nawet całą drukarkę...

    Drukując kilka ryz rocznie -- IMO można dolewać strzykawkami, co czynię.
    Takie dolanie trwa chwil kilka -- znacznie dłużej trwa mycie igły i strzykawki...
    Ważenie kartridża daje informację o stopniu opróżnienia/napełnienia...
    (u mnie pusty czarny waży chyba 30 g, zaś pełny 38 g -- dolewam
    zwykle ~5 ml, bo takiej używam strzykawki, co waży ~5 g)

    IMO najtrudniejsze w tym dolewaniu jest napełnienie strzykawki z niemal pustej
    buteleczki tak, by nie zasysać do strzykawki powietrza, ale i to opanowałem. ;)
    Zasysanie powietrza to tracenie miejsca -- po co dolewać 2 ml czy 3 ml zamiast
    bezpiecznych i rozsądnych 5 ml?... Lub po co kilkakrotnie kłuć itd...
    Pielęgniarska sztuczka z odpowietrzaniem odpada z przyczyn chyba oczywistych...

    O brudzeniu rąk czy czegokolwiek (poza strzykawką i igłą oraz miejscem mycia
    tychże -- kompletne mycie trwa niespełna minutę) mowy nie ma... Po umyciu
    trochę ;) schnie...

    -=-

    Odczuwam boleśnie brak WiFi!!!

    Napoleon oferował podobną drukarkę z WiFi za niespełna stówkę.
    Ktoś teraz taką (z WiFi) oferuje w necie za niespełna 9 dych
    pln -- ale bez atramentów...

    -=-

    Na razie nie myślę o nowym kartridżu... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 53. Data: 2019-12-14 22:08:26
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 20:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Odczuwam boleśnie brak WiFi!!!

    Ha, założyć bym mógł się, że prędzej raczej niż później,
    najekspansywniejsza gospodarka świata i na to da Ci remedium:
    Wi-Fi na kabelku! Czyli jakiś-tam klocek, moooże z AAA w środku, do
    niego wetkniesz drukarkowy USB, i całość postawisz w trzecim pokoju. I
    już będziesz miał drukarkę sieciową!

    A tak poza tym, to "od zawsze" ją stawiałem nie przy kompie, lecz
    ruterze, i już miałem druk-niby-WiFi! Tyle, że smark-phony nie chciało
    to-to obsłużyć, a żal!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 54. Data: 2019-12-15 02:56:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-13, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Czy powinna? FAQ dot. ustawiania czasu w "related models" ma modele
    > sieciowe i nic nie wspomina o wyjątku dla takowych.

    Powinna bo to się da prosto zrobić i mniej wysublimowane urządzenia całe
    wieki temu takie umiejętności posiadały.

    > Brother się przyznał, że w jakichś wczesnych firmware mieli
    > zapodane 23.00, ale się zreflektowali i przestawili na 11-tą.
    >
    > Co prawda tu piszą o faksie, ale może i w typowych drukarkach
    > taki babol się trafił.

    To był jakiś model kombajnu, też z faksem, może 7-8lat temu.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2019-12-15 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > Nie kupuj tylko Brothera, bo mafia tą firmą rządzi. Nie daj się
    > oszukać.

    O, jakies zrodła tej informacji? (zaciekawiony)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 56. Data: 2019-12-15 12:28:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-14 o 22:08, jaNus pisze:

    > Ha, założyć bym mógł się, że prędzej raczej niż później,
    > najekspansywniejsza gospodarka świata i na to da Ci remedium:
    > Wi-Fi na kabelku! Czyli jakiś-tam klocek, moooże z AAA w środku, do

    Zwykły AP-Client i drukarka podpięta LANem, jeśli ma.
    Jeśli nie, to PrintServer Wifi, tak, jak piszesz.

> [...]
    >
    > A tak poza tym, to "od zawsze" ją stawiałem nie przy kompie, lecz
    > ruterze, i już miałem druk-niby-WiFi! Tyle, że smark-phony nie chciało

    A cóż to za drukarka, że nie jest obsługiwana?
    Jaki OS na smartfonie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2019-12-15 17:17:44
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-15 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > O, jakies zrodła tej informacji? (zaciekawiony)

    Już o tym tutaj pisałam parę lat temu.

    --
    animka

  • 58. Data: 2019-12-15 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > Już o tym tutaj pisałam parę lat temu.

    Czyli nie bedzie zrodła...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 59. Data: 2019-12-15 18:52:14
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.12.2019 o 14:19, miab pisze:

    > Raczej nie oszust(szczególnie że atrament kosztuje grosze). Po prostu
    > producenci drukarek tak usiłują się zabezpieczyć przed zamiennikami
    > (drukarka rejestruje fakt użycia danego zasobnika wyraźnie
    > przekraczajacą szacowana ilość wydruków w stosunku do jednorazowego
    > użycia).
    >
    > miab

    Możliwe, jednak trochę to dziwne, bo poza atramentem przecie nic się nie
    zmieniło..

  • 60. Data: 2019-12-15 18:53:39
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.12.2019 o 17:24, Animka pisze:

    > Ta Twoja drukarka Canon głowice ma w sobie i to jest problem, bo w
    > razie czego trzeba drukarkę wywalić na śmietnik, albo oddać za darmo
    > fachowcowi w serwisie.

    W razie czego, konkretnie czego? I co to jest ta głowica - ten pojemnik
    z dyszami na atrament? Jeżeli tak to jest wymienialny.