eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUrząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną › Re: Urząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną
    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Urząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną
    Date: Mon, 18 Jun 2012 18:21:38 +0200

    Ten właściciel firmy ma krewnego we Francji. Nie wiem, czy ubarwia, czy mówi
    prawdę, ale twierdzi, że krewny (który ma mały zakład usługowy) nie boi się
    kontroli skarbowych, bo urzędnik to jest tam podobno bardziej jego doradca
    podatkowy niż kontroler. Z kolei u nas jak byłem kilka miesięcy temu złożyć
    PIT-a, to zauważyłem, że niektórzy ludzie po przekroczeniu progu Urzędu
    Skarbowego stawali się jacyś tacy bojaźliwi -- np. jedna pani takim
    ściszonym głosem, wyraźnie ukorzona, pytała gdzie może złożyć zeznanie.
    Zapewne tych ludzi nic złego nie spotkało ze strony US, ale jakaś taka jest
    u nas atmosfera bojaźni przed skarbówką. A taka atmosfera niestety nie
    sprzyja rozwojowi gospodarczemu. Ja to bym chciał, żebyśmy gospodarczo byli
    w czołówce (takie małe marzenie), bo i ludzie byliby bogatsi, i ciekawsze
    projekty elektroniczne by się zdarzały. Tylko jak przeskoczyć tę wzajemną
    niechęć państwa do obywateli i na odwrót(?)

    PS. Nie wiem, czy czytałeś (pisałem o tym jakiś czas temu), ale ponownie
    polecam książkę "Steve Jobs. Sztuka prezentacji". Ja na przykład po lekturze
    zacząłem inaczej pisać opisy moich elektronicznych produktów -- i myślę, że
    teraz są lepsze (bardziej dla ludzi).