  • Data: 2013-01-07 13:43:07
    Temat: Re: Upływ między ścieżkami...
    Od: pytajacy <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sty, 13:00, shg <s...@g...com> wrote:

    > Bo zawiera substancje o charakterze jonowym, trochę rozpuszczalne w wodzie, a w
    powietrzu jest woda. Poza tym topnik reaguje z tlenkami, innymi śmieciami i samą
    miedzą (nie polecam zostawiania na kilka dni, piękna patyna) i tu dostajemy trochę
    soli.

    > On jest no-clean, ale do lutowania w piecu albo na fali, gdzie w całości
    odparowuje. Jak polejesz całą płytką, a polutujesz w jednym miejscu, to w innych
    (zimnych) zostanie.

    > Popularny RF-800 i podobne to 4% roztwór kwasu bursztynowego w izopropanolu. Wbrew
    temu co można znaleźć w MSDS, nie zawiera kalafonii.

    > W kalafonii jest głównie kwas abietynowy, również substancja o charakterze jonowym,
    ale z kalafonią nie ma problemu, bo nie rozpuszcza się w wodzie, w efekcie
    przewodnictwo jonowe jest znikome.

    Bardzo bym prosił jaśniej, czy w świetle takich informacji RF-800
    trzeba zmywać czy może zostać bez późniejszych konsekwencji?

    pytający