  • 11. Data: 2013-12-06 21:54:22
    Temat: Re: Upgrade i nagłe zdziwienie:
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-12-06 21:21, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kontrolery to też loteria. Mam przejściówkę i bez problemu działa z
    > napędem optycznym (wypala płyty, odczytuje bez najmniejszych problemów).
    > Nawet jest wykrywany jako napęd optyczny, a nie HDD przez bios.
    I bądź tu człowieku mądry teraz:) Naiwnie sądziłem, że IDE będzie
    wieczne a tu taka niespodzianka. Nowy dysk to majątek niby nie jest ale
    jakoś tak bez sensu...

    --
    Qlfon, Lublin

  • 12. Data: 2013-12-06 22:28:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-06 21:54, Qlfon pisze:
    > I bądź tu człowieku mądry teraz:) Naiwnie sądziłem, że IDE będzie
    > wieczne a tu taka niespodzianka. Nowy dysk to majątek niby nie jest ale
    > jakoś tak bez sensu...

    Ucz się na błędach innych. :-) Kiedyś dyski były trwalsze? Chyba nie.
    Jesteś szczęściarzem? Możliwe.
    Potrzebujesz modernizować sprzęt a nie widzisz różnicy w prędkości HDD?
    Dyski zawsze są wąskim gardłem. PATA w nowym kompie to kaleczenie
    rzemiosła nawet jako magazyn :-)

  • 13. Data: 2013-12-07 02:10:39
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > No i nagle "zonk" na nowych płytach nie widzę portów IDE:(

    Na nowych płytach często nie ma też już PCI.

    > Przegapiłem ich śmierć technologiczną? Co robić droga redakcjo? Kupowanie
    > dodatkowego dysku na SATA by przerzucić dane na niego i zostawienie tych
    > starszych w szufladzie jako backup jest takim sobie pomysłem. Wolałbym ich
    > nada używać.

    Skoro i tak wymieniasz praktycznie cały komp to te 250 zł możesz dorzucić do
    nowego dysku na SATA. Szczególnie że będzie on zdecydowanie szybszy niż
    stare IDE-ki. A starych dysków możesz się pozbyć na Allegro.

    > Jakieś przejściówki podobno są (SATA->IDE) ale z ich działaniem jest
    > loteria...

    Są kontrolery PCI na IDE. Może byc nawet taki tańszy (bez własnego biosu)
    jeśli nie potrzebujesz z tych dysków startować.

  • 14. Data: 2013-12-07 02:12:20
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Myślałem o samym SSD ale na mojej płycie AsRock AOD790GX mam tylko zwykłe
    > SATA więc "prawdziwych" prędkości SSD nie poczuję specjalnie.

    Poczujesz nawet jakbyś miał SATA1. Siłą SSD jest nie tyle transfer co czas
    dostępu. Jeśli ogólnie aktualny komp starcza, a tylko chcesz przyspieszyć
    operacje dyskowe poprzez użycie SSD to nie musisz wymieniać płyty i reszty,
    SATA2 do SSD wystarczy.

  • 15. Data: 2013-12-08 01:15:35
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Qlfon" <r...@l...pl> wrote in message news:l7s74t$g1v$1@mx1.internetia.pl...
    > Myślałem o samym SSD ale na mojej płycie AsRock AOD790GX mam tylko zwykłe SATA
    > więc "prawdziwych" prędkości SSD nie poczuję specjalnie.

    tym bardziej zacznij modernizacje od ssd i zobacz czy chcesz
    ja kontynuowac

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2013-12-08 08:25:09
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-12-08 01:15, m4rkiz pisze:
    > "Qlfon" <r...@l...pl> wrote in message
    >
    > tym bardziej zacznij modernizacje od ssd i zobacz czy chcesz
    > ja kontynuowac

    I to jest chyba słuszna koncepcja:) Dzięki Panowie.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 17. Data: 2013-12-08 16:45:21
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > napędem optycznym (wypala płyty, odczytuje bez najmniejszych problemów).
    > Nawet jest wykrywany jako napęd optyczny, a nie HDD przez bios.

    Ale kontrolery to już mniejsza loteria i z reguły działają.

  • 18. Data: 2013-12-08 18:25:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Ale kontrolery to już mniejsza loteria i z reguły działają.

    Tak jak słynne kontrolery USB na via. ;)

  • 19. Data: 2013-12-09 10:32:48
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-06, o godz. 21:54:22
    Qlfon <r...@l...pl> napisał(a):

    > I bądź tu człowieku mądry teraz:) Naiwnie sądziłem, że IDE będzie
    > wieczne a tu taka niespodzianka. Nowy dysk to majątek niby nie jest
    > ale jakoś tak bez sensu...

    IDE szybko zaczęło odchodzić w niebyt po pojawieniu się SATA.
    Początkowo jeszcze część płyt miała złącza IDE ale przestano produkować
    dyski z tym interfejsem. Ja np. zetknąłem się z problemem braku
    pojemnych dysków. IDE było popularne w rejestratorach wideo. I w pewnym
    momencie okazało się że trzeba wymieniać sporo sprawnych rejestratorów
    bo nie można kupić nowych dysków. A nawet jeśli się trafiły to rzadko
    było to więcej niż 500GB. Sporadycznie 640GB, raz udało mi się kupić
    Hitachi 750GB. I chyba właśnie Hitachi robił je najdłużej - w tym
    specjalizowane modele AV. Niestety przejściówki IDE<>SATA w
    rejestratorach powodowały tylko problemy. I po awarii tylko dysków
    sporo urządzeń poszło do wymiany.

    Zdrówko