  • 31. Data: 2015-11-02 23:07:02
    Temat: Re: Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone
    Od: atm <...@v...pl>

    > A jak to zmierzyłeś?

    Co jakis czas pojawia sie tego typu zestawienie. Niektore siegaja
    rowniez czasow A4.x i iOS7.x:
    http://www.phonearena.com/news/Android-4.x-is-more-t
    han-twice-as-stable-as-iOS-7.1_id54459
    Znajdziesz w sieci tez nowsze dotyczace aktualnych wersji.

    > No skoro tak uważasz... Pewnie dlatego wciąż trzymasz swego iPada2.

    Tablet w domu to sprzet na urlop, zeby podzialac na wiekszym ekranie no
    i dla dzieci. Zakup tego iPada to byl eksperyment, chcialem osobiscie
    przekonac sie o tym czyms co ma Apple. No i tego nie znalazlem.
    Nie bede wieszal psow - dziala, robi to co powinien robic kropka.
    A jest wciaz w domu z prozaicznej przyczyny: do w/w zastosowan wystarcza.
    Jednak nie raz doswiadczylem na nim niedorobek systemu, zwiech czy
    sytuacji, ktore wymagaly resetu. Sprzet jak sprzet, podobnie z systemem.
    Stosujac pierogowa terminologie, zdecydowanie wole te z robocianym
    nadzieniem niz z jablkami. Choc oczywiscie nie zamierzam przekonywac
    wszystkich wokol, ze Android to najlepszy system. Ma wiele
    niepodwazalnych zalet ale i wady sie znajda.

  • 32. Data: 2015-11-02 23:33:21
    Od: atm <...@v...pl>

    > Liczba funkcji jest dla mnie NIEISTOTNA przy wyborze smartfonu.
    > Dla mnie istotne jest tylko to, czy ma TE POTRZEBNE mi funkcje.

    Znow jestesmy zgodni, ja tez kieruje sie tym wyznacznikiem. Swego czasu
    dyskutowalismy o tym, chodzilo o przypomnienia z kalendarza umieszczane
    w trwaly sposob na belce. Fajny ficzer wymyslony jeszcze w czasach
    PalmOSa a sprawdzajacy sie w PIM doskonale.
    Nie jest (w kazdym badz raze nie byl) w stanie mi tego zaoferowac iOS
    ani WP. Zas w Androidze ma pelna personalizacje.
    Z tym ze z iloscia funkcji idzie w parze wieksze prawdopodobienstwo
    znalezienia tych, ktorych potrzebujemy. Zreszta Apple to bardzo dobrze
    rozumie oferujac coraz wiecej nowych funkcji. Zobacz jak mozna teraz
    wyciagac z gornej i dolnej krawedzi belki z informacjami czy
    ustwieniami, zwroc uwage jak rozroslo sie menu ustawien. Gdyby podliczyc
    ilosc poszczegolnych ustawien mogloby sie okazac, ze jest ich w iOS
    wiecej niz w Androidzie.

  • 33. Data: 2015-11-02 23:39:51
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nie bardzo - przyznaj że wybór smartfona ma dosyć istotny
    > komponent ergonomiczny jak i estetyczny. Zarówno jeśli chodzi
    > o wygląd zewnętrzny, formę i wielkość samego urządzenia
    > jak i sposób działania i sposób traktowania użytkownika przez
    > system operacyjny i aplikacje. Jeden z nas będzie wolał mniejszy
    > ekran, inny większy - jeden z nas będzie twierdził że lepiej mu leży
    > w ręce telefon kanciasty, inny że woli z zaokrąglonymi plecami.

    A wlasnie, to jest jeszcze jedna istotna kwestia: kupowanie sprzetu z
    powodu estetyki, wygladu.
    Wiele osob patrzy na telefon jak na samochod sluzbowy. Ma wypelnic swoja
    funkcje i tyle. Nie potrzebne sa zadne spojlery, przyciemniane szyby czy
    lcd w kazdym zaglowku. Dla osob kierujacych sie tym miernikiem kupowanie
    iPhonea wartego wielokrotnie wiecej a oferujacego mniej jest
    nieporozumieniem (eufemizm). Coraz mniej tez obecnie jest brzydkich
    telefonow. Bierzesz do firmy np nowa Astre, nie bedzie to objazdowy cyrk
    osobliwosci.
    Mam nadzieje, ze bierzesz ten czynnik pod uwage krytykujac osoby
    rozpatrujace oplacalnosc i funkcjonalnosc.

  • 34. Data: 2015-11-03 03:25:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    han-twice-as-stable-as-iOS-7.1_id54459
    > Znajdziesz w sieci tez nowsze dotyczace aktualnych wersji.

    Szkoda że nie piszą co te procenty oznaczają...

    Co do stabilności jako aspect wyboru pomiędzy systemami to
    chyba mało kto się tym kieruje przy wyborze telefonu...
    Większą rolę ma chyba jednak to, do czego się przyzwyczaił.
    Poza tym, nie wiedząc co te procenty oznaczają i wiedząc jak
    rzadko się iOS zawiesza (u mnie zdarzyło się to może 3-4 razy
    na przestrzeni ostatnich 5 lat) to jeśli Android zawiesza się
    dwa razy rzadziej to naprawdę nie sprawia mi to różnicy.
    Przypomnia mi to dyskusję o kupieniu dwu losów LOTTO
    aby "dwukrotnie" zwiększyć swoje szanse wygranej :-))

    I o to chodzi.

  • 35. Data: 2015-11-03 03:38:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > osobliwosci.
    > Mam nadzieje, ze bierzesz ten czynnik pod uwage krytykujac osoby
    > rozpatrujace oplacalnosc i funkcjonalnosc.

    Ja nie krytykuję osób które tym się kierują, raczej próbuję tłumaczyć
    Wam osoby które się tym nie kierują a stawiają większą wagę na
    ergonomię i estetykę niż na brakującą nieistotną funkcję.

  • 36. Data: 2015-11-03 11:06:07
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ja nie krytykuję osób które tym się kierują, raczej próbuję tłumaczyć
    > Wam osoby które się tym nie kierują a stawiają większą wagę na
    > ergonomię i estetykę niż na brakującą nieistotną funkcję.

    Teraz i te cechy nie sa domena iPhone'a. Jest to jedynie jedna z opcji.
    Zwroc uwage na elegancka, ascetyczna stylistyke urzadzen Sony (choc
    fakt, ze troch sie juz opatrzyla). Nowe Samsungi? Ciezko im cos zarzucic
    a zagiety ekran jest fajnym dodatkiem. Baaa, nawet Chinczycy oferuja
    dobra jakosc i wyglad.
    Kwestia ergonomii jest tez dyskusyjna: w urzadzeniach z Androidem od
    zawsze mam dodatkowe guziki ekranowe lub fizyczne po obu stronach home,
    co jest niezwykle ergonomiczne. Dodatkowo nie marnuje sie tyle
    przestrzeni na ramki jak to jest od zawsze w iPhone. Druga rzecz, ktora
    na szybko przychodzi mi do glowy to np widgety. Bardziej ergonomiczne
    dla mnie jest posiadanie istotnych informacji bezposrednio na pulpicie
    niz uruchamianie aplikacji, ktora dopiero wtedy poda mi te dane. No
    chocby klawiatura. Odkad pamietam w Androidzie moge stosowac zamienniki
    jesli nie podejdzie mi defaultowa. W iOS to nowy ficzer, do niedawna
    bylem skazany na toporna klawiature od Apple'a, ktora jak sam zauwazyles
    nie ma nawet haptic feedback o swype'owaniu nie wspominajac.
    Obecnie wybor platformy nie spowoduje byc albo nie byc w zdecydowanej
    wiekszosci typowych zastosowan. Pomijam WP i Blackberry.
    Baaa, nawet ceny sa zblizone gdy porownac topowe urzadzenia.

  • 37. Data: 2015-11-03 11:33:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 21:37, Pszemol pisze:
    > To jednak nie znaczy, że mogę zauważyć wśród pewnej grupy
    > klientów że godzi się jednak na kupienie nie-najtańszego smartfona
    > bo po prostu droższy się im podoba, i już. Pozbyli się mentalności
    > biedaka i kupują to co im się podoba a nie to co uważają za wybrór
    > najbardziej "racjonalny" bo policzyli sobie najlepszy stosunek
    > rozdzielczości ekranu i objętości pamięci masowej do ceny...

    Generalnie dorabiasz ideologię.
    Wolno Ci masz z tego kasę WRÓĆ masz dużo wolnego czasu :-)
    A wystarczy napisać że chodzi o stosunek ceny do jakości i o target. A
    przynajmniej kraj ;-)
    Skoro jesteś aż tak oderwany o rzeczywistości to "Leć Pszemol leć" :-)

  • 38. Data: 2015-11-03 13:04:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Generalnie dorabiasz ideologię.

    Jaką ideologię? Jak ona brzmi?

    > Wolno Ci masz z tego kasę WRÓĆ masz dużo wolnego czasu :-)
    > A wystarczy napisać że chodzi o stosunek ceny do jakości i o target.
    > A przynajmniej kraj ;-)

    Ceny do jakości?
    Nic to nikomu nie mówi i nikt tak nie analizuje zakupów.

    ?

  • 39. Data: 2015-11-04 14:08:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 05:17:35 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Innych za to stać na zakup tego co im się podoba, bez potrzeby
    > kalkulowania każdego grosza i dodawania do ceny zakupu
    > cenę zdjęcia SIMlocka odliczoną co do złotówki... :-P
    > Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

    Napisał Pszemol używający zabytkowego iPhone, bo na nowy go nie stać.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 40. Data: 2015-11-04 14:15:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > Napisał Pszemol używający zabytkowego iPhone, bo na nowy go nie stać.

    Bo ja, niestety, też wciąż myślę jak biedny człowiek,
    mimo że biedny już od dawna nie jestem :-)
    Ale czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci...