  • 21. Data: 2023-06-23 16:32:45
    Temat: Re: Unitra cd...
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Ależeco? Każda inna klasa ma znacznie więcej zniekształceń. To chyba
    > oczywiste. Co to jest sensowna moc? 200/300W sinus w domu to mała moc?

    Podaj przyklad wzmacniacza klasy A 200W/300W sinus.

  • 22. Data: 2023-06-23 17:28:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2023 o 16:32, Ghost pisze:

    > Podaj przyklad wzmacniacza klasy A 200W/300W sinus.

    Pfff
    https://4hifi.pl/k14,wzmacniacze-wzmacniacze-mocy.ht
    ml

    Noi?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-06-23 18:22:20
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Pfff
    > https://4hifi.pl/k14,wzmacniacze-wzmacniacze-mocy.ht
    ml

    > Noi?

    jeden, w klasie A, 200W/300W. nie liste przypadkowych wzmacniaczy w
    ktorych to ja mam znalezc to co ty uwazasz

  • 24. Data: 2023-06-23 19:00:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2023 o 18:22, Ghost pisze:

    ml

    > jeden, w klasie A, 200W/300W. nie liste przypadkowych wzmacniaczy w
    > ktorych to ja mam znalezc to co ty uwazasz

    Ić niemoto :>
    https://www.passlabs.com/product_tags/class-a/

    https://www.passlabs.com/products/xs300/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-06-23 19:24:32
    Od: Ghost <g...@h...net>

    >>> https://4hifi.pl/k14,wzmacniacze-wzmacniacze-mocy.ht
    ml

    > Ić niemoto :>
    > https://www.passlabs.com/product_tags/class-a/
    >
    > https://www.passlabs.com/products/xs300/

    https://www.tonepublications.com/review/pass-labs-xs
    -300-monoblock-amplifiers/

    The $85,000 Question

    I teraz zastanow sie jak bardzo ta kwota przeczy mojemu zdaniu
    "sensowne moce sa bardzo trudne do uzyskania"

    Kwestie poboru mocy litosciwie pomine.

    Czyli pierdolisz trzy po trzy. CBDO.

    https://tiny.pl/cg7hf

    EOT.

  • 26. Data: 2023-06-23 19:32:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2023 o 19:24, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > The $85,000 Question
    >
    > I teraz zastanow sie jak bardzo ta kwota przeczy mojemu zdaniu
    > "sensowne moce sa bardzo trudne do uzyskania"

    Przeczy w 100%. Technicznie możliwe ale nie wiedziałem, że rozmawiamy o
    cenach, jeśli tak, to raczej nie ta grupa :]

    > Czyli pierdolisz trzy po trzy. CBDO.
    Czyli udowodniony wypierdalasz :) CBDU.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2023-06-24 15:54:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2023 o 01:44, Adam pisze:

    > Jak się trochę poprawiło, to dawało się słuchać.

    Tak generalnie Unitra zajebiaszcza nigdy nie była na tle zachodnich
    produkcji. To, że przenosiła pasmo, to jeszcze nie wszystko, sporo jej
    brakowało i jeszcze szumiało straszliwie. Audiofile się wręcz "pastwią"
    w sieci nad firmą ale wielkiej tragedii nie było.

    > Poza tym też ciężko opowiedzieć o młodych latach, gdy jeszcze nie umiałem
    > słuchać i nie znałem podstaw akustyki.

    Ja akurat w młodych latach, po skończeniu szkoły muzycznej i odwaleniu
    kariery w kilku zespołach, kiedy zająłem się elektroniką na poważnie,
    zacząłem odsłuchiwać...ale na te czasy, jedynym źródłem dobrego dźwięku
    w sensie odtwarzania, były tylko winyle bo CD dopiero startowało o radiu
    nie pisząc. Tonsil zaczął robić lepsze zestawy głośnikowe więc już było
    lepiej. Praca jeszcze jako akustyk i muzyk dała mi jakieś wskazówki ale
    to książkę można napisać na ten temat. Mając jednak styczność z
    wielością różnych sprzętów i możliwością odsłuchu, końcówka produkcji
    wzmacniaczy z tamtych lat wraz z Altusami czy Altonami źle nie brzmiała
    ale wielkich mocy nie było.

    > Dopiero później w szkole średniej nabyłem wiedzy, nauczyłem się słuchać
    > sprzętu (i go naprawiać), a później przez pewien czas pracowałem jako
    > akustyk.
    >
    > Jak sprzęt jest dobrany do pomieszczenia, prawidłowo ustawiony i
    > zestrojony, to będzie dobrze brzmiał. Ale tu musi być i dobre źródło, i
    > przewidywalna końcówka mocy o płaskiej charakterystyce i mniejszych
    > zniekształceniach, niż polski Tonette.
    > Troszkę tu żartuję, ale z różnych sprzętów robiło się dość dobre zestawy.

    Jakieś 3 lata temu, brałem udział w projekcie https://phonia.pl gdzie
    ręcznie robiliśmy praktycznie wszystko. Ręcznie składane i wyliczane
    zwrotnice, kolumny, kable czy DAC. Wszystko we wszelakich badaniach w
    odpowiednich pomieszczeniach czy w plenerze. Ilość badań i odsłuchów,
    doboru sprzętu/komponentów, modyfikacje, w tym czasie to się jakoś tak
    skompresowało z wiedzą, że było tego sporo a i tak nie zawsze idealnie.
    Projekt w sumie ciekawy, gdzie kolumny nie posiadały tylnej zabudowy
    ale...potrzebne było odpowiednie pomieszczenie, żeby to zagrało dobrze.
    Dobra rozkmina, gdzie szukać brzmienia i jak modyfikować. OK można kupić
    ale nie wszystko się nadaje do danego pomieszczenia, które ma swoją
    akustykę i ciężko to pominąć a wpływa znacznie na odsłuch. Ktoś kto wie
    jak powinno brzmieć da sobie radę, podobnie jak dobry kucharz
    gotując...ale i tak na końcu rozbija się to wszystko o gust i upodobania :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-07-02 12:03:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-24, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > brakowało i jeszcze szumiało straszliwie. Audiofile się wręcz "pastwią"
    > w sieci nad firmą ale wielkiej tragedii nie było.

    Produkty Unitry, szczególnie te magnetofonowe, do dziś pamiętam przez
    pryzmat nieustannej walki z ustawieniem głowicy czy ogólniej przesuwu.
    Nawet niby taka z wyższej półki, szuflada, "pływała" mi nieustannie.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-07-02 13:38:47
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Produkty Unitry, szczególnie te magnetofonowe, do dziś pamiętam przez
    > pryzmat nieustannej walki z ustawieniem głowicy czy ogólniej przesuwu.
    > Nawet niby taka z wyższej półki, szuflada, "pływała" mi nieustannie.

    Gówniane kasety miały różne opory kręcenia rolkami z taśmą.
    Oszczędni używali 90 tek bo wchodziła płyta na stronę a
    wymagający używali 45 tek bo winyl się mieścił a teoretyczne
    opory powinny być mniejsze.
    Raz wpadła mi w łapki 120ka, żaden polski magnetofon tego
    nie potrafił używać ze stała prędkością.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2023-07-02 14:43:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Produkty Unitry, szczególnie te magnetofonowe, do dziś pamiętam przez
    > pryzmat nieustannej walki z ustawieniem głowicy czy ogólniej przesuwu.

    Problem ustawienia głowicy wynikał z tego...że każdy miał inne
    ustawienia. Można było jednak ograniczyć ten feler. Ustawiało się
    głowicę na wzór z zakupioną taśmą (większość) i robiło się "standard".

    A od znajomych taśm się nie brało.

    Co poniektórzy dorabiali sobie pokrętło albo robili otwór na wkrętak :)

    > Nawet niby taka z wyższej półki, szuflada, "pływała" mi nieustannie.

    Co do przesuwu, to wynikało to z ustawień sprzęgła jak i rolki
    dociskowej, ośki i bicia koła zamachowego.
    Kasety miały mniejszy wpływ na to. Ten co potrafił, to poprawił fabrykę
    i działało dobrze. Co prawda sam silnik w początkach Unitry miał wiele
    wad, które później były eliminowane, łącznie ze stabilizacją obrotów.
    Na tamte czasy, nie było rozwiązań, które można by przyjąć za "prawie
    idealne".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>