    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Unitra cd...
    Date: Fri, 14 Jul 2023 15:52:52 +0200
    <u76sjd$k3tr$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <3YboM.1108$GF_d.60@fx15.ams1>
    <1oghefjo1yc3w$.15l6v8mtc96vw$.dlg@40tude.net>
    <u7ujq2$1f1$1$Dino@news.chmurka.net>
    <3qcwbu2zddvw$.srilr0hfv87p.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <wyjfsxefr5im$.2i3d55zq8mbm.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <Qc2pM.21117$5vR1.12958@fx10.ams1>
    <x...@4...net>
    <vEqpM.3196$b2td.1693@fx01.ams1>
    <j5fa1wu7gwk3$.1oyad1f0ovgus.dlg@40tude.net>
    <u8680h$1mr2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1x98axqpz1hhf$.1302wiyvpkk3h$.dlg@40tude.net>
    <u8rgdp$2a3i3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <klyrkfggmz1t$.1azqz6q8fz17$.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > W Polsce, na swiecie?
    > Zeby powielac, trzeba miec dwa magnetofony, albo gramofon, plyte
    > i magnetofon.
    >
    > Na swiecie to chyba nie był główny cel ... na początku.

    Największą korzyścią była możliwość tego, co dzisiaj realizują
    playlisty w komputerze, tablecie, smartfonie. Czyli poukładanie
    kilku godzin nagrań na taśmie w takej kolejności, w jakiej chciał
    mieć je posiadacz magnetofonu.

    Mam na myśli warunki, w których człowiek mógł robić co chciał,
    a nie co musiał. Na przykład mógł kupić w sklepie dowolną płytę.
    Czyli raczej nie w Polsce. No i chodzi mi o magnetofony szpulowe,
    które pojawiły się na dłuuugo przed kasetowymi. Zapewniały dobrą
    jakość i długi czas odtwarzania -- niedostępny dla gramofonów.

    Magnetofony kasetowe to co innego. Kaseta stała się w pewnym
    momencie ważnym nośnikiem w dystrybucji nagrań. Ale nie od razu,
    bo pojawiła się w 1962 roku, a dopiero w drugiej połowie lat 70
    nakłady kaset zrównały się z nakładami płyt. Nagranych taśm na
    szpulach w zasadzie nie było w sprzedaży (znam kilka takich
    przypadków, ale to niewypał marketingowy był).

    --
    Jarek