  • Data: 2009-09-06 19:35:34
    Temat: Re: Unitra R8040 zepsuty
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam pisze:
    > Witam
    > Mam problem z amplitunerem Unitry R8040.
    > Mianowicie radyjko gra, z tym że prawy kanał jest dużo cichszy od lewego.
    > Wymieniłem końcówki mocy tego zepsutego kanału wraz ze tranzystorami
    > sterującymi. Nie przyniosło to żadnego efektu.
    > Dodam, że kiedy podkręce basy to ten zepsuty kanał zaczyna grać głośniej, i
    > wtedy jest mniejwiięcej porównywalny dźwięk. A jak jest wyzerowane to nie ma
    > na tej barwy dźwięku co na sprawnym.
    >
    > Co można z tym dalej zrobić? Jak naprwić?
    > A tu schemat wzmacniacza: http://obrazki.elektroda.net/1_1173011386.gif

    Jeśli nie dysponujesz oscyloskopem, to proponuję łączyć kolejno
    analogiczne punkty kanału prawego i lewego idąc od końca. Połączenie
    bezpiecznie wykonywać kondensatorem, np. 10u. Mam na myśli np. od punktu
    wejścia końcówki mocy (czyli na kondensatorze C123-223) w stronę
    przedwzmacniacza - w lewo. Można zacząć od próby łącznie suwaków
    potencjometrów kanału lewego i prawego.
    --
    Pozdr
    EM