  • 11. Data: 2020-12-07 18:28:57
    Temat: Re: Unia daje ...
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Peter w
    <news:5fce623e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>:

    > właśnie zauważyłem, do czego to doszło: samochody z fabrycznym gazem
    > tańsze niż bez gazu!

    Zawsze standard był tańszy, więc YPB?

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2020-12-07 18:38:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
    > jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet

    Czy nadal go produkuje, żeby się liczyło?

  • 13. Data: 2020-12-07 19:33:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wszystko fajnie ale ekolodzy twierdzą że trzeba działać o wiele MOCNIEJ
    jeśli ma się cokolwiek zmienić.

    Jak na razie jest nowy towar do handlowania to handlarze handlują i
    zbijają kabzy.

    A OCIEPLENIE KLIMATU ZA PROGIEM ;-)

    Nie to żebym się z ekofaszystami zgadzał.

    UE działa jak to UE. Już za 50 lat uchwalą pierwszy skuteczny projekt...

    A Pamiętajmy że i tak Indie, Chiny...mają to w dupie.

    Także ten... Handelek "uprawnieniami do trucia" budzi tylko politowanie.
    No ale usprawiedliwia istnienie unijnej biurokracji a to przecież
    NAJWAŻNIEJSZE ;-)

  • 14. Data: 2020-12-07 19:36:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 14:58, viktorius pisze:

    > Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
    > jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet

    I gdzie tu ekologia jak się normy spełnia dodając do oferty produkt
    którego nikt nie kupi.

    Ale biurwa zadowolona bo papierek jest ;-)

    Takie udawanie że się walczy ze smrodem

    Żałosne

  • 15. Data: 2020-12-07 19:36:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2020 o 14:58, viktorius pisze:

> [...]
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
    >
    > Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu,

    Ale jesteś nadal pewien, że ciągle mówisz o autach za 77 tys?

  • 16. Data: 2020-12-08 12:06:24
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-07 14:58, viktorius wrote:
    [...]
    > Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu, czy są
    > smrodowozami? Palą ile muszą, te konie mechaniczne trzeba napoić. Nikt
    > nie kupi lambo z silnikczkiem 3cyl 1.0 turbo. Nikt nie oczekuje, że
    Eeee, może 1.0T nikt nie kupi, ale chętnych na np. Aventadora z dobrym i
    oszczędnym TDI pewnie by się u nas trochę znalazło. :-) Jakiś zwykły
    3.0TDI w bieda wersji i 6 litrowy V12 TDI w topowej. :-)

  • 17. Data: 2020-12-08 13:07:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 18:38, Uncle Pete pisze:

    > Czy nadal go produkuje, żeby się liczyło?

    A czytałeś choć pierwszą linijkę tekstu z mojego linka?
    :P

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2020-12-08 13:25:02
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 19:36, Cavallino pisze:

    > Ale jesteś nadal pewien, że ciągle mówisz o autach za 77 tys?

    To jest skrajny przypadek, ale ile jest elektryków wielkościowo najwyżej
    kompakt za cenę grubo ponad 100k? Gdzie tu sens i logika kupować za góre
    kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego, wygodnego
    pojazdu?
    Czy na takim elektryku koncern w ogóle zarabia?
    Nie sadzę. Zarabie się na pozostałych modelach, dzięki którym ten
    elektryk samym istnieniem w gamie modeli, obniża pozostałym cenę o
    wartość kary za niespełnienie niespełnialnej normy spalin.

    Pierwszą "pomocą" w spełnianiu norm emisji był start-stop. Zabójczy dla
    mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w tym
    teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma pyrkac na
    wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a uśredniona z
    całego testu => emisja spełniona.
    Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać silnikowi
    trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie turbinie), a za
    chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w każdej
    nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne czy jak?

    VW poszedł w inna strone: wykorzystali czujniki ABS i GPS. Jak kółka się
    krecą, ale pojazd sie nie porusza, to pyk, moc 20 koni mniej, za to
    emisja jak z pupci niemowlęcia. Bo zapewne pojazd na teście spalin jest
    akurat... No ale ten wałek był za gruby i beknęli trochę za to ;)

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2020-12-08 13:33:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-12-2020 o 13:25, viktorius pisze:

    > To jest skrajny przypadek

    Raczej wypowiedź nie na temat.

    >, ale ile jest elektryków wielkościowo najwyżej
    > kompakt za cenę grubo ponad 100k?

    A ile jest większych od nich i w miarę sensownych smrodowozów poniżej
    tej kwoty?

    Gdzie tu sens i logika kupować za góre
    > kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego, wygodnego
    > pojazdu?

    Coraz częściej porównywalne wielkościowo i wyposażeniowo smrodowozy
    kosztują tyle samo, a czasem i więcej.
    Zwłaszcza hybrydy plugin.

  • 20. Data: 2020-12-08 14:17:01
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 13:33, Cavallino pisze:

    >  Gdzie tu sens i logika kupować za góre
    >
    > Coraz częściej porównywalne wielkościowo i wyposażeniowo smrodowozy
    > kosztują tyle samo, a czasem i więcej.
    > Zwłaszcza hybrydy plugin.

    A ja o elektrykach pisałem, nie hybrydach, które zdają się byc
    najrozsądniejszą alternatywą w tym wyścigu za gramami co2, nox i innych.

    Hybryda to nadal smrodowóz, szczególnie po 30km na autostradzie.
    Smrodzisz jak każdy inny, a nawet więcej, bo nie dość, że zużywasz
    benzynę na pokonanie tych samych oporów powietrza co każdy inny pojazd,
    to jeszcze ładujesz akumulatory

    --
    viktorius