    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Date: Sun, 8 Mar 2009 18:40:48 +0100

    "Tomaszek" napisał:

    > Ty normalnie nie umiesz, znowu naskakujesz na mnie, nie wiem dlaczego. Ja
    > tylko napisałem swoją refleksję, a ty od razu " z mordą" Mimo to ja jednak
    > nie będę się zachowywał tak jak Ty.

    Hmm, "z mordą"? Chyba jeszcze nie miałeś okazji przeczytać, jak wyskakuję z
    mordą ;-> Gwoli wyjaśnienia - określenie "sklep dla idiotów" funkcjonuje w
    języku potocznym już od jakiegoś czasu i nie ma tu żadnego odniesienia do
    Ciebie, natomiast dział GSM na, za przeproszeniem, Allegro, cieszy się
    ustaloną opinią, jaką - sprawdź na a.p.a., wszak subskrybujesz tę grupę. Dla
    mnie jako miejsce zakupu telefonu tamten bazar po prostu nie istnieje.
    Zatem - gdzie się opłaca? ;-)

    > Kupiłem Nokię 6300 za 500zł

    Świetnie, ale ja nie mam przy sobie 500 zł, a nawet jeśli mam - wolę wydać
    na coś innego a telefon kupić na raty. Sam przyznałeś, że w sklepach typu 0%
    jest drogo, na (za przeproszeniem) Allegro na raty nie kupię, więc gdzie?
    Ponownie więc pytam - jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu rat, jakie
    płaci w abonamencie nabywca "telefonu za złotówkę"?

    > Jest takie mądre przysłowie, że każde grabie grabią do siebie. Tamte
    > grabie grabią w ich stronę, moje grabią w moją. Proste, nie?

    Trafiłeś w sedno. Zatem po co rzucasz takie teksty jak ten, cytuję:
    "Tak czy siak się nie opłaca - chyba Ci co biorą abo tego nie liczą,
    albo lubią faktury oglądać czy ja tam wiem co jeszcze;) Ludzie różni są"

    I kto tu na kogo rozpuszcza "mordę"? ;->

    A dla ułatwienia Ci odpowiedzi odnośnie metody liczenia owych rat,
    przedstawię Ci kilka wariantów do wyboru. Założenia: sieć Play, telefon
    Samsung F480, abonament miesięczny 50 zł, liczba minut w abonamencie: 166,
    całkowity koszt cyrografu na 2 lata: 1200 PLN. Pomijam tu jakieś
    pseudopromocje czy rabaty za zakup przez e-shop. W poniższych kolumnach masz
    odpowiednio: procent "raty" zawarty w abonamencie, całkowity koszt telefonu,
    koszt minuty rozmowy do wszystkich sieci:
    20% 240 zł 0,24 zł
    25% 300 zł 0,23 zł
    30% 360 zł 0,21 zł
    35% 420 zł 0,20 zł
    40% 480 zł 0,18 zł
    45% 540 zł 0,17 zł
    50% 600 zł 0,15 zł
    55% 660 zł 0,14 zł
    60% 720 zł 0,12 zł

    Zauważ, że rynkowa wartość tego telefonu oscyluje w pobliżu 50-60% udziału
    owej "raty" w abonamencie. Przy racie w tej wysokości koszt minuty rozmowy
    wynosi 12-15 gr. Do *wszystkich* sieci. A Ty ile płacisz w Mobilkingu? 39
    groszy? Czyli dwa do trzech razy drożej? No popatrz, a podobno miało być
    taniej ;->
    Oczywiście, za jakiś czas (po ripostach operatorów na Fresh Play) te
    proporcje mogą się zmienić na korzyść pre-paidów, ale Ty *teraz* raczyłeś
    naurągać "abonamentowcom". Jak widać - całkiem bezpodstawnie.

    JoteR