  • 1. Data: 2013-04-24 17:50:51
    Temat: Ulepszanie tanich urządzeń elektronicznych
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ostatnio zastanawiam się czy dałoby radę poprawić niezawodność i
    długość życia domowych badziewi różnego rodzaju, np. switchy, routerów
    itp. Rozbebeszam kolejny model switcha ośmioportowego (połowa nie
    działa z jakiś względów i robię przegląd przed oddaniem na złom).
    Wszędzie ta sama kość realteka otoczona paroma kondziorami, cewką,
    kwarcem i inną drobnicą. Zakładając, że ten realtek paść sam z siebie
    nie powinien, jak można ulepszyć takiego switcha? Albo router na ten
    przykład. Czy wymiana elektrolitów na takie na wyższe napięcie i
    wyższą temperaturę pracy, dodanie gdzieś jakiegoś radiatora albo
    wiatraczka, może zastosowanie jakiegoś porządnego zasilacza miałoby
    sens? Kiedyś jak będę obrzydliwie bogaty to sobie kupię przemysłowe
    odpowiedniki, ale póki co nie stać mnie ;)

    L.

  • 2. Data: 2013-04-24 18:13:28
    Temat: Re: Ulepszanie tanich urządzeń elektronicznych
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.04.2013 17:50, Lisciasty wrote:
> [...]
    > wyższą temperaturę pracy, dodanie gdzieś jakiegoś radiatora albo
    > wiatraczka, może zastosowanie jakiegoś porządnego zasilacza miałoby

    Przelutowanie całości cyną ołowiową. A być może i przelutowanie
    wszystkich przelotek.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-04-25 08:56:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.04.2013 17:50, Lisciasty pisze:
> [...]
    > sens? Kiedyś jak będę obrzydliwie bogaty to sobie kupię przemysłowe
    > odpowiedniki, ale póki co nie stać mnie ;)

    Często takie urządzenia padają wskutek przepięć np w czasie burzy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2013-04-25 10:28:19
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-04-25 08:56, Cezary Grądys pisze:

    > Często takie urządzenia padają wskutek przepięć np w czasie burzy.

    Być może, ale znacznie częściej pada gówniany elektrolit w zasilaczu,
    gówniany elektrolit na wejściu przed przetwornicą, badziewne trafo w
    zasilaczu, bezpiecznik polimerowy i podobne pierdoły.

    Zabezpieczyć od burzy też się da, no ale po co - to interes psuje.

    Adam

  • 5. Data: 2013-04-26 12:10:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Apr 24, 6:13 pm, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Przelutowanie całości cyną ołowiową. A być może i przelutowanie
    > wszystkich przelotek.

    Nawet jak mam jakieś scalaki z dużą ilością odnóży? :> Co prawda
    minifalą lutowałem takie rzeczy ale nie wiem czy jak już jest gotowe
    to byłbym w stanie to poprawić...

    L.

  • 6. Data: 2013-04-26 13:02:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Apr 25, 10:28 am, Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:
    > Być może, ale znacznie częściej pada gówniany elektrolit w zasilaczu,
    > gówniany elektrolit na wejściu przed przetwornicą, badziewne trafo w
    > zasilaczu, bezpiecznik polimerowy i podobne pierdoły.

    Da się rozpoznać badziewne trafo? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy
    może przyjąć, że w każdej domowej chińszczyźnie będzie syf z
    definicji?

    > Zabezpieczyć od burzy też się da, no ale po co  - to interes psuje.

    Kiedyś lutowałem takie niby zabezpieczenie przewodu ethernetowego,
    składało się z kilkunastu transili. Czy takie coś ma prawo działać,
    czy to ściema?

    L.

  • 7. Data: 2013-04-26 13:37:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Kiedyś lutowałem takie niby zabezpieczenie przewodu ethernetowego,
    > składało się z kilkunastu transili. Czy takie coś ma prawo działać,
    > czy to ściema?

    Sądzę, że powinno tam być raczej więcej diod niż transili.
    Małe przepięcie odizoluje transformator ethernetowy.
    Średnie przepięcie, które normalnie przebiło by transformator, ma szansę być
    takim czymś przerobione na małe.
    Odpowiednio duże poradzi sobie ze wszystkim.

    Ale odpowiednio dużych jest znacznie mniej niż średnich.
    P.G.

  • 8. Data: 2013-04-26 15:43:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > sens? Kiedyś jak będę obrzydliwie bogaty to sobie kupię przemysłowe
    > odpowiedniki, ale póki co nie stać mnie ;)

    To ja Ci odpowiem tak : zamiast marnować czas na poprawianie jakiegoś
    badziewia, poświęć go na zarobienie takiej ilości pieniędzy, żeby Cię
    było stać na porządny sprzęt. To naprawdę lepsza opcja.

  • 9. Data: 2013-04-26 17:02:56
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > To ja Ci odpowiem tak : zamiast marnować czas na poprawianie jakiegoś
    > badziewia, poświęć go na zarobienie takiej ilości pieniędzy, żeby Cię
    > było stać na porządny sprzęt. To naprawdę lepsza opcja.

    idealna. zwlaszcza dla srodowiska naturalnego.

  • 10. Data: 2013-04-26 17:40:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Kwi, 15:43, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > To ja Ci odpowiem tak : zamiast marnować czas na poprawianie jakiegoś
    > badziewia, poświęć go na zarobienie takiej ilości pieniędzy, żeby Cię
    > było stać na porządny sprzęt. To naprawdę lepsza opcja.

    Teraz też mnie stać, to akurat nie problem, interesuje mnie to
    zagadnienie od strony naukowo-technicznej :>
    Poza tym może się okazać, że ulepszając sprzęt który człowiek ma już
    opanowany (soft, modyfikacje, ustawienia) zaoszczędzi więcej czasu niż
    jakby miał kupić coś wypasionego ale w zupełnie innej technologii.

    L.