  • 21. Data: 2016-04-05 19:44:56
    Temat: Re: Ukręci się?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 19:04:42 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > No to na dwoje babka wróżyła. Urwie się nie urwie...
    > https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiumprx-_fLAhU
    FWRoKHZkMAhUQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fsteelerslounge.
    com%2F2016%2F02%2Falfa-romeo-giuliettas%2F599012%2F&
    psig=AFQjCNEpsBRkudi1gpUbK-VixL54T5kJTQ&ust=14599616
    01361367

    A co Giulietta ma tu do rzeczy?

    > M8 8-12 Nm

    Że co? Coś źle szukasz.

  • 22. Data: 2016-04-05 21:24:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 19:44, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    com%2F2016%2F02%2Falfa-romeo-giuliettas%2F599012%2F&
    psig=AFQjCNEpsBRkudi1gpUbK-VixL54T5kJTQ&ust=14599616

    Nie męcz mnie proszę :-)
    Pewnie masz w głowie jak tabliczkę mnożenie ile M8 wytrzyma Nm na skręcanie.
    Gdybyś już spał to ja szukam. :-)

    Robert

  • 23. Data: 2016-04-05 21:40:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 21:24:08 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Nie męcz mnie proszę :-)
    > Pewnie masz w głowie jak tabliczkę mnożenie ile M8 wytrzyma Nm na skręcanie.

    Nie zapamiętuję liczb, nie mam w głowie takich rzeczy. Wpisałem do googla pierwsze co
    mi przyszło do głowy, wyskoczyły tabelki z liczbami, link wkleiłem.

    Pierwszy wynik z google to tabelka zalecanych momentów dokręcania (czyli bezpieczne
    wartości dla których naciąg w śrubie ma 75% tzw. proof load):
    http://www.cncexpo.com/MetricBoltTorqueNm.aspx

    Drugi wynik- bingo! Kalkulator wyliczjący różne cyferki, m. in. moment urywający łeb.
    http://www.amesweb.info/Screws/Metric_Bolt_Grades_St
    rength.aspx
    Tu dla klasy 10.9 śruba się ukręca przy 40 Nm. dla klasy 12.9- przy 44 Nm. Najniższa
    dla której jest moment ukręcający łeb to 8.8 i wychodzi 33 Nm.

    Trzeciego nie chce mi się klikać nawet...

  • 24. Data: 2016-04-05 22:17:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 19:44, Konrad Anikiel pisze:
    > A co Giulietta ma tu do rzeczy?
    Coś się linki poplątały. :-/

    http://www.srubena.com.pl/poradnik-momenty.html
    Ale to nie ten parametr, który potrzebuję. Tu zakłada się, że śruba się
    nie skręca tylko rozciąga przy podanym momencie.
    Jutro wezmę klucz dynamometryczny i w imadle sprawdzę ile wytrzyma M8.

    Robert

  • 25. Data: 2016-04-05 22:27:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 21:40, Konrad Anikiel pisze:
    > u dla klasy 10.9 śruba się ukręca przy 40 Nm.
    Minimum Breaking Torque
    Ukręca się przy 40 Nm, czy urywa się jeżeli kręcimy łeb z momentem 40 Nm?
    Bo w moim ustrojstwie jest ten drugi przypadek.

    Robert

  • 26. Data: 2016-04-06 09:07:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 22:17:51 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Coś się linki poplątały. :-/
    >
    > http://www.srubena.com.pl/poradnik-momenty.html
    > Ale to nie ten parametr, który potrzebuję. Tu zakłada się, że śruba się
    > nie skręca tylko rozciąga przy podanym momencie.

    Jedno i drugie. Skręcanie jednocześnie z rozciąganiem. Proporcja bierze się ze skoku
    gwintu, dlatego wychodzi inny moment dla śrub o tej samej średnicy, ale innym skoku.
    W Twoim przypadku nie będzie rozciągania, więc ten moment graniczny będzie większy,
    ale nie wiem o ile.

    Zablokowali Ci Googla?

    > Jutro wezmę klucz dynamometryczny i w imadle sprawdzę ile wytrzyma M8.

    Napisz ile wyszło.

  • 27. Data: 2016-04-06 13:05:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]

    >44 Nm.
    >Najniższa dla której jest moment ukręcający łeb to 8.8 i wychodzi 33

    M8 ? 40Nm ... 20kG na 20cm ?

    Hm, moze, czekam na wyniki pomiarow w takim wypadku, bo moim zdaniem
    nie tak latwo ukrecic M8 ... a moze faktycznie akurat tyle..

    J.

  • 28. Data: 2016-04-06 13:08:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 9:07, Konrad Anikiel pisze:
    > Zablokowali Ci Googla?

    Dla mnie nie jest jasne jak wykoncypować z informacji o maksymalnym
    momencie dokręcającym śruby jaki jest maks. moment skręcający dla tejże.
    Googla nie zablokowali. :-)

    A tak poza tematem, kilka dni temu włączam Googla a on zablokowany.
    Przeglądarka ostrzega, że coś z certyfikatami. Inne strony działały.
    Skanowałem w poszukiwaniu wirusa. Zeszła z godzina zanim właśnie za
    pomocą Googla na innym komputerze dowiedziałem się, że winna jest data.
    Padła bateria na płycie. Miałem rok 2066.

    Robert

  • 29. Data: 2016-04-06 14:09:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 13:05, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Hm, moze, czekam na wyniki pomiarow w takim wypadku, bo moim zdaniem
    > nie tak latwo ukrecic M8 ... a moze faktycznie akurat tyle..

    Ale już wiemy, że to nie są momenty ukręcające, ale moment obrotowy
    przyłożony do nakrętki/śruby, która się obraca i urywa się przez
    rozciąganie.
    Jak juz pisałem niżej nie potrafię tego przełożyć na moment ukręcajacy.

    Robert

  • 30. Data: 2016-04-06 14:49:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 13:08:20 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Dla mnie nie jest jasne jak wykoncypować z informacji o maksymalnym
    > momencie dokręcającym śruby jaki jest maks. moment skręcający dla tejże.

    No więc tak. Tutaj http://www.amesweb.info/Screws/IsoMetricScrewThread.
    aspx policz sobie jaki przekrój ma ta śruba. Potem tutaj
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skr%C4%99canie weź wzór na naprężenie przy prostym
    skręcaniu pręta, wstaw dane i porachuj. Tutaj masz wytrzymałość materiału
    http://www.amesweb.info/Screws/Metric_Bolt_Grades_St
    rength.aspx z której porachujesz sobie kryterium wytrzymałościowe. Już cześniej Ci
    pokazałem onlinowe narzędzie do takich rachunków: http://smath.info/cloud/, wszystko
    masz. Tym razem dostałeś wędkę zamiast ryby. Dramat!

> [...]
    > pomocą Googla na innym komputerze dowiedziałem się, że winna jest data.
    > Padła bateria na płycie. Miałem rok 2066.

    No, też tak miałem. Zabezpieczają się przed hakerami z przyszłości. Żeby było
    śmiesznie, Windows ma mechanizm sprawdzania daty na swoim serwerze gdzies tam w
    Microsofcie, ale to działa tylko wtedy kiedy nie jest potrzebne.