  • Data: 2011-05-14 17:53:59
    Temat: Re: Układy serii HCT, niepodłączone wejścia i OE...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iqmejp$1dl$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 14.05.2011 19:18, Piotr Gałka pisze:

    > Jak odpisałem Maricnowi - chodzi o pobór prądu, więc przykład z
    > niewykorzystaną bramką odpada ;)...
    > Właśnie tak o tym myślę... W tej chwili mam tak, że na wyjściu są
    > rezystory do masy, na wejściu OE jest rezystor do VCC, a ja po prostu nie
    > chcę dawać dodatkowych rezystorów na wejściu. Na wyjściu muszę mieć
    > zagwarantowany stan niski w czasie włączania itp... Może faktycznie lepiej
    > te rezystory dać na wejściu i włączyć na stałe wyjścia?? Muszę to
    > przemyśleć pod kątem odporności na jakieś stany przejściowe itp...

    Spójrz na to tak. Jakie byś nie miał te rezystory na wejściu to i tak
    nie wezmą one więcej niż wyciek ładunku na wejściu bramki. W praktyce jakieś
    prądy upływu rzędu pewnie nA albo i mniej. Jak będą one wisieć i generować
    stany nieustalone, to blok wejściowy będzie pracował i zużywał energię. To
    nie jest tak, że po zablokowaniu OE cały scalak przestaje działać.