eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUkłady scalone i temparatura - jak bardzo trzeba podgrzać, żeby zepsuć?Re: Układy scalone i temparatura - jak bardzo trzeba podgrzać, żeby zepsuć?
  • Data: 2013-06-03 23:41:43
    Temat: Re: Układy scalone i temparatura - jak bardzo trzeba podgrzać, żeby zepsuć?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli ta operacja miałaby uszkodzić mikrokontroler,
    > to po dorobieniu kluczy część aut nie nadawałaby się do użytku.
    > Pozdrawiam,

    Tak, wiem. Nie chodziło mi o to, czy sam demontaż elementu SMD jest dla
    niego potencjalnie zabójczy. Widziałem kilka projektów realizowanych w
    oparciu o części (np. pamięci) pozyskiwane z demontażu płyt
    komputerowych. Jednak jak wcześniej napisałem demontaż nie był
    przeprowadzony zgodnie z zalecaną procedurą, nie doczytałem i nie miałem
    na czym wcześniej poeksperymentować.

    Atmega8 to niby drobiazg wart kilka złotych, temat przytoczyłem przy
    okazji. Interesowało mnie głównie to, ile w rzeczywistości są w stanie
    wytrzymać półprzewodniki i skąd się wzięły te wszystkie (niemal
    paranoiczne) środki ostrożności, zalecane w starych książkach dla
    elektroników amatorów. Jednak jeśli prawdopodobieństwo uszkodzenia
    układu przez strumień powietrza o tak dużej temperaturze jest znikome,
    to szkoda wyrzucać, jeśli jeszcze mógłby popracować. ;)