  • 1. Data: 2010-06-04 08:16:57
    Temat: Układy ATmega
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Witam,

    Wie może ktoś co się dzieje z układami ATmega w TME? Kiedyś kupowałem
    różne i nie było problemu z dostępnością. Po krótkiej przerwie wchodzę
    na stronę, a tam większość układów "na specjalne zamówienie". O co
    chodzi? Przestają nimi handlować czy co?

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2010-06-04 12:09:31
    Temat: Re: Układy ATmega
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > na stronę, a tam większość układów "na specjalne zamówienie". O co
    > chodzi? Przestają nimi handlować czy co?

    Napisz które konkretnie układy... widzę dwie potencjalne przyczyny:
    - ktoś ostatnio pisał, że ceny poszły w górę, bo Atmel nie przewidział
    wzrostu zamówień i powstały braki magazynowe - może po prostu się
    skończyły i trzeba trochę poczekać...
    - stosowałeś jakieś proce w stylu AT90S8535 itp, które po prostu są już
    zabytkami... może mogą skądś ściągnąć, ale nie oferują na stalę...
    generalnie rodzina AVR się rozwija i już nawet poczciwa ATMEGA8 to stary
    przeżytek ;)... Dlatego proszę Cię o podanie konkretnych modeli...

    Konop

  • 3. Data: 2010-06-04 12:36:31
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Konop pisze:

> [...]
    > - ktoś ostatnio pisał, że ceny poszły w górę, bo Atmel nie przewidział
    > wzrostu zamówień i powstały braki magazynowe - może po prostu się

    To raczej nie to. Brakowało by po prostu towaru na magazynie i tyle. Tu
    jest "Artykuł na specjalne zamówienie". Niby nie wszystkie tak mają
    napisane, ale z kolei te co nie mają to i tak jest 0 na magazynie. Z
    ciekawości sprawdzałem. Dziwne trochę. Fabryka zniknęła czy co? ;)
    Przecież nie zrezygnowali chyba z produkcji tych wszystkich uC... Miałem
    sobie coś zrobić i teraz nie wiem pod jaki układ się nastawiać, co
    dostanę. Może być problem i się będę bujał kilka miesięcy aż uC będzie
    dostępny...

> [...]
    > generalnie rodzina AVR się rozwija i już nawet poczciwa ATMEGA8 to stary
    > przeżytek ;)... Dlatego proszę Cię o podanie konkretnych modeli...

    Nie, uC w stylu AT90 dawno się nie bawiłem. Obecnie mi chodzi np. o
    ATmega32 w TQFP44. Nawet tego nie mają. No i teraz nie wiadomo co robić.
    Czekać aż towar się pojawi, szukać gdzie indziej? Problem jest taki, że
    TME jest dużą firmą i jak oni mają jakieś problemy z tak popularnymi
    układami to coś jest na rzeczy.

  • 4. Data: 2010-06-04 12:53:48
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > Czekać aż towar się pojawi, szukać gdzie indziej? Problem jest taki, że
    > TME jest dużą firmą i jak oni mają jakieś problemy z tak popularnymi

    No i wszystko się zgadza... wchodzisz na:
    http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?p
    art_id=2014
    i widzisz - ATmega32 jest niepolecany do nowych aplikacji, należy go
    zastąpić ATmega32A ... Czyli jest to "stary" proc, dlatego dostępny na
    specjalne zamówienie (nie będą go trzymać na magazynie).
    A ATmega32A ma stan magazynowy równy ZERO, bo pewnie z powodów opisanych
    przez kogoś - Atmel nie nadąża z produkcją... ZTCP chodziło o to, że
    Atmel zmniejszył produkcję na czas kryzysu i nie przewidział końca
    kryzysu i zwiększenia zapotrzebowania ;)... ale może coś
    poprzekręcałem?? ;>...
    Moim zdaniem powinieneś przerzucić się na ATmega32A i tego gdzieś
    poszukać w innym sklepie, bo on pewnie niebawem i w TME się pojawi :).

    Konop

  • 5. Data: 2010-06-04 13:04:28
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Konop pisze:

> [...]
    > zastąpić ATmega32A ... Czyli jest to "stary" proc, dlatego dostępny na
    > specjalne zamówienie (nie będą go trzymać na magazynie).

    Pewnie tak. Wersja 32A jest w TME, ale ze stanem 0, więc może coś kiedyś
    będzie. Co prawda za ponad 20PLN ale zawsze ;) Dzięki za informacje.
    Człowiek zrobił kilka miesięcy przerwy i wszytko się do góry nogami
    poprzewracało :P

  • 6. Data: 2010-06-04 13:25:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam pisze:

> [...]
    > będzie. Co prawda za ponad 20PLN ale zawsze ;) Dzięki za informacje.
    > Człowiek zrobił kilka miesięcy przerwy i wszytko się do góry nogami

    Kup w seguro:
    http://www.seguro.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szukaj=ATM
    EGA32A

  • 7. Data: 2010-06-04 13:34:05
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Zbych pisze:

    > Kup w seguro:
    > http://www.seguro.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szukaj=ATM
    EGA32A

    Problem z Seguro jest taki, że nie mają wszystkiego czego potrzebuję.
    Rozbijanie tego na dwie paczki wcale taniej nie wyjdzie, wręcz
    przeciwnie. W dodatku te uC mają być już niebawem, gdzieś w połowie
    miesiąca. Przynajmniej tak się doszukałem informacji.

  • 8. Data: 2010-06-04 17:10:45
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    > ciekawości sprawdzałem. Dziwne trochę. Fabryka zniknęła czy co? ;)
    dokladnie ;)))))
    A tak konkretnie to atmel wygasil czesc linii spodziewajac sie malych
    zamowien i teraz proboje nadrabiac.
    Dziwne zachowanie tme i i nnych dostawcow polega na tym ze atmel nie
    potwierdza w tej chwili terminow dostaw - beda jak beda.
    Wedle fachowcow powinna sie sytucja zaczac normowac po wakacjach.

    wojtek

  • 9. Data: 2010-06-04 19:36:59
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    maritex miesiac temu atmega8 3,5 obecnie 9 pieknie :)

    z dokumentacji atmela wynika ze atmegi mialy troche bledow :)
    info w pdf-ach

  • 10. Data: 2010-06-04 20:08:21
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > z dokumentacji atmela wynika ze atmegi mialy troche bledow :)
    > info w pdf-ach

    Co masz na myśli, np?

    Ja na co dzień borykam się z problemem szukania zamienników lub źródeł
    dostaw elementów, bo na niektóre elementy jest czas oczekiwania ponad
    pół roku.

    Pozdrawiam
    EM