  • 21. Data: 2010-07-27 16:03:43
    Temat: Re: Układy ATmega
    Od: Andgro <b...@a...com>

    BartekK pisze:

    > I w takiej chwili powraca odwieczne pytanie "skoro ten statek wygląda na
    > tonący, to na co się przesiąść"? Choćby avr nie toneło, a tylko chwilowo
    > znalazło się pod wodą, to i tak w wielu projektach nie można sobie na
    > takie atrakcje pozwolić.

    Jest to sytuacja przejściowa, związana z kryzysem który nas względnie
    ominął ale na świecie szaleje. Nikt nie produkuje na magazyn, wszyscy
    tylko tyle ile maja zamówień. Materiały, które kiedyś były zawsze od
    ręki, najdalej za 2 tygodnie dzisiaj są dostępne za kilka tygodni czasem
    nawet dopiero za rok! Obłęd, ale po prostu taka jest sytuacja, i trzeba
    sie do niej przystosować, ni liczyć na dostępność czegokolwiek w krótkim
    terminie.
    Z pojedynczymi sztukami nie ma zwykle problemu, problemy mają ci, którzy
    używają w ilościach produkcyjnych.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 22. Data: 2010-07-27 16:38:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-27 17:44, BartekK pisze:

    > Myślałem nad LPC... skoro nawet w DIL20 takiego arma można dorwać
    > niedrogo, ale jakoś brakuje mi startera by z tym ruszyć choćby z
    > najprostszym projektem "migaj diodą" wytłumaczonym od zera

    http://ics.nxp.com/support/lpcxpresso/
    Masz trochę przykładów na Cortex-M3 Od LPC11xx przez 13xx do 17xx. Nie
    tylko na LPCXpresso ale tez na Keil czy Eclipse. Jak poszukasz to
    znadziesz więcej np Freertos na LPC17xx z przykładami na LED.
    Zaleta taka że bootloader jest na RS232 czyli do procka potrzebujesz
    podłączyć tylko konwerter napięć jak MAX3221. Możesz się też zdecydowac
    na najprostszy moduł LPCXpresso np z Kamami. Odłamujesz kawałek płytki
    stanowiący JTAG i masz programowanie i debugowanie w darmowym środowisku
    LPCXpresso. A kurs nauki na LPC był w EP (bodajże pana Zbysińskiego).
    Wprawdzie na LPC2148 ale sposób dostępu do portów i kontroli przerwań
    jest taki sam.

    MD

  • 23. Data: 2010-07-27 18:00:59
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Andgro napisal(a):

> [...]
    >nawet dopiero za rok! Obłęd, ale po prostu taka jest sytuacja, i trzeba
    >sie do niej przystosować, ni liczyć na dostępność czegokolwiek w krótkim

    Sa rozne teorie dotyczace biezacej sytuacji, ale dosc prawdopoodbna
    przyzczyna jest taka, ze zadnego kryzysu nie ma i nie bylo :--). A juz
    calkiem powaznie, to niektre firmy, jak Texas, podjely podyktowane
    panika decyzje zamykania fabryk i sie na tym przejechaly. Dodatkowo
    wyglada na to, ze zamowienia na czesci staly sie obiektem spekulacji
    finansowych.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 24. Data: 2010-07-27 20:10:28
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

> [...]
    > panika decyzje zamykania fabryk i sie na tym przejechaly. Dodatkowo
    > wyglada na to, ze zamowienia na czesci staly sie obiektem spekulacji

    Zapewne świadczą o tym spadki obrotów firm nawet o 30-50% oraz np wysyp
    domów do kupienia w Danii po niewypłacalnych kredytobiorcach, a takze
    cięcia budżetowe jak Europa długa i szeroka. :)

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 25. Data: 2010-07-27 20:15:34
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Andgro napisal(a):

    >Zapewne świadczą o tym spadki obrotów firm nawet o 30-50% oraz np wysyp
    >domów do kupienia w Danii po niewypłacalnych kredytobiorcach, a takze
    >cięcia budżetowe jak Europa długa i szeroka. :)

    Przypominam koledze, ze mowimy o elektronice, a nie o branzy porno.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 26. Data: 2010-07-27 20:40:32
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Przypominam koledze, ze mowimy o elektronice, a nie o branzy porno.

    Nie wiem jak sie sprawy maja w branży porno, ale np osobiście
    zarejestrowałem 40% spadek eksportu wkrótce po tym jak sie zaczęło walić
    w USA. Nie dlatego że straciłem klientów, tylko dlatego że ich klientom
    spadły obroty. Mam znajomego na szczycie pewnej wielkiej europejskiej
    firmy technologicznej produkującej między innymi elektronikę
    przemysłową, i u niego jest dokładnie to samo.
    W znanych mi osobiście kilku mniejszych zachodnich firmach załoga na
    produkcji została zredukowana nawet o 50% z powodu drastycznego spadku
    ilości zamówień. Jeśli maszyna sie nie sprzedaje, to elektronika do niej
    też nie.
    W Polsce nie dzieje sie praktycznie nic z tych rzeczy i cieszmy się z tego.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 27. Data: 2010-07-27 20:57:36
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Andgro napisal(a):

    >Nie wiem jak sie sprawy maja w branży porno, ale np osobiście
    >zarejestrowałem 40% spadek eksportu wkrótce po tym jak sie zaczęło walić

    Ja mam caly czas wzrost eksportu. Wiekszosc mojej produkcji idzie na
    eksport.

> [...]
    >też nie.
    >W Polsce nie dzieje sie praktycznie nic z tych rzeczy i cieszmy się z tego.

    Twoja teza jest taka, ze nasz przemysl eketroniczny pracuje wlacznie
    na rynek krajowy?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 28. Data: 2010-07-27 21:14:50
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Ja mam caly czas wzrost eksportu. Wiekszosc mojej produkcji idzie na
    > eksport.
    > Twoja teza jest taka, ze nasz przemysl eketroniczny pracuje wlacznie
    > na rynek krajowy?

    Nasz przemysł elektroniczny i przede wszystkim nie tylko elektroniczny
    korzysta w tej chwili z bardzo korzystnej sytuacji, kiedy przyciśnięci
    koniecznością oszczędności ludzie zachodu szukają tańszych źródeł
    dostaw. Tak sie składa że jest to pochodna kryzysu, która nas winduje.
    Ale nie w każdym przypadku tak jest. Mój spadek eksportu został z
    naddatkiem zrównoważony przez wzrost sprzedaży krajowej dla firm które z
    kolei... maja duży wzrost eksportu :)
    Jestem daleki od formułowania wniosków na podstawie pojedynczych
    informacji albo co gorsza jedynie na podstawie własnych doświadczeń.
    Nie jest to kryzys z którego powodu Niemcy zaczynają przymierać głodem
    jak w okresie międzywojennym. Jest to rozchwianie systemu finansowego
    świata, które ma znamiona kryzysu. Bo pieniędzy w rzeczywistosci jest
    mniej niż wirtualnie. Wystarczy wprowadzić zakłócenie w system
    kredytowy, bankowy, wzajemnych płatności, i nagle okazuje sie, że ktoś
    nie ma i nie ma szansy na odzyskanie czegoś co teoretycznie wcześniej
    posiadał.
    Jeśli na przykład kupujesz dom na kredyt i nagle z powodów zakłócenia
    płynności finansowej nie jesteś w stanie go spłacać w wymaganym reżimie,
    to nagle okazuje sie, że już nie masz domu.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki