  • Data: 2009-10-14 11:21:06
    Temat: Re: Układ a grafika
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> wrote:
    > Dziękuję za odpowiedzi! Ten jednak przypadek jest szczególny, bowiem primo:
    > nie jest komercyjny (co - przyjmijmy w uproszczeniu - wyklucza istnienie
    > kogoś, kogo możemy nazwać klientem), zaś secundo: osobami zaangażowanymi są
    > tylko: grafik, programista i osoba zarządzająca projektem, czyli ja.

    Osobą odpowiedzialną za układ powinien być projektant. Rolę projektanta
    powinna pełnić osoba posiadająca największe do tego kompetencje. Jeśli
    jest to grafik, to niech to będzie grafik. Jeśli jest potrzeba
    rozdzielenia ról projektanta i grafika, to niech to będzie osobna osoba.
    Wszystko zależy od projektu, zespołu, umiejętności i wiedzy członków
    zespołu. W przypadku takiego małego zespołu równie dobrze cały zespół
    może wspólnie projektować interfejs.

    Dlaczego pytasz? :) Kłócicie się i nie możecie dojść do ładu co do
    układu? Czy nikt nie chce brać na siebie odpowiedzialności i zajmować
    się projektowaniem? :)

    > W świetle Waszych odpowiedzi rodzi się jeszcze jedno pytanie: czy pod osobą
    > grafika - Waszym zdaniem - kryje się ktoś, kogo umiejętności ograniczają się
    > do artystycznego zaprojektowania elementów strony, czy obejmują również
    > znajomość aspektów związanych z ergonomią interface'u użytkownika?

    Pytasz o to, jak powinno być? Nie ma reguły. Masz grafika, który ma
    wiedzę i umiejętności, żeby zajmować się interfejsem całościowo --
    dobrze. Masz budżet, żeby skompletować zespół ze specjalistów, gdzie
    jedna osoba będzie się zajmowała architekturą informacji, inna badaniem
    użyteczności, trzeba grafiką, czwarta kodowaniem front-endu, piąta i
    szósta programowaniem back-endu, siódma administracją bazą danych, ósma
    pisaniem tekstów? -- też dobrze. :)

    Podejście agile'owe zaleca interdyscyplinarne małe zespoły i
    wykorzystanie umiejętności każdego członka zespołu zamiast rozdzielania
    ról i wąskiej specjalizacji. Co nie oznacza, że w zespole nie może się
    znaleźć osoba, która na dany temat ma największą wiedzę.

    bogi