  • 111. Data: 2009-01-06 19:29:56
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin pisze:

    > To jest najniższa półka cenowa zegarków mechanicznych. On nie jest drogi.
    > Drogie zegarki kosztują ponad 10000 zł. Średnia półka (czyli jakieś 90%
    > produkowanych seryjnie zegarków) to 5000 - 10000 zł. Zegarki za 1000 - 2000
    > to entry level. Nie mówię że brzydkie czy gorsze! Ale nie drogie.

    A gdzie się podziały tanie zegarki mechaniczne?
    Wychowałem się koło gigantycznego neonu "Zegarki radzieckie. Precyzja,
    estetyka, trwałość".

    (Nie żebym po nich płakał - tani zegarek mechaniczny w ciągu pół roku
    między zmianami czasu *musiał* być kilka ustawiony).

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 112. Data: 2009-01-06 19:50:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Rudziński <j...@a...net> writes:

    > Wychowałem się koło gigantycznego neonu "Zegarki radzieckie. Precyzja,
    > estetyka, trwałość".

    Zegarki Rakieta, najszybsze zegarki na świecie?

    MJ

  • 113. Data: 2009-01-06 20:00:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    p47 rzecze:

    > Uperasz sie w tkwieniu w tzw . "mylnym błędzie";-))
    >
    > Informuję Cie więc ze sporo ponad 90% światowej produkcji zegarków pochodzi
    > z Chin i ich cena jest rzedu kilku- kilkunastu dolarow za szukę.

    Przecież nie interesuje nas chiński badziew, tylko mechaniczne zegarki o
    przyzwoitej jakości.

    > A istotna
    > ich część jest wcale niezłej jakości (tyle, że trzeba wiedzieć, które i z
    > jakiej wytwórni!). Ponadto masz olbrzymia produkcję japońską, gdzie (calkiem
    > sprawne i niezawodne) Seiko 5, czy Citizeny kosztuja kilkadziesiąt dolarów.
    > Sa jeszcze zegarki rosyjskie. Jest tez Timex itd.itp.

    Ale to żadna różnica. Seiko 5 tak naprawdę niczym nie różni się od taniego
    Szwajcara. Wszystko to ta sama klasa jakościowa i cenowa.

    > Zegarki szwajcarskie to w pewnym sensie triumf marketingu nad zdrowym
    > rozsądkiem,- Szwajcarzy produkuja bowiem >4% produkcji swiatowej i zgarniaja
    > za to aż 94% wpływów światowych. Ale i tam masz znacznie tańsze np
    > Adriatiki, Hevletie, Grovany, Swatch, Flic tp.

    Nigdzie nie było ograniczenia do szwajcarów.

    > Omawiany zegarek istotnie relatywnie nie jest drogi (jak na jednak
    > "markowego" szwajcara), ale to zdecydowanie NIE JEST najniższa półka cenowa
    > zegarków mechanicznych!!!

    Jest. 500 zł czy 1500 zł to żadna różnica przy średniej cenie za zegarek
    mechaniczny wynoszącej 5000 zł. To tak jakby ktoś udowadniał, że 1000D to
    niższa półka niż D60.

  • 114. Data: 2009-01-06 20:02:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński rzecze:

    > A gdzie się podziały tanie zegarki mechaniczne?

    Sa na allegro.

    Obecnie najtaniej jest Seiko 5 za 200 zł, potem inne Seiko i Citizeny za
    500, potem tanie szwajcary i nowe ruski za 1000 w górę. Ale to ta sama
    półka, jakościowo są tym samym. Naprawdę dobre i ciekawe modele zaczynają
    się od 2000 zł.

    > (Nie żebym po nich płakał - tani zegarek mechaniczny w ciągu pół roku
    > między zmianami czasu *musiał* być kilka ustawiony).

    Ja ustawiam raz na dwa tygodnie.

  • 115. Data: 2009-01-06 20:24:35
    Od: e...@o...pl

    > Podobno są tacy, którym najlepiej odczytuje się z binarnego:
    > http://www.zegarki.com.pl/images/zegarki_binarne/ibi
    za_ride/IRH302RB4.jpg
    > Nie pytajcie mnie, która godzina jest na tym zegarku, bo nie wiem :)

    7.24 (a może 19.24)
    W pierwszym szeregu godzina
    W drugim szeregu dziesiątki minut
    W trzecim szeregu minuty
    Tak myślę,bo pierwszy raz widzę takie ustrojstwo.

    Piotr

  • 116. Data: 2009-01-06 20:27:55
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin pisze:
    [...]
    > Ja ustawiam raz na dwa tygodnie.

    Dziękuję, nie mam więcej pytań.
    Wszystkie zegary w domu ustawiam przy zmianie czasu, pomijając te, które
    czas dociągają on-line.

    O, przepraszam, w nagrywarce dvd jest coś schrzanione, też muszę,
    ustawić czas co jakiś czas, a najlepiej sprawdzić przed każdym
    zaprogramowaniem nagrywania.

  • 117. Data: 2009-01-06 20:36:30
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > l...@l...localdomain rzecze:

    > Nie muszę :>
    >
    > http://img91.imageshack.us/img91/7116/dscf01242fw1.j
    pg
    > --

    Czyzby to był Steinhart B-Uhr?

    p47

  • 118. Data: 2009-01-06 21:40:28
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    p47 pisze:

    pg

    > Czyzby to był Steinhart B-Uhr?

    No, i to chyba ten wielgachny pilot 44mm
    http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr
    =121&Sel_ID=18#121

    Na mojej 'rączce' to by wyglądał jakbym se budzik nałożył ;))

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 119. Data: 2009-01-06 21:49:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński rzecze:

    > Dziękuję, nie mam więcej pytań.

    Mógłbym dać do regulacji i ustawiałbym raz na dwa miesiące, ale jakoś mi się
    nie chce.

  • 120. Data: 2009-01-06 21:49:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    p47 rzecze: