  • 31. Data: 2013-03-02 13:35:56
    Temat: Re: Uczciwe zestawienie Ceneo... :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Ale wtedy może być nieciekawie. Chyba, że aku będzie rozładowany, etc.,
    > i zgromadzone resztki nie zdołają "przełamać barier".

    Nieciekawie?! Jak się na youtube trafi jakiś film z akumulatorem w roli
    głównej, to przeważnie taki. Tych w rodzaju "pan Marian odpala swojego
    opla i jedzie do pracy" jest jakby mniej i nie cieszą się one zbytnią
    popularnością. No ale tam to same nudne filmy.

    Jarek

    --
    Ja w ogóle nie lubię chodzi do kina, a szczególnie nie chodzę na filmy
    polskie, wie pan, nudzi mnie to po prostu. Zagraniczny, to owszem, pójdę

  • 32. Data: 2013-03-02 16:07:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.03.2013 03:27, Anerys wrote:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnkj2ett.qkm.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Podstawa z podstawówki - napięcie razy natężenie, czyli P=U*I=U*U/R.
    > Dokładnie o to mi chodzi.

    Ale to jest błędne. ;)

    To znaczy, obliczeniowo się zgadza, ale fakt fizyczny jest taki, że
    tylko prąd wykonuje pracę. To, że P=U*I wynika z tego, że P=I^2*R a
    I=U/R. Zauważ, ze jak masz indukcyjność albo pojemność to nagle moc się
    znacząco zmienia. A pojemnością i indukcyjnością jest nawet kawałek kabla.

    > Wiem,
    > że przy czystym zwarciu nie odda żadnej mocy, bo zero napięcia razy
    > nawet bardzo duży prąd, to zero watów, prawo Ohma et consortes.

    Rzeczywistość zazwyczaj nie uznaje zer i nieskończoności.

    > Tylko, że ja nie czepiłem się tego, co podaje Centra (nawet, jeśli tak
    > jest, to conajwyżej określiłem to jako złe), lecz Ceneo, o czym traktuje
    > tytuł. Przyznaję, że trochę za bardzo skróciłem myślowo, ale, ampery, to
    > natężenie prądu, albo siła magnetomotoryczna.

    > Nie moc.
    Jaka moc? Nie moc mechaniczna i nie moc elektryczna. Ale może właśnie
    "moc rozruchowa", czyli "zdolność do dostarczenia prądu rozruchowego"?

    Michoo