  • 1. Data: 2012-03-24 13:52:34
    Temat: Uchwyt do kufra centralnego-jaki materiał
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Ostatnio zauważyłem, że zaczyna mi się obrywać blacha aluminiowa z
    której zrobiony jest uchwyt-obejma trzymająca od spodu kufer centralny.

    Przede mną dorobienie nowej obejmy. Pytanie czy zrobić ją również z
    aluminium czy też jakiegoś innego materiału. Aluminium jak widać nie
    jest zbyt wytrzymałe, za to nie koroduje w sposób uciążliwy.

    Czy jest sens robić to z innego materiału? Oryginalnie była to 2-3
    milimetrowa blacha.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-03-24 14:00:35
    Temat: Re: Uchwyt do kufra centralnego-jaki materiał
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 13:52, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > jest zbyt wytrzymałe, za to nie koroduje w sposób uciążliwy.
    >
    > Czy jest sens robić to z innego materiału? Oryginalnie była to 2-3

    Zrob stalowe i pomaluj proszkowo lub ocynkuj.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2012-03-24 14:15:35
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Zrob stalowe i pomaluj proszkowo lub ocynkuj.

    Albo nierdzewka.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2012-03-24 14:23:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 14:15, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    >
    > Albo nierdzewka.

    Nierdzewke ciezko sie obrabia. Nawet proste wiercenie moze sprawic klopocik.

  • 5. Data: 2012-03-24 14:51:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nierdzewke ciezko sie obrabia. Nawet proste wiercenie moze sprawic
    > klopocik.

    W zależności od kształtu i wielkości a także grubości blachy, wycięcie
    kształtki z nierdzewki w zakładzie zajmującym się taką obróbką będzie
    kosztowało w granicach 40-100 zł (mówię o przedmiotach w rozmiarach kilku,
    kilkunastu cm) W styczniu i lutym wycinałem trzy rzeczy tytaj
    http://www.kali.com.pl/, przyniosłem rysunek w AutoCADzie, wycinanie trwało
    ok. 20 minut. Polecam! (potem jeszcze polerka, ale to można zrobić we
    własnym zakresie). Wycinałem płaskie elementy, ale chłopaki bez problemu
    także wyginaja, mają współpracująca z nimi galwanizernię itp., w zasadzie
    kompleksowa obsługa, w wypadku zamówień hurtowych oczywiście ceny
    odpowiednio niższe.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2012-03-24 15:02:57
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 14:51, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > bez problemu także wyginaja, mają współpracująca z nimi galwanizernię
    > itp., w zasadzie kompleksowa obsługa, w wypadku zamówień hurtowych

    Uchwytek do kufra mozna zrobic ze stalowego plaskownika w 30 minut.
    Nastepne 30 minut na wyschniecie lakieru w sprayu i gotowe. Wrzucanie
    kawalka blaszki na laser, robienie do tego dokumentacji itp. to przerost
    formy nad trescia.

  • 7. Data: 2012-03-24 15:09:40
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Nierdzewke ciezko sie obrabia. Nawet proste wiercenie moze sprawic
    > klopocik.

    Powaznie? Nie zauwazylem. Moze mam male porownanie, bo u mnie w zakladzie
    tylko i wylacznie nierdzewka.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2012-03-24 16:17:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 15:09, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    >
    > Powaznie? Nie zauwazylem. Moze mam male porownanie, bo u mnie w
    > zakladzie tylko i wylacznie nierdzewka.

    Pewnie tak. Ale dla osoby nieobeznanej z tym materialem pewne rzeczy
    moga sprawic klopot.

  • 9. Data: 2012-03-24 22:12:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > Nastepne 30 minut na wyschniecie lakieru w sprayu i gotowe. Wrzucanie
    > kawalka blaszki na laser, robienie do tego dokumentacji itp. to przerost

    Pewnie tak, nie widziałem tego uchwytu. Ale jeżeli to prosty kształt i kilka
    dziurek, to i w nierdzewce da sie bez problemu wyrzeźbić - dobre wiertło,
    szlifierka kątowa i trochę samozaparcia, a obejdzie się bez malowania,
    kupowania farb itp. - w nierdzewce do grubości 3 mm moja wiertarka za
    kilkadziesiąt złotych i korundowe wiertło dają radę bez problemu, pręty 8 mm
    da się ładnie wygiąć na zimno w domowym imadle. Do grubszych i bardziej
    skomplikowanych kształtów polecam jednak laser, kilkadzesiąt złotych i
    kilka minut w darmowym klonie autoCada. Skoro uchwyt był aluminiowy, to
    pewnie nie musi błyszczeć i swiecić się jak psie jajca, odpada zatem polerka
    itp.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2012-03-24 22:42:13
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 22:12, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > kilkadzesiąt złotych i kilka minut w darmowym klonie autoCada. Skoro
    > uchwyt był aluminiowy, to pewnie nie musi błyszczeć i swiecić się jak

    Kup kawalek nierdzewnego plaskownika. A 10 cm plaskownika stalowego
    dostanie sie w kazdym skupie zlomu albo w dowolnym markecie budowlanym.