  • 1. Data: 2010-10-25 17:02:58
    Temat: Ubywa mi płynu chlodniczego 1l na tydzien Co robić?
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    I co to moze być? Samochod Opel Astra F

  • 2. Data: 2010-10-25 17:09:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 17:02:58 +0200, czeslaw wrote:
    >I co to moze być? Samochod Opel Astra F

    Patrzec gdzie cieknie, bo rozne rzeczy moga byc.

    W oplach z przebiegiem ponad 120kkm to pompa chlodzenia.

    J.

  • 3. Data: 2010-10-25 17:17:45
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Użytkownik "J.F." <>
    > Patrzec gdzie cieknie, bo rozne rzeczy moga byc.
    > W oplach z przebiegiem ponad 120kkm to pompa chlodzenia.

    Ale wskaznik temperatury płynu chlodniczego pokazuje prawidłowy wzrost i
    utrzymywanie sie temp płynu chlodniczego. No i czy uszkodzenie pompy płynu
    chłodniczego wiaze się z ubytkami płynu?

  • 4. Data: 2010-10-25 17:19:29
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-25 17:02, czeslaw wrote:
    > I co to moze być? Samochod Opel Astra F

    1l na tydzień to dużo. Możliwe przyczyny:
    1. nieszczelność - zobacz czy auto nie zostawia plamek, jeśli jest sucho
    to nieszczelność może się ujawniać dopiero pod ciśnieniem
    2. walnięta uszczelka pod głowicą - zobacz czy nie przybywa Ci "oleju",
    czy pod korkiem oleju nie masz takiego brązowego masełka, no i zobacz
    czy Ci nie dymi na biało :)

  • 5. Data: 2010-10-25 17:29:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 17:17:45 +0200, czeslaw wrote:
    >Użytkownik "J.F." <>
    >
    >No i czy uszkodzenie pompy płynu chłodniczego wiaze się z ubytkami płynu?

    Tak, bo uszkadza sie uszczelka w pompie i cieknie w okolicach paska
    rozrzadu.

    J.

  • 6. Data: 2010-10-25 18:32:03
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "czeslaw"

    > Ubywa mi płynu chlodniczego 1l na tydzien Co robić?

    >I co to moze być? Samochod Opel Astra F

    Popatrz w okolicach łączenia węży łączących blok silnika z chłodnicą czy
    nie
    masz białych plam - często na rurach osadza się osad (wewnętrzna strona
    gumowego węża i zewnętrzna na metalu) co powoduje wycieki pomimo dobrego
    spasowania opasek ściskających, a poniewaz zazwyczaj rury są gorące płyn
    odparowuje i żadnych plam pod autem miał nie będziesz - naprawa banalnie
    prosta - zdjąć węże i wszystko dokładnie wyczyścić z osadu.

    Pozdrówki

  • 7. Data: 2010-10-25 20:39:54
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Niestety nastapił ciag dalszy. Samochód mi padł. Na poczatku zaczą tracić
    moc. Potem mi zgasł na skrzyżowaniu. Potem z trudem odpaliłem i podczas
    jazdy miałem wibracje. A potem mi zgasł na dobre i rozrusznik nie mógł
    załapać. Musiałem dochać go na pobocze.
    Mam nadzieję że nie załatwiłem silnika na amen.

  • 8. Data: 2010-10-25 20:44:40
    Temat: Re: Ubywa mi p?ynu chlodniczego 1l na tydzien Co robi??
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 20:39, czeslaw pisze:
    > Niestety nastapi? ciag dalszy. Samoch?d mi pad?. Na poczatku zacz? traci?
    > moc. Potem mi zgas? na skrzy?owaniu. Potem z trudem odpali?em i podczas
    > jazdy mia?em wibracje. A potem mi zgas? na dobre i rozrusznik nie m?g?
    > za?apa?. Musia?em docha? go na pobocze.
    > Mam nadziej? ?e nie za?atwi?em silnika na amen.

    Zalatwiles.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-10-25 21:01:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 20:39:54 +0200, czeslaw wrote:
> [...]
    >załapać. Musiałem dochać go na pobocze.
    >Mam nadzieję że nie załatwiłem silnika na amen.

    A jak plyn/temperatura ?

    Bo wersje sa dwie - albo z braku chlodzenia zatarles silnik i moze byc
    juz po nim, albo tryskajacy plyn dotarl wreszcie do elektryki i
    wystarczy ze przeschnie :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-10-25 21:21:10
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

> [...]
    >
    > Bo wersje sa dwie - albo z braku chlodzenia zatarles silnik i moze byc
    > juz po nim, albo tryskajacy plyn dotarl wreszcie do elektryki i

    Temperatura cały czas była ok. Przed jazda uzupełniłem płyn chłodniczy i
    dolałem trochę oleju (na jakas 1/3 odległosci kresek bagnetu do oleju)
    Po zatrzymaniu zobaczyłem czy jest płyn chłodniczy i było go troche wiecej
    (1 cm) niz nalałem.
    Kontrolka silnika tez sie nie zapalała na stałe. Tylko jak mi gasł lub przy
    uruchomianiu.
    Czy jest mozliwe aby z powodu braku wlasciwej cyrkulacji płynu chłodzacego
    wskaznik temperatury podawał błedne wskazanie?