  • Data: 2016-04-21 15:53:20
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Thursday, April 21, 2016 at 8:58:03 PM UTC+10, J.F. wrote:

    >Naprawde? Ile ludzi szuka klasycznych samochodow czy czesci do tego
    >grata ktory im sie wlasnie zepsul. Teraz placa "haracz" zlomiarzowi.

    No, ilu ludzi ? Tysiac w skali kraju ?

    >To co sie nie reanimuje idzie na zlom. Ale bez pomocy panstwa w
    >zasilaniu kieszeni zlomiarza.

    To sie teraz nazywa "pomoc w ekologicznym likwidowaniu niebezpiecznych
    odpadow" :-)

    I cos w tym jest ...

    >Nie, nie chce. Jakos ulice w Niemczech czy Australii nie sa zawalone
    >starymi samochodami. Spoleczenstwo kupi ile potrzebuje, reszte pewnie
    >zezlomuje.

    W Niemczech podatek drogowy jest, i to dosc spory.
    w Australii podejrzewam ze tez jest, skoro w Anglii jest.
    No ale zobacz jeszcze gestosc zaludnienia Australii ...

    >Zlomiarze chetnie kupuja stare samochody.

    Czy tak chetnie ... zlomiarz taki od zlomu pewnie chetnie karoserie
    kupi, po 10gr/kg, a olej wyleje do kanalu, albo i w pole ..

    >Troche ta dyskusja zabawna bo chcesz mnie przekonac, ze to co widze w
    >praktyce nie ma szans powodzenia.

    Punkt widzenia jak wiadomo zalezy od punktu siedzenia :-)

    >To tylko kwestia checi. Radiowozy z kamera podlaczona do bazy danych
    >to juz nie jest jakas technologia kosmiczna.
    >Wszytskich nie zlapia, ale kilka naglosnionych akcji napewno
    >poprawiloby sytuacje.

    To jest kosmiczna technologia ... jak dla naszego kraju.
    Na razie nie potrafia ukarac tych co nie placa, bo baza pojazdow jest
    w CEPIKu, a baza ubezpieczen w UFG.
    Ubezpieczyciele wysylaja informacje o polisach do CEPIKu, ale Cepik
    nie jest wladny nalozyc kary, ani nawet wyslac listy do UFG.
    UFG z kolei nie ma dostepu do bazy CEPIK. A Ty chcesz jakies kamery
    :-)

    Ale ... moze po prostu taka wola wyborcow, nikt ich nie pytal, ale tez
    nikt nie chce sie podlozyc setkom tysiecy wyborcow :-)
    Podejrzewam tez, ze wielu zarejestrowanych pojazdow juz nie ma, ale
    nie daje sie ich wyrejestrowac.

    No coz, moze nowy rzad cos z tym zrobi, wprowadzi 200 zl oplaty
    dodatkowej i pozwoli wyprostowac rejestry - zawsze to jest jakas
    kwota.
    O ile oczywiscie obywatele nie pojda po rozum do glowy i nie
    sprzedadza jakiemus Bialorusinowi, co ich bedzie kosztowac 100zl, albo
    i nic :-)

    >Nie zapomne,

    Moze i nie zapomnisz, ale tysiace zapomna, a to tez wyborcy :-)

    >podobnie jak pewnie i Ty nie zapominasz przedluzyc OC.

    przedluza sie automatycznie, to moge sie spozniac. Ale czasem sie nie
    przedluza :-)

    >Tablic nie zdaje - samochod po prostu przestaje byc zarejestrowany
    >bez kosztow czy jakiejkolwiek innej akcji z mojej strony.

    Tak w kwestii formalnej - samochod powinien pozostawac w rejestrze, a
    wiec byc zarejestrowanym.
    Co najwyzej moze nie byc dopuszczony do ruchu.

    >Dowod rejestracyjny z cala jego machina biurokratyczna nie istnieje.
    >Policjant ktory mnie zatrzyma ma dostep do danych wlasciciela/pojazdu
    >na ekranie komputera, nie ma zadnego dokumentu ktory musze wozic.

    Brzmi dobrze, ale dobrymi checiami pieklo wybrukowane.
    Zeby to dzialalo w praktyce, to co - bramki na drogach sprawdzajace
    ubezpieczenie i konfiskata pojazdu ?
    Bo cel podstawowy pamietasz - pojazdy na drogach maja byc
    ubezpieczone, a ponoc wielu wlascicieli nie placi ...

    J.