  • 31. Data: 2017-01-17 10:08:38
    Temat: Re: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2017 o 10:04, LordBluzg(R) pisze:

    > Mi nie chodzi o baterię a bardziej o to, co ta apka robi i gdzie wysyła
    > dane z lokacji mojego pojazdu, prędkość, itp.kiedy jest "niby wyłaczona"
    > To samo robi google (oś czasu) ale wiem że nie podaje prędkości.
    > W przypadku Yanosika mam watpliwości.

    Z ciekawostek - odinstalowałem yanosika zainstalowałem ryśka. Ststystyki
    prędkość średnia - 168km/h max 64 ;(

    Shrek

  • 32. Data: 2017-01-17 10:17:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-16 o 20:29, J.F. pisze:
    [...]
    >Jeszcze raz. Z 2 miesiące temu nie miałem Yanosika na liście
    >programów, które działają jako usługa. Jeśli go nie włączyłem, to go
    >nie było. Teraz, nawet jak zrestartuję telefon, to pojawia się
    >Yanosik że pracuje i wpierdala 7%, pomimo że go w ogóle nie włączam
    >(Yanosika). Teraz rozumiesz?

    IMO - jako usluga to yanosik byl dawno temu.
    Moglby ostrzegac z tla, gdyby nie mial ?

    Ale teraz juz raczej nie sprawdze - wszyskie mam aktualne.

    Jakos rok temu dorobili automatyczny start po polaczeniu z
    samochodem/zestawem sluchawkowym przez BT.
    I automatyczne wylaczanie po rozlaczeniu. Tylko to im cos nie bardzo
    dzialalo i czesto sie nie wylaczal.
    Potem poprawili i teraz sie w miare dobrze zamyka automatycznie.

    Co do uslug - restartuje telefon, jest tego cala masa, w tym i
    yanosik.
    A zuzycie baterii takie ... umiarkowane.
    W trakcie dalszej pracy cos sie popsuje i bedzie mi zarlo ambitnie.
    Czy yanosik temu winien - nie wiem.

    Radze sobie wylaczajac GPS i transfer danych, jest lepiej, ale nie
    zawsze dobrze.

    >Jak się nie wie to trzeba do specjalisty :) Są apki do sprawdzania
    >dokładnie co siedzi w procesach z czym się łączy itp. Można to zrobić

    No to poradz specjalisto konkretnie - ktore apki.

    >pozycji telefonu lub przy pomocy "bramy" czyli kontrolowanego dostępu
    >do internetu (sprawdzanie połączeń z internetem) Udostępniasz net dla
    >telefonu i sobie czytasz z czym i kiedy się łączy.

    J.

  • 33. Data: 2017-01-17 10:36:06
    Od: p...@g...com

    --Mi nie chodzi o baterię a bardziej o to, co ta apka robi i gdzie wysyła dane z
    lokacji mojego pojazdu, prędkość, itp.kiedy jest "niby wyłaczona"

    jesli chodzi (nawet w tle) to jest podejrzenie ze zbiera dane ktore moze wypchnac
    dopiero po uruchomieniu wiec TYLKO zabicie/zamrozenie daje pewnosc ze nie kombinuje
    :-)

    --To samo robi google (oś czasu) ale wiem że nie podaje prędkości.
    W przypadku Yanosika mam watpliwości.

    nie musi wprost podawac predkosci tylko przeliczyc sobie na podstawie zmiany pozycji
    w czasie (do trafficu styknie)

    PS uslugi lokalizacyjne google tez niby mozna wylaczyc ale mam nieodparte wrazenie ze
    skoro komorka wie w zasiegu ktorego BTS-a sie znajduje to google tez :-)

    P.

  • 34. Data: 2017-01-17 10:52:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-01-16 o 20:29, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > IMO - jako usluga to yanosik byl dawno temu.
    > Moglby ostrzegac z tla, gdyby nie mial ?

    Po co? Działanie w tle ma być dostępne tylko podczas pracy uruchomionej
    apki, żadne inne jest niedopuszczalne u mnie.

    > Ale teraz juz raczej nie sprawdze - wszyskie mam aktualne.
    >
    > Jakos rok temu dorobili automatyczny start po polaczeniu z
    > samochodem/zestawem sluchawkowym przez BT.

    Tak ale ta funkcja powinna być włączana i wyłączana.
    Jeśli jest wyłączona to po kiego apka siedzi w usługach?

    > Co do uslug - restartuje telefon, jest tego cala masa, w tym i yanosik.
    > A zuzycie baterii takie ... umiarkowane.

    No własnie, nie powinno go być. Mam z 150 aplikacji i gdyby sobie
    wszystkie siedziały obok kierowcy (procka) to jakaś mała elektrownia do
    zasilania potrzebna, ponadto Yanosik nie używany od 2 miesięcy a 0,5
    mega wysłał.

    > Radze sobie wylaczajac GPS i transfer danych, jest lepiej, ale nie
    > zawsze dobrze.

    Zbyt upierdliwe tym bardziej że ja akurat potrzebuję tego non/stop.

    > No to poradz specjalisto konkretnie - ktore apki.

    np: https://play.google.com/store/search?q=network%20too
    ls&c=apps

    --
    LordBluzg(R)

  • 35. Data: 2017-01-17 11:31:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-17 o 10:17, J.F. pisze:
    > [...]
    >Po co? Działanie w tle ma być dostępne tylko podczas pracy
    >uruchomionej apki, żadne inne jest niedopuszczalne u mnie.

    Bo przelaczasz sobie np odtwarzacz muzyki, ale yanosik ma ostrzegac
    dalej :-)

    >Tak ale ta funkcja powinna być włączana i wyłączana.
    >Jeśli jest wyłączona to po kiego apka siedzi w usługach?

    Moze np po to, zeby sie wlaczyc, jak polaczenie z sluchawka BT
    zostanie polaczone.
    Jakos tak inne nawigacje tez mi siedza w uslugach.

    A moze w tych uslugach reklamy odbieraja :-)

    >No własnie, nie powinno go być. Mam z 150 aplikacji i gdyby sobie
    >wszystkie siedziały obok kierowcy (procka) to jakaś mała elektrownia
    >do zasilania potrzebna,

    To, ze jest usluga, nie znaczy, ze sie wykonuje i obciaza procesor..

    >ponadto Yanosik nie używany od 2 miesięcy a 0,5 mega wysłał.

    I jestes pewny, ze to nie jest licznik z ostatniego uruchomienia ?
    No coz, moze i szpieguje.

    Niestety - wada Androida jest, ze nie mozna tych aplikacji jakos
    wylaczyc.

    >Zbyt upierdliwe

    Na samsungu minimalnie.

    Jest tez wersja przez tag nfc - przyklejony w samochodzie,
    przykladasz, uruchamia sie co trzeba, wychodzisz, przykladasz do
    innego, wylacza sie wszystko.

    >tym bardziej że ja akurat potrzebuję tego non/stop.

    No to nie narzekaj :-)

    >np: https://play.google.com/store/search?q=network%20too
    ls&c=apps

    Konkretnie mialo byc, a Ty mi tu z jakims pingiem wyjezdzasz.

    Ale domyslam sie, ze chodzi o transfer ... i co - dowiem sie, ze
    yanosik mi wyslal 100kB od wyjscia z samochodu ... i co - od tego sie
    bateria rozladowala ?

    J.

  • 36. Data: 2017-01-17 12:19:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 11:31, J.F. pisze:

    > Bo przelaczasz sobie np odtwarzacz muzyki, ale yanosik ma ostrzegac
    > dalej :-)

    Jesu...takie trudne do zrozumienia? Ok włączam capsloka, czytaj:

    NIE WŁĄCZAM WCALE YANOSIKA. MA BYĆ MARTWY I NICZEGO NIE UŻYWAĆ. ZWYKŁA
    PORCJA DANYCH NA DYSKU, JAK ZDJĘCIA. WIĘKSZOSC APEK TAK MA I JEST OK.

    NIE WŁĄCZONY YANOSIK ŻRE BATERIĘ I WYSYŁA DANE. POJĄŁEŚ W KOŃCU? I NIE
    OSTRZEGA!

    > Moze np po to, zeby sie wlaczyc, jak polaczenie z sluchawka BT zostanie
    > polaczone.

    ZNÓW NIE ROZUMIESZ. SKORO W Y Ł Ą C Z A M U S Ł U G Ę "BT" TO MA BYĆ
    WYŁĄCZONA.

    > Jakos tak inne nawigacje tez mi siedza w uslugach.

    RYLI? U MNIE "NIE SIEDZĄ".

    > A moze w tych uslugach reklamy odbieraja :-)

    ROBIĄ LODA PROCKOWI :>

    > To, ze jest usluga, nie znaczy, ze sie wykonuje i obciaza procesor..

    I RAMU NIE ZAJMUJE I BATERII NIE ŻRE I RYB NIE ŁOWI.

> [...]

    > Jest tez wersja przez tag nfc - przyklejony w samochodzie, przykladasz,
    > uruchamia sie co trzeba, wychodzisz, przykladasz do innego, wylacza sie

    Bredzisz. Usługi się nie wyłączają.

    > No to nie narzekaj :-)

    GPS POTRZEBUJĘ I NETU, NIE YANOSIKA! Yesuuu, jesteś może z PiSu?

    > Konkretnie mialo byc, a Ty mi tu z jakims pingiem wyjezdzasz.

    Taki sprytny wyraz "netstat" ale jak widać że prostego tekstu nie
    ogarniasz to raczej będziesz miał problem, żeby obsłuzyć jakąś
    techniczną apkę :/

    --
    LordBluzg(R)

  • 37. Data: 2017-01-17 13:12:26
    Od: p...@g...com

    --Bredzisz. Usługi się nie wyłączają.

    bym sie nie zakladal ... clean master wykonczyl fejsbunia tzn prawie wykonczyl bo 3
    uslugi nadal chodzily i dopiero apka DisableService utrupila opornych ... podpiecie
    takiej akcji pod taga nfc wydaje sie conajmniej mozliwe ale to juz NTG

    P.

  • 38. Data: 2017-01-17 13:17:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 13:12, p...@g...com pisze:
> [...]
    takiej akcji pod taga nfc wydaje sie conajmniej mozliwe ale to juz NTG

    No dobra a jak chcesz użyć tej usługi (jednak) w jakieś podnieconej
    chwili to ci ją nfc uwala...i cały misterny plan w pizdu :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 39. Data: 2017-01-17 13:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >NIE WŁĄCZAM WCALE YANOSIKA. MA BYĆ MARTWY I NICZEGO NIE UŻYWAĆ.
    >ZWYKŁA PORCJA DANYCH NA DYSKU, JAK ZDJĘCIA. WIĘKSZOSC APEK TAK MA I

    Nie rozumiesz.
    YANOSIK MA NAWIGOWAC TAKZE W TLE ORAZ WLACZAC SIE AUTOMATYCZNIE, WIEC
    MUSI MIEC USLUGE.

    usluge ma u mnie mapfactor, jak_dojade, telemagazyn, wiec do yanosika
    nie mam wielkich pretensji.

    >NIE WŁĄCZONY YANOSIK ŻRE BATERIĘ I WYSYŁA DANE. POJĄŁEŚ W KOŃCU? I
    >NIE OSTRZEGA!

    Ze potrafi czasem zrec to tak mi sie zdaje, ale zdaje mi sie rowniez,
    ze potrafi nie zrec, mimo tej uslugi.
    Ewentualnie zre, ale bardzo malo.

    >ZNÓW NIE ROZUMIESZ. SKORO W Y Ł Ą C Z A M U S Ł U G Ę "BT" TO MA
    >BYĆ WYŁĄCZONA.

    A ja nie wylaczam.

    Tak czy inaczej - w Androidzie masz mala kontrole nad uslugami
    aplikacji.
    W zasadzie nie masz zadnej.

    Trzeba sie pogodzic, zmienic system, ewentualnie kasowac niektore
    aplikacje.
    Yanosika raczej nie skasuje :-)

    >ROBIĄ LODA PROCKOWI :>

    Za to bym cos w drugi otwor wsadzil ... ale wiesz jak jest - zyc sie
    chce, a dostajemy gotowy modul do reklam ...

    >GPS POTRZEBUJĘ I NETU, NIE YANOSIKA! Yesuuu, jesteś może z PiSu?

    Rozumiem Cie, ale przy tym narzekasz, ze Ci janosik 7% zezarl i pol MB
    w 2 miesiace przetransmitowal ?

    Oczywiscie masz wybor - mozesz skasowac :-)

    Przy czym nie jestem wcale taki pewny, czy dobrze zidentyfikowales
    problem.

    >Taki sprytny wyraz "netstat" ale jak widać że prostego tekstu nie
    >ogarniasz to raczej będziesz miał problem, żeby obsłuzyć jakąś
    >techniczną apkę :/

    O netstat nie napisales, a link podaje apek sporo.

    I co ten netstat ma mi pokazac - ze yanosik ma jakies otwarte
    polaczenie ?

    J.

  • 40. Data: 2017-01-17 13:51:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 13:33, J.F. pisze:

    > Nie rozumiesz.
    > YANOSIK MA NAWIGOWAC TAKZE W TLE ORAZ WLACZAC SIE AUTOMATYCZNIE, WIEC
    > MUSI MIEC USLUGE.

    Wamać, bez włączania (uruchamiania) sam ma nawigować w tle? Co bierzesz
    że bredzisz?
    Skoro wyłaczam, kasuję, wypierdalam USŁUGĘ, która jest odpowiedzialna za
    urzadzenie BT (nie włączam tej usługi) to pochuj się uruchamia?

    > Ze potrafi czasem zrec to tak mi sie zdaje, ale zdaje mi sie rowniez, ze
    > potrafi nie zrec, mimo tej uslugi.
    > Ewentualnie zre, ale bardzo malo.

    Powtarzasz się, mi nie trzeba powtarzać bo potrafię czytać poprzedni
    tekst ze zrozumieniem.
    [...]

    > A ja nie wylaczam.

    A co mnie to obchodzi?

    > Tak czy inaczej - w Androidzie masz mala kontrole nad uslugami aplikacji.
    > W zasadzie nie masz zadnej.

    Bredzisz.

> [...]
    >
    > Za to bym cos w drugi otwor wsadzil ... ale wiesz jak jest - zyc sie
    > chce, a dostajemy gotowy modul do reklam ...

    Taaa, szczególnie w Yanosiku bo inne apki nie maja takiego modułu :>

    > Rozumiem Cie, ale przy tym narzekasz, ze Ci janosik 7% zezarl i pol MB w
    > 2 miesiace przetransmitowal ?

    NIE. Nadal cierpisz bez zrozumienia. Pisałem wyżej i sobie przeczytaj,
    że NIE WIEM co wysyła i gdzie i po co. Jesli są to dane telemetryczne
    czy moja prędkość maksymalna to nie mam najmniejszej ochoty żeby to robił.

    HINT: Tutuł wątku...noale jak specjalnie od lat stawiasz spację przed
    pytajnikiem to dla mnie wskazówka że coś jest tutaj niehalo :)
    [...]

    > O netstat nie napisales, a link podaje apek sporo.

    Dla mnie to oczywiste, że jesli rozmawiamy o technicznych aplikacjach to
    nie mam zamiaru kogoś uczyć i rozmawiać o oczywistościach.

    > I co ten netstat ma mi pokazac - ze yanosik ma jakies otwarte polaczenie ?

    Analogia:

    O tramwaju nie pisałeś i co ma robić ten niby tramwaj? Zawieźć mnie do
    jakiegoś miejsca?

    Misiek, moze tak sobie poczytaj nim sobie krzywdę zrobisz? Google ci
    przyjacielem :)

    --
    LordBluzg(R)