  • 21. Data: 2004-01-29 09:55:40
    Temat: Re: UWAGA Nowy groźny wirus w sieci - to nie jest żart
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> napisał(a):

    > wyjaśnienie: ten wirus NIE wykonuje się samodzielnie. Wymaga ręcznego
    > uruchomienia przez użyszkodnika.

    Wystarcza wejscie do katalogu rozpakowanego z ZIPa.

    http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Jan/10088
    43.html

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 22. Data: 2004-01-29 11:59:47
    Temat: Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Michal Jankowski wrote on 2004-01-29 00:53:

    > To jak przyjmujesz poczte z zewnatrz? 8-)

    Zapewne chodziło mu o relaying.

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE VOO1-6BONE *

  • 23. Data: 2004-01-29 12:49:36
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Mi wychwytuje .. od wczoraj od ok. godz. 20 - ponad 7 tysięcy :/
    >
    > A klient zarażony wysła w tepie 30 na minutę :(

    A u mnie wczoraj 39 tys :) takie zycie

  • 24. Data: 2004-01-29 12:51:54
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Jak dziala wirus to wiem. Tylko wczoraj przyszlo 4-5tys maili z czyms
    > takim (ofc zostaly odrzucone i adresat dostal info).
    > Z tego 90% to tepsa :(

    Informowanie adresata to strzelania gola do wlasnej bramki i zapychanie
    lacza nie potrzbne.

  • 25. Data: 2004-01-29 12:53:10
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "monter" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Podobno robal ma atakować SCO - to nawet całkiem pożyteczny :P

    1 lutego :))

  • 26. Data: 2004-01-29 13:11:27
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > jasne.. a drogi sa dwie:
    > 1) dla dewastatodow przyrody -: >/dev/drzewo
    > 2) dla pozostalych -: >/dev/null

    Niby tak, ale ruch generują... :( do tej pory dostawalismy dziennie kilkaset
    jakiegoś wira który mial 160 kb ...(sw@mm czy jakoś tak) teraz to chyba
    kolejna mutacja - bogu dzieki, że już 30-40 kb ;)

  • 27. Data: 2004-01-29 13:15:13
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 10:24:19 +0100, Marcin Sochacki
    <w...@s...bg.univ.gda.pl> wrote:

    >Na jaką cholerę adresat (czy nadawca, jeśli jego miałeś na myśli) ma
    >dostawać informację? I tak jest ona OKD.
    hmm... ty chyba mowisz o tradycyjnym stylu..

    a ja o tym, ze w PO sekcji DATA serwer SMTP wcale ci nie musi
    odpowiedziec OK. Jezeli tak sie stanie ze nie odpowie OK, a ktos slal
    to przez jakis SMTP, to nadawca dostanie zwrotke ze sie nie udalo i
    powod.
    Chyba nie o tym myslales prawda ?

    --
    Wiesiek

  • 28. Data: 2004-01-29 13:16:50
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    ROBBO 2 wrote:

    > Informowanie adresata to strzelania gola do wlasnej bramki i zapychanie
    > lacza nie potrzbne.

    Oczywiście, że tak, ale weź tu uświadom to wana be adminowi...
    Ostatnio, gdy zwróciłem na to uwagę ładnej garstce "postmasterów", to
    dostałem orymus, że ich konfiguracja to ich sprawa i co się w ogóle wtrącam.
    Załamanie przyszło, jak wczoraj MTA z Polkomtela bardzo pracowicie zaczal
    rozsyłać powiadomienia do "nadawcy", że "polityka Polkomtel nie dopuszcza
    przesyłania w załącznikach wirusów"....

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 29. Data: 2004-01-29 13:35:34
    Od: "Awex" <a...@d...tnijto.pl>

    Ostatnio, Wiesiek o adresie s...@o...pl napisal(a)
    artykul j...@4...com o tresci:
    > I co ci to da? I tak cie wirusy dopadna..
    > Analiza moich logow wyraznie pokazuje ze atakuja wirusy ktore
    > podstawiaja rozne loginy przed domeny.
    > Dan@ bob@ etc...
    > w koncu trafi jakis dobry ale antywirus odrzuci. Jeszcze kilka dni i
    > sie uspokoi wszystko.

    antyvira tez mam odpalonego i idelnie odrzuca - a z tymi loginami to mam
    dokladnie tak jak piszesz - non stop user unknown

    --
    + A.S.K. Drama Administrator
    + Lukasz Galonska - Awex

  • 30. Data: 2004-01-29 13:47:32
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > odpowiedziec OK. Jezeli tak sie stanie ze nie odpowie OK, a ktos slal
    > to przez jakis SMTP, to nadawca dostanie zwrotke ze sie nie udalo i

    A niby jak rozrozniasz dobrego nadawce od zlego ?
    Jesli nadawca pole From: jest j...@o...pl to skad bedziesz wiedzial ze to
    prawdziwy janek lub falszywy janek ?
    Teoretycznie mozna by sprawdzac MX dla danej domeny i sciezke skad wyszla
    wiadomosc
    ale w wielu przypadkach MX jest na inny serwer niz ten wysylajacy poczte np
    u nas teraz tak jest.