  • 11. Data: 2012-02-26 18:10:28
    Temat: Re: USB2 -- więcej czadu amperowego
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):
    > Polyswitch. Ale na ogół nie jest to 1$ tylko 20c. Ale też czasem oszczędzają
    > i lutują na jego miejsce słynne tutaj 0 ohmy :-).
    >
    > Waldek

    Dzięki. Czyli po naszemu - bezpiecznik polimerowy. Mało ambitne jak na PC :),
    ale faktycznie skuteczne.
    PP

  • 12. Data: 2012-02-26 18:13:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zenek" jidjvi$9ig$...@n...dialog.net.pl

    > Faktycznie chyba z rynsztoka masz ten dysk albo notebooka bo u mnie np bez problemu
    jedno USB daje rade z dyskiem podpioetym pod
    > USB a dodatkowo masz tez obudowy z 2 wtyczkami USB coby prad pociagnac z 2 gniazd.

    Zenuś -- to drugie nie potrafi poprosić o więcej czadu.
    To pierwsze zaś wpięte jest do USB3 via ExpressCard.
    Tam, jak być może wiesz, jest mało czadu w ogóle.
    Można tam wrzucić trochę mocy z zewnątrz, ale też
    bezsygnałową wtyczką, która wyciągnie z USB2 nie
    więcej niż kolejne 100mA.

    Pojmujesz w czym rzeczy?

    U mnie (poza dyskiem Toshiby) każdy dysk (a mam ich ,,kilka'')
    ciągnie na jednym drucie -- ale ze zwykłego USB2. Ja chcę podłączyć
    dysk do USB3 via ExpressCard (wiesz, co to takiego? -- takie płaskie,
    jeśli chodzi o moc, niemal bezczadowe) lub do eSATA.

    Nie mam ani drutu USB3, ani eSATA<-->SATA.

    http://www.dealextreme.com/p/usb-5-pin-data-charging
    -cable-20cm-28983

    Pewnie by taki się przydał -- pomalowany na kolor nieba.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-02-26 23:15:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 26.02.2012 17:08, Zenek pisze:
    > Zalozenie nie jest zalozeniem tylko praktyka stosowana w tanim sprzecie,
    > mialem przyjemnosc serwisowac kilka plyt glownych i niestety ale
    > ogranicznik byl ze tak powiem opcjonalny do wlutowania.

    Btw - jak wygląda załatwianie kwestii gwarancji w przypadku upalenia
    ścieżek? Bo afaik jak coś ma logo USB to musi być zgodne ze spec, spec
    wymaga odporności na zwarcie, więc jak padnie po zwarciu to jest
    niegodne z umową...

    > W wie4kszosci plyt glownych zasilanie USB leci prosto z zasilacza,
    > ogranicznik jest opcjonalny i czesto producenci plyt glownych poprostu
    > go nie lutuja bo to zawsze 1$ w kieszeni.

    W większości na szczęście nie leci. W tych trochę lepszych nawet zamiast
    PTC to jest bardziej złożony ukłąd i nawet potrafi wyświetlić w systemie
    pobór prądu z każdego portu i informację o przeciążeniu.

    Michoo

  • 14. Data: 2012-02-27 00:08:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michoo"jieegq$nek$...@m...internetia.pl

    > W większości na szczęście nie leci. W tych trochę
    > lepszych nawet zamiast PTC to jest bardziej złożony
    > ukłąd i nawet potrafi wyświetlić w systemie pobór
    > prądu z każdego portu i informację o przeciążeniu.

    Jak potrafi? Czym poprosić o wyświetlenie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-02-27 10:53:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jidt2e$5e2$...@i...gazeta.pl

    > http://www.dealextreme.com/p/usb-5-pin-data-charging
    -cable-20cm-28983

    > Pewnie by taki się przydał -- pomalowany na kolor nieba.

    Pewnie jednak nie -- bo ten ma tylko 5 pinów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-02-27 13:25:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.02.2012 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Michoo"jieegq$nek$...@m...internetia.pl

    > Jak potrafi? Czym poprosić o wyświetlenie?

    Pewnie sterownikiem od producenta płyty głównej - widziałem w laptopie
    kumpla, jak go będę widział to mogę zapytać co to za firma.

    Michoo

  • 17. Data: 2012-02-27 14:23:25
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski:

    > I skąd ewentualnie pociągnąć takie 5V/1A w notebooku?

    Może coś takiego:

    <http://allegro.pl/show_item.php?item=2154970191>
    (skrócony: <http://u.42.pl/2I2J>)

    Albo coś takiego:

    <http://allegro.pl/show_item.php?item=2156709217>
    (skrócony: <http://u.42.pl/2I2K>)

  • 18. Data: 2012-02-27 16:14:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sumar" s...@n...solani.org

    > <http://allegro.pl/show_item.php?item=2154970191>
    > (skrócony: <http://u.42.pl/2I2J>)

    > Albo coś takiego:

    Raczej i, nie albo. :)

    > <http://allegro.pl/show_item.php?item=2156709217>
    > (skrócony: <http://u.42.pl/2I2K>)

    Jest już jasność co do tego, że dysk podłaczony do
    wiadomego USB3 żre tak dużo, że karta wypada z systemu.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jig9rg$2kq$...@i...gazeta.pl

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'