  • Data: 2013-05-06 23:09:18
    Temat: Re: USB - początki
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-27 06:38 pytajacy napisał(a):

    > chciałbym zastosować w urządzeniu data logger (historię pomiarów).
    > Ale chciałbym aby mozna aby dało się tę historię zgrać na pendrive
    > przez
    > USB. Myślę że plik nie będzie większy niż 100kB.

    Jeżeli jesteś w stanie napisać kawałek programu dla komputera to
    rozwiązanie jest bardzo proste i tanie: programowy stos USB chodzący
    nawet na małych tanich AVRach (bez sprzętowego kontrolera USB) z obsługą
    klasy USB HID. Plus program dla komputera, który odbierze dane.

    Natomiast gdyby programu na komputer (nie zakładam, że akurat dla
    Windows) nie dało się napisać, zawsze można przejść po niewielkich
    zmianach w oprogramowaniu AVRa na obsługę klasy USB CDC (wirtualny
    serial port) i wysyłać dane do komputera np. banalnym protokołem XModem.
    Do odebrania przy pomocy Putty, TeraTerm'a czy co tam lubisz.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/