    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: USB - początki
    Date: Sat, 27 Apr 2013 16:20:13 +0200

    pytajacy <r...@p...fm> napisał(a):
    > Ale gdybym funkcjonalność zawęził do tego aby podłączać urządzenie
    > przez USB do komputera PC i w ten sposób zgrywać plik to wtedy mógłbym
    > użyć ATmega32U4?

    Tak.

    > Ale jak wtedy odbywało by sie kopiowanie? Jak system
    > widziałby to urządzenie, jako pamięć USB?

    Widziałby tak, jak będziesz chciał. To Ty przecież programujesz ten
    mikrokontroler, w tym deskryptory oraz obsługę endpointów. Możesz napisać
    kod, który sprawi, że uC będzie widoczny jako pendrive. Możesz też sobie
    wymyślić jakiś własny protokół i napisać do niego aplikację. Możesz nawet
    udawać klawiaturę i wpisywać dane do Notatnika. Opcje są różne, jedne mają
    więcej sensu a inne mniej, jedne są prostsze w realizacji a inne
    trudniejsze.

    > Czy taki sposób kopiowania uprości sprawę i czy wtedy też muszę się
    > bawić
    > w jakiś system plików?

    Skoro robisz pendrive to musisz. Tzn. projekt pendrive'a sam w sobie nie
    musi żadnego systemu plików implementować, wystarczy obsługa komunikacji z
    pamięcią wydzieloną na potrzeby składowania danych. Jak podłączysz swoje
    urządzenie do komputera i komputer wykryje mass storage, to on sobie tam
    stworzy partycje i odpowiedni system plików. Ale jeśli Ty chcesz, żeby Twoje
    urządzenie miało dostęp do tego systemu plików i potrafiło je modyfikować,
    to tak, musisz bawić się w system plików. W końcu przecież taka jest Twoja
    idea komunikacji z PC - system plików.

    > Bo do tej pory robiłem w ten sposób, że procek po RS-ie wysyłał dane
    > do komputera
    > w ASCII i zapisywałem do pliku w Hyperterminal-u. I w ten sposób
    > miałem skopiowaną
    > historię pomiarów. Ale czasy się zmieniają i chcę użyć USB.
    > pytający

    USB nie zabrania Ci wcale komunikować się w ten sposób. Wcale nie musisz
    korzystać z gotowych klas urządzeń, np. mass storage. Możesz stworzyć swoją
    i gadać z nią przez libusb albo WinUSB, ewentualnie własny sterownik. Możesz
    też po prostu emulować port szeregowy i nadal korzystać z Hyper Terminala.
    Do wszystkiego są gotowce w necie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/