  • Data: 2014-07-24 15:34:23
    Temat: Re: USB pendrive pod iOS - dzis za darmo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 13:06:06 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
    > Przy czym w 2012 roku Apple przegrał we Włoszech - wyrok dotyczyłcałej
    > UE - sprawę o za krótką gwarancje co jest niezgodne z prawem UE.
    > Podszedł do wyroku według najlepszych zasad emejzingu. Tzn uznał że
    > przez pierwszy rok będzie wymieniał lub naprawiał urządzenia których
    > wada ujawniła się po zakupie. Natomiast przy dwuletniej gwarancji
    > ogłosił że będzie wymieniał tylko urządzenia wadliwe w chwili zakupu.

    IMO - do niczego wiecej go unijne przepisy nie zobowiazuja.
    Ale moze wloskie sa inne.

    > Ciekawe kto trzyma rok nieużywane urządzenie i dopiero wtedy sprawdza
    > czy nie ma wad od chwili zakupu.

    Np ja. No co, trzeba bylo wrzucic cos w koszta, a potem wcale mi sie
    nie spieszylo przelozyc komputer :-)

    Przy czym .. te nowe urzadzenia maja troche dziwnych licznikow, a
    potem klient twierdzi ze od poczatku niesprawne, a serwis widzi -
    5000h pracy, 200 ladowan, sms, pliki i e-maile z paru miesiecy.

    > Te regulacje tez zostały zaskarżone
    > ale z tego co pamiętam wyroku jeszcze nei wydano. Toczyła się też
    > sprawa o przerzucanie przez Apple-a kosztów serwisu na sprzedawców -
    > sami dawali rok a a sprzedawca musiał zgodnie z prawem UE dać dwuletnią
    > gwarancję.

    po pierwsze - jak widac to tak naprawde polroczna.
    Po drugie, ma prawo dochodzic od dostawcy, jesli tylko uznal
    niezgodnosc klienta. No chyba ze dostawca spoza UE.

    > Dla uproszczenia nie pisze o niezgodności bo w UE przepisy
    > szczegółowe są różne ale nadrzędna jest 24 miesięczna odpowiedzialność
    > sprzedającego.

    Z tytulu niezgodnosci. Chyba ze wloskie przepisy inne.

    J.