  • 11. Data: 2009-05-17 05:19:45
    Temat: Re: USB->RS485, po co komplikować sobie życie??
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 May 2009 22:43:32 +0200, Konop wrote:

    >Czyli rozumiem, że stosując odpowiednio nową wersję scalaka nie będzie z
    >tym problemu?? :)...

    Poczekajmy na kolejna wersje, zobaczymy czy tez bedzie "fixed problem
    .." :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-05-17 19:58:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A tak na serio - zaraz zajrzę do wersji R :) jeśli tam jest więcej, to
    > sorry, ale w sumie chciałem to zrobić na wersji B :)...

    Ale po co chciales sie pchac w dodatkowego EEPROMa, jak w "R" masz
    wszystko co trzeba. Mala uwaga praktyczna (nie wiem czy opisana w nocie):
    podpinaj uklad najpierw do USB, a potem linie 485, inaczej moze uklad nie
    zostac wykryty. Druga sprawa, to jesli przy zasilaniu planujesz dac jakis
    dlawik i pojemnosci, to ten dlawik nie moze miec za duzej opornosci - jak
    ten FT nie dostanie pelnego napiecia odrazu po podlaczeniu, to komp bedzie
    twierdzil, ze cos podlaczyles, ale on nie wie co;-) Pozatym uklad jest
    bardzo fajny i bezproblemowy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2009-05-17 20:56:24
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    > Oprocz winy programisty jest tez wina 8250 i pozniejszych klonow -
    > brak informacji ze wysylanie zostalo zakonczone. A kolejka w klonach
    > potrafi byc dluga.

    dlatego warto przemyslec dlugosc ramki (nie pchac po 100 bajtow w jednej
    sesji) i o opoznienia choc to co proste w
    oprogramowaniu kontrolera bywa niestety loteria w oprogramowaniu pcta.
    Dlatego w moich wynalazkach stosuje 422 zamiast 485 - praca co prawda nie
    odbywa sie w fulldupleksie ale jak sa jakies "rozjazdy" to dzial tak jak by
    byl dupleksem.

    wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 14. Data: 2009-05-21 11:08:00
    Od: "AK" <a...@k...pl>

    > Dobra, ja to rozumiem :). chodzi mi tylko o to, czy w tym trybie VCP
    > będzie aktywny sygnał TXDEN??

    TXDEN sobie programujesz na wyjsciu CBUS w programie MPROG

    Wg mnie rozwiazeni z FT232R jest optymalne - mi najbardziej podoba się
    szybkość wyłączania nadajnika po skończeniu wysyłania bajtu - robi to
    idealnie tuż
    za bitem stopu.
    Robiąc to z API czy kontrolki TComport Dejana nie da się tego zrobić tak
    szybko i zawsze tak samo -
    co dla układów half-duplex ma ogromne znaczenie

    >Numer nieziemski można zmienić na inny, wolny ;)...

    Niestety programy/urządzenia rezerwują sobie COMY w windowsie i nawet jak
    ich nie ma fizycznie
    rezerwacja zostaje, dlatego ustalam sobie zawsze po instalacji FT232R COM z
    najniższym numerem
    jaki mi pasuje ale taki, który wiem że nie bedzie kolidował z innym
    urządzeniem jakie używam.

    Pozdrawiam
    AKel