  • 191. Data: 2014-07-09 16:41:38
    Temat: Re: US dziala.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-07-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak chcesz prosto to odliczaj 50%. Jak chcesz uczciwie, rób
    > kilometrówkę. Przecież tak masz ze wszystkim - chcesz uczciwie płacić
    > podatki - prowadź ewidencję - chcesz prosto weź ryczałt.

    Kilometrowke musze jak chce uzywac tylko sluzbowo, a ja chce uzywac
    mieszanie i odliczac tylko od wykorzystania sluzbowego.

    > Przyznaj uczciwie jak już taki uczciwy jesteś, że tu nie chodzi p
    > prostotę, a o to, żeby było korzystnie. I już - ja ci tego za złe nie
    > mam - tylko po co kręcić ze sztucznymi argumentami. Każdy chce
    > korzystnie dla siebie i nie widzę w tym niec złego, że chce. Tylko niech
    > powie to wprost a nie ściemnia;)

    No przeciez od poczatku o tym mowie. Dla mnie bylo by korzystnie gdybym
    mogl odliczac od faktycznego wykorzystania ktore jest wieksze niz to
    50%.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 192. Data: 2014-07-09 17:54:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-09 16:41, AZ wrote:

    > Kilometrowke musze jak chce uzywac tylko sluzbowo, a ja chce uzywac
    > mieszanie i odliczac tylko od wykorzystania sluzbowego.

    No to będziesz odliczał 50% - proste. Albo miał dwa samochody - jeszcze
    prostsze;)

    > No przeciez od poczatku o tym mowie. Dla mnie bylo by korzystnie gdybym
    > mogl odliczac od faktycznego wykorzystania ktore jest wieksze niz to
    > 50%.

    Pisałem w odpowiedzi na to: "A jak podniesiemy poziom komplikacji do
    poziomu absurdu, zatrudnimy dodatkowy milion urzędników, wprowadzimy
    normy nie do przestrzegania to każdy będzie przestępcą"

    Wynikało, że chcesz prosto, a teraz chcesz komplikować - byle twoje na
    górze;)

    Tylko nie mów, że służbowo na moto jeżdzisz?;)

    Shrek.

  • 193. Data: 2014-07-09 18:41:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-07-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to będziesz odliczał 50% - proste. Albo miał dwa samochody - jeszcze
    > prostsze;)

    Dla urzednika owszem.

> [...]
    > normy nie do przestrzegania to każdy będzie przestępcą"
    >
    > Wynikało, że chcesz prosto, a teraz chcesz komplikować - byle twoje na

    Problem tylko w tym, ze to nie ja pisalem.

    > Tylko nie mów, że służbowo na moto jeżdzisz?;)

    No a co w tym dziwnego jest? Myslenie godne urzednika... Da sie wyczuc,
    ze masz jakis zwiazek z US :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 194. Data: 2014-07-09 19:05:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-09 18:41, AZ wrote:

    > Dla urzednika owszem.

    No sorry - prościej już się nie da... Jedyne prostsze wyjście to zakaz
    korzystania prywatnie i odliczanie całości (możesz sobie wybrać), albo
    odpuszczenie i pozwalanie na prywatne korzystanie ze służbowych aut.
    Tyle, że to nieakceptowalne z punktu widzenia US.

    > Problem tylko w tym, ze to nie ja pisalem.

    A to sorry.

    > No a co w tym dziwnego jest? Myslenie godne urzednika... Da sie wyczuc,
    > ze masz jakis zwiazek z US :-)

    Tak mam, wezwali mnie na kontrolę. Co do moto, to się jeżdzi dla
    przyjemności. A gdzie tym moto jeździsz służbowo?;)

    Shrek.

  • 195. Data: 2014-07-09 19:27:13
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-07-08 20:31, Shrek pisze:

    > Przecież uprościli - możesz się kopać z koniem, albo odliczyć 50% i
    > śmigać sobie nawet tylko prywatnie.

    > Z tego samego powodu dla którego US nie zajmuje się kopaniem studni w
    > Afryce - US jak sama nazwa wskazuje jest od ... podatków.

    i podatek od przychodu powinien być odprowadzony. Skoro pracownik firmy
    wykorzystujący służbowe auto aby podjechać do domu ma przychód to taki
    sam pracownik kradnący ryzę papieru też ma przychód.

    Nie mówię już o pracowniku ZUSu wożącego swoją swoją dupę autem za 200
    tys. Skoro może to robić fiatem panda to jak robi to autem za 200 tys to
    ma komfort (tylko prywatny) bo pracę chyba wykonuje tak samo. A fiat
    panda 50km/h też rozwija więc dojedzie tak samo szybko.

    Icek

  • 196. Data: 2014-07-09 19:28:24
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Odpowiedź jest tak prosta że jak jej nie znasz to nie jesteś w stanie przyjąć
    informacji bo by Ci się mózg wygładził do połysku.

    to argument z grubej rury ! Nie kumasz chyba, że teraz 5 milionów
    kierowców co dzień traci 5 minut na tworzenie bezsensownych kwitów. Do
    tego banda urzędasów analizuje zgłoszenia.

    To nie kosztuje ??

    Icek

  • 197. Data: 2014-07-09 19:32:42
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Masz`rację że pisanie kilometrówki to nie ułatwienie. Pisanie rachunków albo
    wystawianie paragonów z kasy to też nie są ułatwienia. A jednak wszyscy grzecznie
    paragony z kas dają do ręki. Pechowe nie danie paragonu = mandat dla sprzedawcy i
    kara pieniężna dla właściciela biznesu. Pisanie kilometrówki daje firmie wymierne
    korzyści wyższe niż strata kilkudziesięciu sekund na wypełnienie. Pracownik za czas
    potrzebny do wypełnienia kilometrówki ma płacone i nie ponosi z tego tytułu strat.
    Pracodawca zyskuje a US ma czystą sytuację. Same plusy dodatnie.

    wiesz co, mamy kilkanaście aut. Taniej było kupić GPS z dobrym
    logowaniem a nie pierd**** się z tym systemem.

    Stworzenie systemu notowania, stworzenie systemu pilnowania czy
    zanotowane, stworzenie systemu analizowania czy prawdziwe, stworzenie
    systemu kontrolowania kto gdzie jeździ, stworzenie systemu
    przechowywania i archiwizowania

    do tego potencjalna odpowiedzialność pracodawcy na wypadek gdy złapie
    pracownika, który w drodze do pracy zatrzyma się pod
    biedronką/aligatorem/freshem czy inną stonką po śniadanie, albo z
    miejsca pracy oddali się do najbliższego mcdonalda po obiad (ile to? 720
    stawek dziennych max ? to chyba daje pod 16 milionów !!)

    myślisz, ze to za darmo ????????

    Icek

  • 198. Data: 2014-07-09 19:34:43
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-07-09 17:54, Shrek pisze:

> [...]
    > górze;)
    >
    > Tylko nie mów, że służbowo na moto jeżdzisz?;)

    1. pomyliłeś cytaty

    2. my w firmie mamy moto dla kuriera o szybciej się po korkach bujasz na
    skuterze

    Icek

  • 199. Data: 2014-07-09 19:35:54
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > No a co w tym dziwnego jest? Myslenie godne urzednika... Da sie wyczuc,
    > ze masz jakis zwiazek z US :-)

    tak myśli US: po co Panu rower w firmie ? A skuter ? Taki drogi ?

    Icek

  • 200. Data: 2014-07-09 19:40:05
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-07-05 15:50, t? pisze:

    > Ty naprawdę nie ogarniasz prostych zdań po polsku. Najwyraźniej nie
    > jesteś w stanie odróżnić formalnego statusu pieniędzy od tego, kto i co
    > może z nimi zrobić.
    >
    > Ostatnia szansa na zrozumienie: jeśli spółka jest moja, to mogę ją po
    > prostu komuś sprzedać. Pieniądze spółki są naprawdę moje, jeśli spółka
    > jest moja, a jak się do nich mogę dostać z formalnego punktu widzenia to
    > zupełnie odrębna sprawa i nie o tym dyskutujemy.

    to się nazywa "beneficjent". Ostatnio jest jakiś szał na ustalanie kto
    jest prawdziwym beneficjentem kasy w spółkach

    fakt jest fakt, jak jesteś 100% udziałowcem spółki zoo to w każdej
    niemal chwili możesz je zabrać. Wypłacasz dywidende czy w jakikolwiek
    inny sposób.

    Icek