  • Data: 2009-10-20 21:03:19
    Temat: Re: UPS na 2 komputery
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** freewolny <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch
    > takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej
    > profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.

    Między systemem, a UPS musi być jakiś interfejs komunikacyjny. W przypadku
    połączenia 1:1 to najczęściej jest RS czy USB. Może są urządzenia z dwoma
    takimi interfejsami, wtedy każdy system wpinasz we własny port i dostaje on
    informacje o stanie zasilania.

    Może być również sieciowy wtedy informacje te są przesyłane po sieci i może to
    być wiele urządzeń, to wymaga specjalnego oprogramowania, te jest najczęściej
    dostarczane od producenta, ew. w przypadku Linuksów i podobnych jest w
    dystrybucji. No i trzeba wtedy pamiętać o utrzymaniu zasilania również dla
    przełącznika sieciowego.

    Trzecia opcja to jakieś dzikie wyskryptowanie się z tego - np. tylko jeden
    komputer jest podłączony do UPS (założenie, że jest włączony ciągle) i go
    monitoruje przez kabel USB czy RS, po wykryciu zmiany źródła zasilania wysyła
    do innych komputerów odpowiednie polecenia.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )