  • 1. Data: 2014-02-18 18:49:59
    Temat: UPS i wyłącznik różnicowoprądowy
    Od: Gejzero <g...@g...com>

    Witam,

    Mam taki dziwny problem z UPS-em Compaq T100h że powoduje zadziałanie różnicówki w
    momencie wyłączania UPSa przyciskiem.
    Przy normalnej pracy wszystko jest ok ale gdy tylko nacisnę przycisk wyłączający UPSa
    to po kilku sek może nawet szybciej wybija różnicówka.

    Jeszcze się nie dobierałem do wnętrza aby zobaczyć co może być przyczyną ale
    zastanawia mnie sam fakt że przy normalnej pracy jest ok a jak się wyłącza to robi
    takie cuda.
    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?

    Gejzero.

  • 2. Data: 2014-02-18 23:02:43
    Temat: Re: UPS i wyłącznik różnicowoprądowy
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Gejzero" <g...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > Przy normalnej pracy wszystko jest ok ale gdy tylko nacisnę przycisk
    > wyłączający UPSa to po kilku sek może nawet szybciej wybija różnicówka.

    Nie tylko tobie i nie tylko ten UPS. APC Smarty też to robią. Trzeba czasem
    wyłączać je z prądu żeby włączyć różnicówkę. Mamy złe różnicówki,
    nieprzystosowane do elektroniki i tak się dzieje.

  • 3. Data: 2014-02-19 08:46:07
    Od: <m...@g...com>

    Mam (i miałem) kilka smartów przeróżnych wielkości i żaden z nich nie
    wybijał mi różnicówek. Jedna Legrand a druga Schrack.

  • 4. Data: 2014-02-19 09:21:31
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Gejzero napisał:
> [...]
    zastanawia mnie sam fakt że przy normalnej pracy jest ok a jak się wyłącza to robi

    Z tym konkretnie nie spotkałem się ale są UPS-y wymagające standardowego
    podłączenia przewodów w gniazdku, czyli:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1310581.html (patrz na obrazek)
    Zresztą nie tylko UPSy bywają wybredne. Jakiś mieszkaniowy piec CO nie
    włączał się, póki nie doprowadzono do prawidłowego połączenia. Takie
    połączenia nie są w Polsce wymagane normą ale dobry zwyczaj instalacyjny
    nakazuje trzymanie się jakiegoś porządku i jednolitego schematu
    podłączenia, wymaganego w niektórych krajach.
    Sprawdź, nic Ci nie zaszkodzi a może to rozwiąże Twój problem.

    Maciek

  • 5. Data: 2014-02-19 09:30:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Wednesday, February 19, 2014, 9:21:31 AM, you wrote:

> [...]
    > Z tym konkretnie nie spotkałem się ale są UPS-y wymagające standardowego
    > podłączenia przewodów w gniazdku, czyli:

    Szczególnie konsekwentne jest górne gniazdko w podwójnym...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-02-19 12:46:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    takie cuda.

    > Szczególnie konsekwentne jest górne gniazdko w podwójnym...

    Toteż pionowe gniazdka podwójne nawet u nas są niezalecane. W zasadzie
    nie rozumiem czemu jeszcze nie zostały wycofane z obrotu. Podwójne
    poziome mają zachowana konsekwencję połączeń - tyle że spora część tzw.
    "elektromonterów" w ogóle nie ma pojęcia gdzie ma być faza a gdzie zero...

    A zaszłości - cóż, zaszłości, sam mam w mieszkaniu starą instalacje
    dwuprzewodową z mostkami na bolcach. Norma starsza nie jest norma
    nielegalną - jest po prostu norma gorszą. Puki instalacja dwuprzewodowa
    jest - niech będzie, jak pójdzie do wymiany - to się w postaci
    dwuprzewodowej nie odtworzy.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2014-02-19 12:46:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

  • 8. Data: 2014-02-19 20:48:20
    Od: Maciek <m...@p...com>

    > Szczególnie konsekwentne jest górne gniazdko w podwójnym...

    Nie udało mi się kupić gniazda podwójnego, krzyżowego, choć podobno
    takie są produkowane. Trzeba się trzymać tego układu, znanego wszystkim
    elektrykom i publikowanego w wielu książkach. Poza tym większość wtyczek
    ze stykiem ochronnym, to wtyczki kątowe, z natury wymuszające
    podłączenie do dolnego gniazda. Do górnego trafiają zwykle wtyczki
    płaskie, dwubolcowe. Osobiście prądożercom daję gniazda pojedyncze i
    problemu nie ma.