  • 11. Data: 2020-07-14 19:54:07
    Temat: Re: OT protokół komunikacyjny do Win
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jest otwarty?

    Andrzej podrzucił - jest dobrze opisany

    > Nigdy nie emulowałem baterii. Google, po kilku minutach zabawy nie
    > wypluło ani jednego uzytecznego linku opisującego jakiś
    > emulator/symulator baterii w windowsie poza pisaniem własnego
    > sterowanika (czego wolałbym uniknąć). Wiec odpowidź brzmi: tak mam
    > pomysł o ile fidel ma otwarty proto i masz doświadczenie pisania
    > sterowników pod win.

    Aby to osiągnąć to trzeba zrobić urządzenie na mikroprocku które
    przedstawiać się będzie jako usb bateria acpi:
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/de
    sign/component-guidelines/acpi-battery-and-power-sub
    system-firmware-implementation

    W sumie jakiś pomysł na mały projekcik:D

  • 12. Data: 2020-07-14 20:21:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 19:54, sirapacz wrote:
> [...]
    > https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/de
    sign/component-guidelines/acpi-battery-and-power-sub

    Przestawi się komu? ACPI to po drugiej stronie BIOS. Musisz z nim gadać
    poza OSem, o ile w ogóle potafi zgłosić systemowi baterię (wątpie, aby
    np. desktopowa plyta miała takie ficzery). Czyli podpinać się od strony
    elektroniki, KBC, kontrolera ładowania itd itp. i być może z
    przeprogramowaniem BIOSu, pisaniem własnych midułów itd itp.

    Chyba że coś przeoczyłem.

  • 13. Data: 2020-07-14 21:46:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-07-14 o 20:21, heby pisze:
> [...]
    > elektroniki, KBC, kontrolera ładowania itd itp. i być może z
    > przeprogramowaniem BIOSu, pisaniem własnych midułów itd itp.

    przeoczyłeś.
    Pod Win mozesz zainstalować urządzenie którego deksryptor powie "hello!
    jestem baterią!". Wtedy OS przejmuje obsługę tej baterii podając ci to,
    co leci protokołem.

  • 14. Data: 2020-07-14 22:03:06
    Temat: Re: UPS "do rozdzielni"
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Jul 2020 15:38:22 +0200, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > zapytanie fachowo doradzą.

    A serwis nawet wartości elementów poda jak coś się sfajczy....

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-07-14 22:03:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 21:46, sirapacz wrote:
    > przeoczyłeś.
    > Pod Win mozesz zainstalować urządzenie którego deksryptor powie "hello!
    > jestem baterią!". Wtedy OS przejmuje obsługę tej baterii podając ci to,
    > co leci protokołem.

    Ale po co wtedy Ci ACPI?

  • 16. Data: 2020-07-14 22:08:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-07-14 o 22:03, Marek pisze:

    > A serwis nawet wartości elementów poda jak coś się sfajczy....

    Fideltronik ma u mnie zajebiście silną markę. Jak w jednym modelu
    wkurzało mnie, ze nie podnosi się ups po wyczerpaniu baterii i powrocie
    zasilania to po krótkiej rozmowie telefonicznej z technikiem wysłali mi
    zaprogramowaną kostkę z wsadem, który tę upierdliwość rozwiązywał.

    TO JEST JAKOŚĆ! Jak tylko zaczna robić upsy rozpoznawalne przez windows
    natywnie to wracam do fidela. APC jest fajny, ale nie tak niezawodny.

  • 17. Data: 2020-07-15 11:03:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >powrocie zasilania to po krótkiej rozmowie telefonicznej z technikiem
    >wysłali mi zaprogramowaną kostkę z wsadem, który tę upierdliwość

    No nie wiem - jakosc to by chyba byla, jakby od poczatku bylo dobrze
    :-)

    No, spokojne - ups po wyczerpaniu baterii i powrocie zasilania nie
    powinien wlaczac wyjscia.
    Powinien poczekac az baterie naładują sie na tyle, aby podtrzymac
    komputer az do jego bezpiecznego wylaczenia w razie, gdy wylacza prad
    ponownie.

    Czyli ... powinno byc to ustawialne.

    >Jak tylko zaczna robić upsy rozpoznawalne przez windows natywnie to
    >wracam do fidela. APC jest fajny, ale nie tak niezawodny.

    J.

  • 18. Data: 2020-07-15 11:26:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-07-14 o 22:03, heby pisze:

    > Ale po co wtedy Ci ACPI?

    przecież to wszystko idzie przez hal.dll

  • 19. Data: 2020-07-15 13:16:12
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Nie. To nie jest względne.

    > Cena rzędu 200zł była by już rozsądna. Nie wykluczam że nawet
    > niskoreyjnie dalej pokrywał by koszty i wygenerowała zysk.

    Podejrzewam że i te 700 PLN jest na skraju opłacalności albo i poniżej.

    Takie rzeczy nie sprzedają się w ilościach >50 szt/miesiąc.

    A już na pewno nie stabilnie.

    To presja naszych azjatyckich przyjaciół powoduje że każdemu wszędzie
    drogo. Byle domek wakacyjny na 3 dni kosztuje drożej.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 20. Data: 2020-07-31 12:30:58
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-07-2020 o 10:43, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Widział ktoś może UPSy do domowych rozdzielni? Nie chodzi mi o
    > serwerowe, tylko takie które przystosowane są do typowych rozdzielni,
    > czyli mają wyjście na zewnatrzny akumulator, jasno oznaczaone wejścia L
    > i N oraz uwspólniony N pomiędzy wejściem a wyjściem.
    >
    > Oczywiscie są takie bardziej stacjonarne:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-ups-pomp-pieca-up
    s-akumulator-stala-faza-9004110501

    > Ale tam dalej jest jakaś tylko obietnica i normalne gniazdka.
    >
    > Mnie interesuje taki nie z gniazdkami tylko na stałe przykręcanymi
    > drutami z rozdzielni.
    >
    > Trafiłem na takie cuda:
    >
    > https://www.se.com/pl/pl/product/SUA500PDRI-S/zasila
    cz-ups-apc-do-monta%C5%BCu-na-rozdzielnicach-z-szyn%
    C4%85-din%2C-z-akumulatorem-standardowym-500-va-230-
    v/

    > Ale nie mam pewności czy to "N" jest na stałe pomiędzy obwodami? Czy też
    > ulega rozłaczeniu przy pracy na baterii? L2/N sugeruje że też odpinany :/
    >
    > Pytania:
    > 1) są jakieś magiczne słowa po których nalezy szukać takich UPS?
    > 2) są takie które rozpinają tylko fazę, N zostawiają?
    >
    > Idealnie powinny byc tam 4 dziury:
    > a) Ochronny
    > b) Faza wej
    > c) Faza wyj
    > d) Neutralny

    Szukaj UPS-ów opisywanych jako zasilacze do pieców i pomp CO. Część
    pieców ma głupią konstrukcję czujnika płomienia, która wymusza
    konieczność podłączenia fazy na konkretną dziurkę w gniazdku. UPS do
    takiego pieca zachowuje obecność fazy względem uziemienia w tej samej
    dziurce w gnieździe wyjściowym.

    yabba