  • 21. Data: 2020-12-11 21:05:33
    Temat: Re: UPS, akumulator AGM i utrata pojemności
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > Nie kupuj najpodlejszych akumulatorów (nie opłaca się....) tylko coś ze
    > środkowej półki (zwróć uwagę na wielkość terminali - wybieraj te, które
    > mają szersze).

    Wtedy kupiłem ten:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowy-akumulator-z
    elowy-5ah-12v-europower-ep-5-12-i5466442999.html

    A teraz ten:

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-7-2ah-be
    zobslugowy-mws-12v-7-2ah-5922363716

    17,60 zł / Ah vs 6,25 zł / Ah. Zobaczymy ile wytrzyma :) Choć w sumie
    dowiem się dopiero przy padzie zasilania (ten mógł zdechnąć i rok temu,
    ale nie wiedziałem, bo cały czas było zasilanie).

    --
    - Panie doktorze, mam dopiero czterdzieści lat i już jestem zupełnie
    łysy.

  • 22. Data: 2020-12-14 16:56:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 11-12-2020 o 14:28, J.F. pisze:
    [...]

    >Tak, mam doświadczenie z Yuasa 12V 7Ah. Podtrzymywały kontrolery w
    >systemie dostępu warunkowego w biurowcu. Następnie zostały włożone
    >standardowe Alarmtec lub Technocell i one wytrzymały do 5 lat.

    OK, ale to nie UPS do komputera.

    Spodziewam sie, ze pobor mocy malutki, a pojemnosc ... moze nawet nie
    znasz, jesli w biurowcu wylaczali prad na krotko.

    przyklad z UPS - oryginalny CSB wytrzymal ... trudno powiedziec
    dokladnie, jak sie nie zanotowalo od razu.
    3-4 lata. Nowy Xtreme wytrzymal ~2.5 roku.
    W obu przypadkach poszlo o rezystancje wewnetrzna - UPS juz komputera
    nie potrafil zasilic.
    Moze nawet mniej wytrzymaly, bo to sie zauwaza, jak pradu zabraknie i
    komputer zgasnie :-)

    inny UPS mial oryginalnie Energenie - podobny czas.

    Vipow wytrzymal 2 lata, ale tu pretensje mam male - wiedzialem, ze oni
    ch* NiMH robia, ale liczylem, ze moze olowiowe sa lepsze :-(
    I o trwalosci najlepszych to nic nie mowi.

    Te zastepcze mialy "waskie styki" ... cholera wie, moze i one do UPS
    nie dostosowane, tylko do alarmow.

    A swoja droga - UPS mocy 700W czy moze 700VA .. czy to nie przesada
    wsadzac mu jeden aku 7Ah 12V ?

    Doswiadczenie pokazuje, ze nie - dziala, poki w miare nowy, ale pewnie
    tez komputer bierze znacznie mniej.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=-DsHuwd8P4Q

    J.

  • 23. Data: 2020-12-14 17:30:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

  • 24. Data: 2020-12-14 18:55:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 14.12.2020 o 17:30, sirapacz pisze:

    > a czy to co napisałem nie jest w pełni zgodne z pierwszym twoim zdaniem? :)

    Nie jest. Oczywiście :-)

    P.P.

  • 25. Data: 2020-12-15 07:14:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >a czy to co napisałem nie jest w pełni zgodne z pierwszym twoim
    >zdaniem? :)

    Hm, jak to mawiaja w Teksasie:
    Guns don't kill people. I do

    :-)