  • 11. Data: 2020-12-10 19:42:23
    Temat: Re: UPS, akumulator AGM i utrata pojemności
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    To się nazywa zasiarczanienie. Wolnej siarki ani siarczków w
    akumulatorze nie uświadczysz.

    > Nie jest tak, że siarczan ołowiu pojawia się tylko, gdy akumulator jest
    > rozładowany? Tu tak naprawdę przez ogromną większość czasu był naładowany
    > i podtrzymywany, więc chyba nie powinno być w nim siarczanu ołowiu?

    Problemem jest prawdopodobnie korozja (nie do powstrzymania) płyt
    dodatnich, i jednak utrata wody. Ponadto, właściwe ładowanie też ma
    znaczenie.
    Więcej znajdziesz tu:
    https://batteryuniversity.com/learn/article/charging
    _the_lead_acid_battery

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2020-12-10 20:42:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10.12.2020 o 13:46, Arnold Ziffel pisze:

    >To się nazywa zasiarczanienie. Wolnej siarki ani siarczków w
    >akumulatorze nie uświadczysz.

    Czasem smierdoli siarkowodorem ...

    J.

  • 13. Data: 2020-12-10 20:45:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-12-10 15:44, ToMasz wrote:

    >O! Nowy ekspert od wszystkiego. Pewnie markowy.

    Ale mnie tez trudno uwierzyc, bo juz drugi raz wymienialem.
    A UPS off-line, wiec prawie zimne.

    Gdzie te 9 czy 12 lat ?

    J.

  • 14. Data: 2020-12-10 20:53:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.12.2020 20:45, J.F. wrote:

    > A UPS off-line, wiec prawie zimne.

    To zależy. Są takie, że trafa nie dotkniesz gołym palcem podczas czuwania.
    Taka dosyć skuteczna suszarka do akumulatorów.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2020-12-11 01:45:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2020 o 15:44, ToMasz pisze:

> [...]
    > akumulator działa znacznie krócej. czy jest przegrzewany? nie wiem, wiem
    > że ma warunki takie same jak ten poprzedni

    Osobiście wymieniałem około 12 letnie akumulatory YUASA. Napięcie
    spoczynkowe miały już poniżej 12V, ale nadal miały trochę pojemności i
    po odłączeniu zasilania podtrzymywały urządzenie. Z 7Ah została im może 1Ah.

    yabba

  • 16. Data: 2020-12-11 01:56:16
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2020 o 20:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pcimol"  napisał w wiadomości grup

    > Ale mnie tez trudno uwierzyc, bo juz drugi raz wymienialem.
    > A UPS off-line, wiec prawie zimne.
    >
    > Gdzie te 9 czy 12 lat ?

    YUASA, Panasonic, SSB z odpowiednich serii.

    yabba

  • 17. Data: 2020-12-11 10:25:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 10:44, Arnold Ziffel pisze:
    > Jaki jest mechanizm utraty pojemności w akumulatorze w UPS-ie? Był

    Zabija temperatura i czas.
    Rozładowywanie też robi swoje ale głównie te dwie pierwsze.
    Nie kupuj najpodlejszych akumulatorów (nie opłaca się....) tylko coś ze
    środkowej półki (zwróć uwagę na wielkość terminali - wybieraj te, które
    mają szersze). Ogólnie dość dobrą opinię mam o tym co importuje Lestar -
    ich seria Lawu i Lawus
    O MW mam słabą opinię (ktoś tu chwalił naście lat...), generalnie należy
    unikać aku po 30pln:)

  • 18. Data: 2020-12-11 11:31:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.12.2020 o 10:25, sirapacz pisze:

    > Zabija temperatura i czas.

    Przyczyną są procesy, które zachodzą w czasie i są szybsze w wyższej
    temperaturze. Nie sam czas czy temperatura.

    P.P.

  • 19. Data: 2020-12-11 14:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >YUASA, Panasonic, SSB z odpowiednich serii.

    Ale mowimy o takim 7Ah w UPS ?

    A jaki UPS ... moze to jego zaleta, a nie aku ?

    J.

  • 20. Data: 2020-12-11 17:26:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11-12-2020 o 14:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale mowimy o takim 7Ah w UPS ?
    >
    > A jaki UPS ... moze to jego zaleta, a nie aku ?

    Tak, mam doświadczenie z Yuasa 12V 7Ah. Podtrzymywały kontrolery w
    systemie dostępu warunkowego w biurowcu. Następnie zostały włożone
    standardowe Alarmtec lub Technocell i one wytrzymały do 5 lat.

    yabba