  • 11. Data: 2010-08-25 16:29:15
    Temat: Re: UPS Cyber power i router
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > no dobra, kazdy mowi, ze lepszy jest zasilacz buforowy, ale przeciez
    > router wymaga rownego zasilania 12V, a w zasilaczu buforowym raz jest
    > 13.8V (przy zasilaniu sieciowym) a raz 12V (przy zasilaniu z akumulatora)

    Router zadowoli sie prawdopodobnie kazdym napieciem z zakresu 8-20V.
    W srodku jest pewnie stabilizator do 5V.

    c.

  • 12. Data: 2010-08-25 16:33:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Router zadowoli sie prawdopodobnie kazdym napieciem z zakresu 8-20V.
    > W srodku jest pewnie stabilizator do 5V.

    Zrobiłem sekcję zwłok routera Linksysa. Zasilacz impulsowy na 3,3V,
    katalogowe napięcie wejściowe zdaje się do 50V. Fabrycznie dołączony
    zasilacz 12V. Sprawdziłem (na innym żywym pacjencie), że 5V mu też
    starcza. Sporo wyższe od 12V teżpodłączałem, ale w tej chwili nie
    pamiętam jakie.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-08-25 16:50:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Zrobiłem sekcję zwłok routera Linksysa. Zasilacz impulsowy na 3,3V,
    > katalogowe napięcie wejściowe zdaje się do 50V.

    No właśnie - ja testowałem Ubiquiti Nano i niby jest przystosowane do
    zasilania PoE, ale zasilacz w komplecie jest na 15V i nigdzie nie mogłem
    się doczytać czy można więcej. Zrobiłem test - do jakichś 27V prąd spada
    (fajnie), ale powyżej zaczyna powolutku rosnąć - nie ryzykowałem -
    spadek sprawności przetwornicy czy już jakieś upływności na elektrolitach?

    Mirek.

  • 14. Data: 2010-08-25 17:06:08
    Od: pw <p...@g...com>

    On 08/25/2010 06:29 PM, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > daje równe napięcie 12V? Zdecydowana większość współczeznych routerów
    > (i podobnych urządzeń) radzi sobie świetnie z zasilaniem od 5 do
    > kilkudziesięciu woltów. Niektóre mają nawet mostek prostowniczy i są
    > zasilane zmiennym napięciem z gołego transformatora (ale stałe im nie
    > szkodzi). Biorąc pod uwagę fakt, że zadzilacze do routerów mają sprawność
    > daleko mniejszą od stuprocentowej, to zasilacz buforowy zmajstrowany na
    > prędce na bazie kilku paluszkowych akumulatorów da podobny czas pracy
    > urządzenia, co UPS z typowym akumulatorem 7Ah.

    tak, tylko ze moj router to plyta mini-itx zasilana 12V DC (i tu juz tak
    latwo sie nie da) i tak sie zastanawiam, nad takim modulem

    http://www.pulsarspj.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=
    1&m2=9&m3=2

    tylko nie napisali, jaka to ma sprawnosc ... sadzac po duzym radiatorze,
    sprawnosc jest dosc fatalna ...

  • 15. Data: 2010-08-25 17:15:36
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Jesli juz to potrzebujesz zasilacza buforowego nie UPS'a

    http://www.zasilacze.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2
    =8

  • 16. Data: 2010-08-25 17:29:15
    Od: pw <p...@g...com>

    On 08/25/2010 07:15 PM, konieczko wrote:
    > Jesli juz to potrzebujesz zasilacza buforowego nie UPS'a
    >
    > http://www.zasilacze.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2
    =8

    juz posiadam zasilacz buforowy pulsar 13,8V 2A, niestety daje rozne
    napiecie 13.8V przy zasilaniu sieciowym i ok. 12V przy zasilaniu z
    akumulatora

    szukam jakiegos modulu ktory da stabilizowane 12V o rozsadnej
    sprawnosci, bez wiekszych radiatorow na stabilizatorach ... to co
    podalem na zdjeciu

    RN250

    http://www.pulsarspj.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=
    1&m2=9&m3=2

    jest jakby samym stabilizatorem z duzym radiatorem, a potrzebuje
    przetwornicy o duzej sprawnosci i dopiero stabilizator

  • 17. Data: 2010-08-25 17:33:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pw napisało:

    > tak, tylko ze moj router to plyta mini-itx zasilana 12V DC (i tu juz
    > tak latwo sie nie da)

    Skąd pewność? Rzadko się zdarza, że potrzebna jest aż taka dokładność
    napięcia zasilającego (a z drugiej strony płyty mini-itx, to chyba nie
    tylko jednym napięciem sie żywią). Zresztą może być lepiej (i taniej)
    zastąpic to innym routerem i zasilaczem.

    > i tak sie zastanawiam, nad takim modulem
    >
    > http://www.pulsarspj.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=
    1&m2=9&m3=2

    Jak potrzebuję *ciągłego* źródła zasilania, a coś się nazywa "pulsar",
    to ja mam wobec tego już na wejściu pewne wątpliwości. Ale kto wie...

    > tylko nie napisali, jaka to ma sprawnosc ... sadzac po duzym
    > radiatorze, sprawnosc jest dosc fatalna ...

    Napisali też, że 5A (60W), więc nie jest tak źle.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-08-25 19:41:45
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > prąd spada (fajnie), ale powyżej zaczyna powolutku rosnąć - nie
    > ryzykowałem - spadek sprawności przetwornicy czy już jakieś upływności na
    Witam,
    raczej jakiś tantal na 25V wsadzili na wejściu i upływu dostaje.
    Aluminiowe wykle większe przewoltowanie wytrzymuja a tantale
    wtedy ładnie eksplodują :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2010-08-25 19:42:11
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 19:29, pw pisze:

> [...]
    >
    > jest jakby samym stabilizatorem z duzym radiatorem, a potrzebuje
    > przetwornicy o duzej sprawnosci i dopiero stabilizator

    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=z
    asilacz+buforowy&idp=1#search%3Dzasilacz+buforowy