  • 1. Data: 2010-04-05 11:48:40
    Temat: UNITEK Y-103 - spalony?
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Podłączyłem mostek Unitek'a model Y-103 (oparty na chipsecie JMicron
    20337) do gniazda USB 2.0 wyprowadzonego na przedzie obudowy (niefart
    chciał, że polaryzacja była odwrócona z powodu błędnego podłączenia do
    płyty głównej) i wygląda na to, że jest spalony. Tzn. system
    (Win7x64/WinXPx32) niby widzi, że coś jest podłaczone ale komunikuje
    problem z urządzeniem, którego nie jest w stanie naprawić (poza tym
    zaczął wydobywać się z mostka charakterystyczny smrodek spalenizny).
    Rozkręciłem go, jednak nie zauważyłem żadnego upalenia. Natomiast
    wszystkie elementy są niestety montowane powierzchniowo... :(
    Moje pytanie brzmi: czy można to jeszcze jakoś naprawić, który element
    najczęściej pada w takim przypadku i kto to może wymienić tak aby było
    to opłacalne?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Coś czuję, że nie obędzie się bez zakupu nowego mostka...

  • 2. Data: 2010-04-05 12:41:29
    Temat: Re: UNITEK Y-103 - spalony?
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Zakładając, że posiadany mostek zakończył swój żywot, chciałbym
    rozejrzeć się za czymś nowym. Obecnie dostępny jest model Unitek
    Y-103OTB (zdaje się, że na nowszym chipsecie JM20338), mostek AXAGO
    ADID-70 (o tym myślę) lub najdroższy z nich Scythe Kama Connect 2.
    Który z nich byście polecili (ewentualnie jeszcze inne propozycje)?

    Pzdr, OMSON