  • 61. Data: 2010-12-21 12:07:43
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 12:53:26 +0100, kakmar <k...@g...com> said:

    > Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do
    > końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
    > potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.
    >
    > To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

    Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
    na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
    przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
    technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecność bądź brak ABSu
    zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, są opracowywane systemu
    przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale
    dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
    życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
    się stosować do starych, sprawdzonych metod.

    de Fresz

  • 62. Data: 2010-12-21 12:13:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
    > się stosować do starych, sprawdzonych metod.

    Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
    psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
    zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie
    w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
    mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
    ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
    i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 63. Data: 2010-12-21 12:42:01
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***de Fresz pisze:
    Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu są
    lepsi wymiatacze.

    ***"Michał V-R"
    Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto byla
    podobna i kapcie takie same?

    Bo o to kto zaplacil za wyniki jako ze jestesmy dzentelmenami nie bedziemy
    pytac...

    Tytus z fabryki

  • 64. Data: 2010-12-21 12:45:48
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadziae obowi?zkowy ABS w motocyklach
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Tytus z fabryki <t...@g...pl> wrote:

    > Bo o to kto zaplacil za wyniki jako ze jestesmy dzentelmenami nie bedziemy
    > pytac...

    Ty sie nie kloc, tylko wyciagaj z tego watku elementarna wiedze o hamowaniu
    motocyklem - przyda sie na wiosne.

    BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 65. Data: 2010-12-21 13:01:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.

    Ale za to jakie efektowne! ;-)

    de Fresz

  • 66. Data: 2010-12-21 13:05:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ale za to jakie efektowne! ;-)

    Byl dzien, to nawet iskier nie bylo widac. Ale byl kurz, duzo
    kurzu... Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial
    "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 67. Data: 2010-12-21 13:10:08
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadziÄ? obowiÄ?zkowy ABS w motocyklach
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "AZ"
    Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial
    "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac".

    Oczywiscie ze to niesamowite przezycie...
    a kolega to nawet siem wyjebac solidnie nie potrafi...tylko zanudza grupe
    szczegolami technicznymi - co to dzis siem zepsulo w KHI i jak to naprawic
    :)...

    Tytus z fabryki

  • 68. Data: 2010-12-21 13:11:08
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-12-21 14:05, AZ pisze:
    > kurz, duzo
    > kurzu...
    > "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac".

    Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym a wyjebaniem w
    glebe?

    Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a drugim.

    KJ

  • 69. Data: 2010-12-21 13:56:21
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "KJ Siła Słów" Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym
    a wyjebaniem w glebe?
    Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a
    drugim.

    nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj

    Tytus z fabryki

  • 70. Data: 2010-12-21 14:18:17
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Tytus z fabryki napisał(a):
    > nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj

    ja to tylko swiatelko w tunelu widze

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead