    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UNI-T UT61E - czy Chińczycy podrabiają Chińczyków ?
    Date: Mon, 8 Feb 2016 19:07:00 +0100

    > Przepraszam że tutaj, ale nie widzę postów janusz_k wprost.
    >
    > No bo widzisz to jest tak że takie rzeczy nie bierze się na wiarę. To
    > się sprawdza. Na Youtubie znajdziesz wiele filmów na jego temat, na
    > necie masę opisów, teardownów i pomiarów.
    Ale mój jak był nowy też dobrze mierzył, po około 2 latach mu przeszło
    i zaczął się bawić w ciuciubabkę, omy, diody, kondesatory mierzy dobrze,
    ale na nap stałym jak się chce, mierzę baterię 9V, albo pokazuje
    przekroczenie zakresów albo np 32V, albo pokaże prawidłowe 9V, nie ma
    reguły, najlepsze że uszkodził się tak sam z siebie. Myślałem że może
    jakieś zakłócenia się mu dostają, dałem za dzielnikami już na wej
    scalaka kond 10n, nic nie pomogło za to zakres pojemności się zaczął od
    10n, to go wylutowałem z powrotem, ale zakres pojemności został !!!
    dalej zaczyna pomiar jakby te 10n tam miał :(

    > I wiesz co? Chińczycy od dawna opanowali wyższą jakość i z palcem w d...
    > uzyskuja to co napisali w instrukcji. Tym bardziej że ten miernik bangla
    Za dużo chińszczyzny różnej widziałem aby wierzyć, to masówka.

    > na najzwyklejszym chipsecie cyrustek na którym możesz znaleźć inne
    > mierniki również. Pewno że Dave bedzie w kółko pieprzyl o kupowaniu
    > Fluke, ale prawde mówiąc Dave jest mocno stronniczy i "przecież CAT na
    > 1GV jest niezbedny przy pracy z uC".

    > Nie. Kupiłeś pewno coś zupełnie innego. Ludzie dalej dają wiarę że
    Noo ja wiem że Ty lepiej wiesz co kupiłem :) UT60A o taki:
    http://elkom-serwis.com.pl/multimetry-uni-t/22--mier
    nik-cyfrowy-multimetr-ut60a-uni-t-ut-60a.html

    cytat"Seria mierników cyfrowych UT 60 to profesjonalne multimetry cyfrowe,

    które przy stosunkowo niskiej cenie zapewniają niesamowite możliwości
    pomiarowe."

    aż mam zajady ze śmiechu.

    > chińskie mierniki to cos pokroju 830B sprzedawane w hipermarketach.
    >
    > Chińczycy potrafią produkować sensowny sprzęt. Tak, wielką wadą Uni-t
    > jest fakt że te wszystkie CAT [1,2,3,4] mozna sobie wsadzić... Ale
    > chciałbym zobaczyć przygłupa który multimetru za 180zł używa do pomiarów
    > na trafo na słupie.
    >
    > Prezycja jest absolutnie w zakresie speca. Po prostu ludzie już
    > wylądowali na księzycu i wykonanie rezystorów pozwalających mierzyć 0.1%
    > wydaje się w zasięgu nawet chińczyków.
    Bądz łaskaw nie porównywać technologi kosmicznej ze zwykłą masówką,
    Rosjanie też byli w kosmosie a popatrz jakie mierniki robili/robią.
    Miernik ma dokładność na 1000V DC 0,1% odczytu + 0,02% zakresu, na
    pozostałych ma 0,04% + 0,02%, dla AC od 40hz do 3khz ma 0,1%, a do
    100khz ma 0,03%,omomierz 0,15% +0,05% i tak dalej mógłbym wymieniać ale
    po co, przecież to szajs fluke? Nie?
    To że kalibruje się go programowo, więc nie ma potencjometrów i nie ma
    się co rozjechać to już nie warto nawet wspominać, czy jakies tam
    decybele czy pomiary względne.

    > Ja mogę: cena. Jak ostatnio porównywalem merca do poloneza to też
    > wychodziło na korzyść merca. Dziwne.
    Wg twojej logiki powinno na syrenkę, tez ma 4 koła.

    > Żeby nie było: nie interesuje mnie zakup chińskiego miernika. ALE. Jest
    > rzecza nierozsądną mówić że chińskie gówno jest ciągle gównem. Nie.
    > Poprawa jakości widoczna na poziomie UniT powoduje że kilku hobbystów
    > może mieć naprawdę okolice 0.5%-0.1% w cenie ułamka Fluka. Szczególnie
    > nie wyciąganego ze śmietnika.
    Tylko że ten ze śmietnika jest o lata świetlne od tego ut.

    --
    Pozdr

    Janusz_K