  • 31. Data: 2006-12-30 18:36:17
    Temat: Re: UKE a mali operatorzy...
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Sat, 30 Dec 2006 18:09:17 +0100, Artur Zakrzewski wrote:

    > A skad takie nowosci?

    jakie nowosci ?

    > Widziec to nie zanczy wiedziec ;)

    jasniej prosze

    --
    futszaK
    0601061867

  • 32. Data: 2006-12-30 20:35:29
    Od: wer <b...@n...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A tak swoja droga, sa jakies praktyczne korzysci z punktu styku
    > pomiedzy dwoma malenkimi sieciami? Nawet jakby to byly publiczne
    > adresy.
    > Jedyne co mi przychodzi do glowy to jakies huby p2p, ale to chyba
    > nie moze o to chodzic?

    To zależy od polityki firm. Ale widzę sporo zastosowań tego. Np wykupują
    wspólnie jedną grubszą rurkę, co wychodzi taniej za 1Mb/s, albo mają
    dwa łącza i w razie padu jednego ruch wychodzi drugim. 1 firma ma dużo
    klientów małych firemek, druga więcej klientów domowych, więc lepsze
    wykorzystanie pasma, rano firmy, wieczorem domy. Przy niższych
    nakładach. Swoją drogą mali providerzy będą się wcześniej czy później
    łączyć albo zostaną wykupieni. Poza tym np. kilku małych może dociągnąć
    wspólny kabel do dużego punktu wymiany ruchu. Inna jest rozmowa jak jest
    koalicja i mówią, że mają 5 tys. klientów, a inna jak przyjdzie gość i
    powie, że ma 500 klientów.

    wer

  • 33. Data: 2006-12-30 21:18:12
    Od: Asmodeusz <c...@a...naspam.prv.pl>

    Użytkownik futszaK napisał:

> [...]
    > znalezienia w Sieci opisu podzialu DSLa i przeklepaniu tego co tam
    > napisano z przykladowa adresacja wlacznie

    Tacy to prędzej czy później splajtują bez pomocy tepsy i netii :) Dla
    nich niebezpieczną konkurencją jest dowolna inna osiedlówka w której
    ktokolwiek będzie wiedział co robi.

  • 34. Data: 2006-12-30 22:01:05
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > przegiąłeś.
    > tacy co się posługują prefiksami /24 to już "zaawansowani" :)

    A to istnieją jakieś inne niż /24? <olaboga> ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 35. Data: 2006-12-30 22:23:00
    Od: wer <b...@n...pl>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > A to istnieją jakieś inne niż /24? <olaboga> ;)

    Wg IE nie istnieja, w XP jeszcze bylo, ze jak sie ustawilo nie stosuj
    proxy dla adresow z LAN, to jaka by nie byla maska, to i tak stosowal
    maske /24. Nie wiem jak w nowszych produktach.

    wer

  • 36. Data: 2006-12-31 00:13:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

  • 37. Data: 2006-12-31 11:28:37
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2006-12-30, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > A tak swoja droga, sa jakies praktyczne korzysci z punktu styku
    > pomiedzy dwoma malenkimi sieciami? Nawet jakby to byly publiczne
    > adresy.

    Nie wiem czy urynanety sa tak "zmyslne", ale ew. przychodzmi mi do
    glowy zlaczenie sie kilku sieci i zakup jednego duzego pasma zamiast
    kilkunastu malych od jednego operatora w jednym miejscu - ale to tez
    takie mocno naciagane bo ma wiele wad :))

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Pawel Rutkowski

  • 38. Data: 2006-12-31 14:19:47
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    wer <b...@n...pl> wrote:

    > Wg IE nie istnieja, w XP jeszcze bylo, ze jak sie ustawilo nie stosuj
    > proxy dla adresow z LAN, to jaka by nie byla maska, to i tak stosowal
    > maske /24. Nie wiem jak w nowszych produktach.

    Nie tylko wg IE i także w 2003:

    Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
    0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.0.1 192.168.0.84 10
    127.0.0.0 255.0.0.0 127.0.0.1 127.0.0.1 1
    192.168.0.0 255.255.224.0 192.168.0.84 192.168.0.84 10
    ~~~~~~~~~~~~~
    192.168.0.84 255.255.255.255 127.0.0.1 127.0.0.1 10
    192.168.0.255 255.255.255.255 192.168.0.84 192.168.0.84 10
    ~~~~~~~~~~~~~
    224.0.0.0 240.0.0.0 192.168.0.84 192.168.0.84 10
    255.255.255.255 255.255.255.255 192.168.0.84 192.168.0.84 1
    Default Gateway: 192.168.0.1

    C:\Documents and Settings\Administrator>ver

    Microsoft Windows [Version 5.2.3790]

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 39. Data: 2007-01-01 21:51:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik futszaK napisał:
    > ta, rozmawiaja ze soba dwa urynanety:
    > -te ziooom, moze bysmy zrobili jakis punkt styku ?
    > -spoko, a jaka macie adresacje ?
    > -no 192.168.0.0/24, a Wy ?
    > -no tez 192.168.0.0/24 :(
    > -to sie nie da :(

    A w Poznaniu przyjdzie do jednego z drugim pewien grubas i podłączy obu do
    netu via własna sieć, zrobi darmową wymianę ruchu i jeszcze za darmo
    przetranzytuje do darmowego punktu styku z największą w mieście siecią
    kablową :)

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 40. Data: 2007-01-01 22:00:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik futszaK napisał:

    > ta, rozmawiaja ze soba dwa urynanety:
    > -te ziooom, moze bysmy zrobili jakis punkt styku ?
> [...]

    A w Poznaniu przyjdzie do jednego z drugim pewien grubas, weźmie obu pod
    skrzydełko, podłączy do netu via własna sieć, zrobi darmową wymianę ruchu i
    jeszcze za darmo przetranzytuje do darmowego punktu styku z największą w
    mieście siecią świadczącą usługi over CATV. :)